Hörde en ganska lugn rocklåt där dom sjöng något i stil med "no reason why, pitch black sky".
Kan ha varit någon rad där emellan, och har sökt som en galning. Någon som vet?
Tack på förhand.
Edit: Hittade den , det var Blackberry Smoke - Waiting for the Thunder.
För många år sedan hörde jag talas om en låt som enligt utsago heter "Love Blood Bones" eller något liknande. Denna låt skulle tydligen innehålla subliminal text som är av det bisarra hållet.. Är det något som låter bekant för någon? Har sökt efter den här låten så länge, att jag misstänker att den inte existerar, men jag vill få det bekräftat..
Jag söker en låt och blir galen av att jag inte kan hitta den. Tacksam för all hjälp.
Jag har väldigt svag information för att söka mig till den. Kan inga sekvenser i lyrics.
- Låten har spelats på Retro FM, men eftersom jag inte lyssnar på radio så mycket längre var det kanske 3år sedan jag hörde den där.
- Min gissning är att låten är från 80-talet
- Låten har ingen refräng och sjungs som en historia.
- Det är en kvinna som sjunger.
- Vad jag minns av texten är att personen kommer hem och ser någon annans skor, går uppför trappan och fångar otrohet i akten, därefter skjuts det.
- Intensiteten i låten ökar.
Hoppas någon kan rädda mig från detta elände.
Tack på förhand!
Min fråga gäller egentligen ej en låt eller artist men ett album, hoppas att det är okej. I slutet av 90-talet kom jag ihåg att jag fick tag i ett stort samlingsalbum (4-8 skivor) med blandade artister som jag gillade. Albumet var i en del i en större serie som jag hade för mig hade nått till 10- eller 20-talet album när jag lyssnade på det. Musikstilen var en salig blandning av "techno"/"trance" och möjligen även metal/rock och hade ett omslag med nått fantasy/sci fi-inspirerat motiv. Tänk er lite som albumen för Iron Maiden men mer "stilrent" och en känsla av att de skapas digitalt istället för på fri hand. När jag försöker visualisera albumet så ser jag färgen röd, en skorpion, en pyramid och en öken framför mig, men jag är inte helt säker på att det stämmer.
Det är egentligen allt jag kommer ihåg om detta album som jag lyssnade på i min ungdom. Det har gått en lång tid sen dess och jag var rätt så ung då så minnet sviker mig lite, men hade varit roligt att finna album-serien igen så jag kan kolla om min musiksmak förändrats med tiden.
Helvete! Blir helt galen här.
Letar efter en låt som kom nånstans 2002-2003 gissningsvis, bandet var nån slags one hit wonder, stockholmsbaserat.
Trio med kvinnlig bassist rätt lik Darcy. Hela konstallationen kändes ganska ”hopplockad” för att se om det blev nåt typ.
Låten i sig är en slags rockdänga med ett sjukt enkelt riff på två accord i princip rakt igenom hela låten, vill minnas jag läste någonstans att låten blev skriven med Danko Jones i åtanke men att den gick till detta gäng istället.
De hette något kaxigt på ”The”, The experts eller nåt sånt.
Ganska säker låtnamnet var Here she comes.
Texten i sig är sjukt klyshig och går nåt i stil med:
Here she comes,
Here she comes,
She look so good she got her blue jean (dress?) on
Gonna take her, out tonight
Gonna make her, feel allright
Bla bla
Jag VET att jag sett låten/videon på youtube för ett antal år sedan men den verkar helt försvunnit från jordens yta idag.
Senast redigerad av Dr.Jan.Itor 2019-06-24 kl. 13:11.
Helvete! Blir helt galen här.
Letar efter en låt som kom nånstans 2002-2003 gissningsvis, bandet var nån slags one hit wonder, stockholmsbaserat.
Trio med kvinnlig bassist rätt lik Darcy. Hela konstallationen kändes ganska ”hopplockad” för att se om det blev nåt typ.
Låten i sig är en slags rockdänga med ett sjukt enkelt riff på två accord i princip rakt igenom hela låten, vill minnas jag läste någonstans att låten blev skriven med Danko Jones i åtanke men att den gick till detta gäng istället.
De hette något kaxigt på ”The”, The experts eller nåt sånt.
Ganska säker låtnamnet var Here she comes.
Texten i sig är sjukt klyshig och går nåt i stil med:
Here she comes,
Here she comes,
She look so good she got her blue jean (dress?) on
Gonna take her, out tonight
Gonna make her, feel allright
Bla bla
Jag VET att jag sett låten/videon på youtube för ett antal år sedan men den verkar helt försvunnit från jordens yta idag.
Vad hette den där låten med Dio som handlar om Hitler och där han sjunger:
Citat:
"I don't want to live a lie
I just wanna say Sieg Heil
And I can't let you go even though it's over
I just can't let you go
Though your love is growing colder."
Min fråga gäller egentligen ej en låt eller artist men ett album, hoppas att det är okej. I slutet av 90-talet kom jag ihåg att jag fick tag i ett stort samlingsalbum (4-8 skivor) med blandade artister som jag gillade. Albumet var i en del i en större serie som jag hade för mig hade nått till 10- eller 20-talet album när jag lyssnade på det. Musikstilen var en salig blandning av "techno"/"trance" och möjligen även metal/rock och hade ett omslag med nått fantasy/sci fi-inspirerat motiv. Tänk er lite som albumen för Iron Maiden men mer "stilrent" och en känsla av att de skapas digitalt istället för på fri hand. När jag försöker visualisera albumet så ser jag färgen röd, en skorpion, en pyramid och en öken framför mig, men jag är inte helt säker på att det stämmer.
Det är egentligen allt jag kommer ihåg om detta album som jag lyssnade på i min ungdom. Det har gått en lång tid sen dess och jag var rätt så ung då så minnet sviker mig lite, men hade varit roligt att finna album-serien igen så jag kan kolla om min musiksmak förändrats med tiden.