2019-06-28, 11:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vore intressant att höra om du har några teorier och tankar
kring att LW:s ändring av barn- och jobbschema kan ha
påverkat någon speciell person?

Som jag förstått det så känner du till personer i vänkretsen kring
LW och SD. Har du någon uppfattning om mordet diskuteras nu
när drygt ett år har gått, eller är det tystnad och en mer avvaktande
stämning som råder bland deras bekanta/ vänner?

Hur löste UW och LW vanligtvis barnsituationen om/när båda hade andra åtaganden? Fanns det någon särskild bekant som åtog sig att se efter barnen?

Tog man hjälp av "extradottern" HW? Eller ålade man NW att se efter sina yngre syskon? Om ja, hur pigg kan en tonårsson vara på att sitta barnvakt ifall denne kanske har gjort upp andra planer med polarna?

(NA nämnde visserligen i sin intervju med LW's föräldrar att dessa brukade resa från Norrköping till Örebro när hon jobbade kväll/natt, men uppfattade att detta låg längre bak i tiden. Plus att de nog som äldre pensionärspar inte kunde resa med så kort varsel).
Citera
2019-06-28, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Du Glorius, du som tycker du kan analysera hur en människa är bara av att läsa en GC och instagram, kan du göra likadant med SD, fortfarande MGM, tack!
Kan du lägga ner lika mycket tid tror du på det?

Du säger att du vill förstå men då får man väl börja analysera SDs texter och bilder.

Jag ser fram emot information från dig.
Jag tackar på förhand.

Menar du på fullt allvar att du inte tycker SD har analyserats här i
tråden under drygt ett år tid?
Citera
2019-06-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
NÅGOT NEGATIVT? Det är ju i stort sett det enda du och någon mer fyller tråden med. Tråden är fullständigt sönderspammad med skitprat om brottsoffret.

Nu vet vi er åsikt i den frågan. Hundra gånger om. Minst.

Kan vi föra tråden vidare på något sätt - oavsett meningsskiljaktigheter - eller ska vi babbla om hur mycket ni föraktade Lena och hur ni förstår att folk mördade henne i ett år till?

Jag tycker nästan det är dags att tråden låses fram tills det finns ny information.

Jag har bett om bevis för deras påståenden om LW men fick inga svar på det.
Klart det finns män här med taskig kvinnosyn som bara måste tro på på smutskampanjen om LW, säkert någon bitter stolt dam också, men bortsett från dessa..var är alla dessa män som faktiskt LW skulle utnyttjat för sina köttsliga lustar som de påstår? Var är alla dom?
Någon har föröker påskina att gänget var swingers med LW i spetsen, var är alla swingers som kan vittna om att de i alla fall har hånglat lite? Var sjutton är dom?? Har jag missat dom allihop??
Var nu lite sunda och realistiska annars hoppas jag också att tråden stängs ner.
Citera
2019-06-28, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vore intressant att höra om du har några teorier och tankar
kring att LW:s ändring av barn- och jobbschema kan ha
påverkat någon speciell person?

Som jag förstått det så känner du till personer i vänkretsen kring
LW och SD. Har du någon uppfattning om mordet diskuteras nu
när drygt ett år har gått, eller är det tystnad och en mer avvaktande
stämning som råder bland deras bekanta/ vänner?

EN tanke är att någon till slut fick nog av LWs impulsiva liv som till stora delar tycks innefatta hjälp av andra för att gå ihop. EN tanke är att mordet sker i affekt och helt oplanerat. GM kanske inte alls är den uppenbara helt enkelt och därför har utredare inte ens glanat åt det hållet.
Sedan en tid tillbaka råder en viss avvaktan bland alla men visst pratas det på tu man hand.
Vad jag har hört så är flera av de återkommande namnen i tråden förhörda sedan länge tillbaka och avförda från utredningen. Som EGT (?) skrivit så finns det personer i LWs omedelbara närhet som inte har förhörts.
Citera
2019-06-28, 11:11
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hur löste UW och LW vanligtvis barnsituationen om/när båda hade andra åtaganden? Fanns det någon särskild bekant som åtog sig att se efter barnen?

Tog man hjälp av "extradottern" HW? Eller ålade man NW att se efter sina yngre syskon? Om ja, hur pigg kan en tonårsson vara på att sitta barnvakt ifall denne kanske har gjort upp andra planer med polarna?

(NA nämnde visserligen i sin intervju med LW's föräldrar att dessa brukade resa från Norrköping till Örebro när hon jobbade kväll/natt, men uppfattade att detta låg längre bak i tiden. Plus att de nog som äldre pensionärspar inte kunde resa med så kort varsel).

Jag uppfattade det som att det var resor som var planerade i god tid och följde LW:s schema.
Vad jag minns så sa de inte att de åkte dit några gånger i månaden eller liknande utan det var tydligt uttryckt varannan vecka.
Det tolkade jag som att LW hade ett rullande arbetsschema där hon jobbade kväll/natt samma dagar varannan vecka (så ser scheman ofta ut) och de visste i god tid vilka dagar de behövdes.
Från artikeln fick jag inte intrycket att de kom körande spontant när hon helt plötsligt behövde hjälp med kort varsel.
Citera
2019-06-28, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har jag redan gjort.
Typ det första halvåret eller mer.

Men då så?
Kan vi få ta del av din analys?
Citera
2019-06-28, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Menar du på fullt allvar att du inte tycker SD har analyserats här i
tråden under drygt ett år tid?

Nja, jag ville höra Gloryhallelujas analys
Citera
2019-06-28, 11:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Men då så?
Kan vi få ta del av din analys?

Den finns att läsa i tråden.
Citera
2019-06-28, 11:24
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
EN tanke är att någon till slut fick nog av LWs impulsiva liv som till stora delar tycks innefatta hjälp av andra för att gå ihop. EN tanke är att mordet sker i affekt och helt oplanerat. GM kanske inte alls är den uppenbara helt enkelt och därför har utredare inte ens glanat åt det hållet.
Sedan en tid tillbaka råder en viss avvaktan bland alla men visst pratas det på tu man hand.
Vad jag har hört så är flera av de återkommande namnen i tråden förhörda sedan länge tillbaka och avförda från utredningen. Som EGT (?) skrivit så finns det personer i LWs omedelbara närhet som inte har förhörts.

Finns det några tankar om skälet till varför utredarna inte har valt att förhöra dessa personer?
Citera
2019-06-28, 11:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Du Glorius, du som tycker du kan analysera hur en människa är bara av att läsa en GC och instagram, kan du göra likadant med SD, fortfarande MGM, tack!
Kan du lägga ner lika mycket tid tror du på det?

Du säger att du vill förstå men då får man väl börja analysera SDs texter och bilder.

Jag ser fram emot information från dig.
Jag tackar på förhand.

Intressant att just du skriver det fetade
eftersom du anser att JokerMannen var
trovärdig med ”insiderinformation” trots
att allt hen skrev fanns att hitta på LWs
Insta.
Citera
2019-06-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

Ja och de som blev direkt påverkade var ju LWs familj.
Det återstå att se om de är de som inte blivit förhörda.

Det finns fler potentiella där om man tänker efter, fast det vågar man ju knappt då det rör sig om minderåriga barn.
Citera
2019-06-28, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Intressant att just du skriver det fetade
eftersom du anser att JokerMannen var
trovärdig med ”insiderinformation” trots
att allt hen skrev fanns att hitta på LWs
Insta.

JM spottade inte på bottsoffret som vissa här gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in