2019-06-28, 11:36
Medlem
gloriouslifes avatar
De enda som tjänar på att tråden
låses är GM och Örebropolisen.

GM behöver inte oroa sig för att vi ska
hitta och avslöja hens motiv.

Mordet kommer att falla i glömska och
Örebropolisen behöver inte stå till svars
för sin inkompetens.

Är det agendan för de som vill att
tråden ska låsas?
Citera
2019-06-28, 11:38
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En sten som mordvapen står högt på min lista också,
enkelt att hitta i naturen. Eventuellt också i kombination
med försök till strypning/ strypning.

Jag håller med er, tror också på nåt liknande.
Citera
2019-06-28, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
EN tanke är att någon till slut fick nog av LWs impulsiva liv som till stora delar tycks innefatta hjälp av andra för att gå ihop. EN tanke är att mordet sker i affekt och helt oplanerat. GM kanske inte alls är den uppenbara helt enkelt och därför har utredare inte ens glanat åt det hållet.
Sedan en tid tillbaka råder en viss avvaktan bland alla men visst pratas det på tu man hand.
Vad jag har hört så är flera av de återkommande namnen i tråden förhörda sedan länge tillbaka och avförda från utredningen. Som EGT (?) skrivit så finns det personer i LWs omedelbara närhet som inte har förhörts.

Tack för svar!

Anar att det möjligtvis kan vara olika GM du har i åtanke i dina
två första meningar. Anar också vem som skulle kunna ha
tröttnat på LW:s impulsiva liv.

Tror också att det var EGT som uttryckte att det finns personer i
LW:s omedelbara närhet som ej har förhörts. Vilket låter väldigt
besynnerligt och förbryllande, varför har dessa personer inte
förhörts, kan man fråga sig.

Och skulle det vara så att GM ej är den nu misstänkte mannen,
desto större anledning att polisiärt - med det något uttjatade
uttrycket - vända på alla stenar.

(Kul med ett dialektalt uttryck; glanat!)
Citera
2019-06-28, 11:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
EN tanke är att någon till slut fick nog av LWs impulsiva liv som till stora delar tycks innefatta hjälp av andra för att gå ihop. EN tanke är att mordet sker i affekt och helt oplanerat. GM kanske inte alls är den uppenbara helt enkelt och därför har utredare inte ens glanat åt det hållet.
Sedan en tid tillbaka råder en viss avvaktan bland alla men visst pratas det på tu man hand.
Vad jag har hört så är flera av de återkommande namnen i tråden förhörda sedan länge tillbaka och avförda från utredningen. Som EGT (?) skrivit så finns det personer i LWs omedelbara närhet som inte har förhörts.

EGT har skrivit en hel del och det uppskattas, men jag tänker att det är väl endast utredarna som säkert kan veta vilka i LW:s omedelbara närhet som är förhörda eller inte? Av det EGT skrivit, så har jag uppfattat att hen verkar veta betydligt mer om SD än om LW. Jag undrar då om EGT får information direkt eller indirekt från SD? Jag tänker att det är nog inte alla förhörda som berättar för SD om de har förhörts och särskilt inte vad de sagt eller vilka frågor som ställts.

I början av tråden trodde inte EGT att SD haft ihop det med LW sen bilincidenten, men sen visade det sig att hen menade att SD och LW hade haft sex ca 14 dgr innan mordet.
EGT har uppgett att hens partner varit inne och skrivit i hens nick ibland, så det kanske är idé att fråga EGT om partnerns skrivande i hens nick har fortsatt.
Citera
2019-06-28, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Nja, jag ville höra Gloryhallelujas analys

Ja den vill jag höra med. Sånt tjafs som det varit så är det på tiden att glorian förklarar så vi slipper bli anklagade att för att vara blinda hädanefter. Det måste få bli ett slut på det här!
Citera
2019-06-28, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så du grundar dina antaganden, från en allvarligt psyksjuk människa?
Återigen exponerar du dina oceaner av okunskap gällande psykiatri.
Man kan vara djupt deprimerad, t o m vara ansatt av suicidala tankar/planer, d v s vara allvarligt psykiskt sjuk, men ÄNDÅ inte vara otillräknelig! Man kan även vid mycket dåligt mående berätta sanningen. Eller tror du att depressivitet vanligtvis kännetecknas av vanföreställningar med psykosinslag?

Dina postningar präglade av lika delar okunskap och hat och förakt, d v s nåt som ibland ha sagts kunna karakterisera en fascistoid människosyn, skadar tråden.
Hat behövs inte här.
Hat förblindar.
Citera
2019-06-28, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den finns att läsa i tråden.

Taktiskt svar för att slippa svara. Om du vill reda ut detta så bör du ge din analys nu
Citera
2019-06-28, 12:36
Medlem
Hestapos avatar
Citat:

GM behöver inte oroa sig för att vi ska
hitta och avslöja hens motiv.

Mordet kommer att falla i glömska och
Örebropolisen behöver inte stå till svars
för sin inkompetens.

Är det agendan för de som vill att
tråden ska låsas?

Försökte påtala myndighetens inblandning för ett halvår sedan, gärningsmännen är sannolikt Örebropoliserna själva, det spåret har inte följts upp ordentligt trots att flera ledtrådar pekar i den riktningen.

Det finns mao. inget intresse från ansvariga och som det verkar deltagare på Flashback att lösa dråpet på en kvinna som utnyttjats.
Citera
2019-06-28, 12:44
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Varför skulle GM tjäna på att tråden låses?

Det är inte så många som skriver om brottet längre utan mycket handlar om att nedvärdera LW.

Är syftet att MGM ska få lindringare straff om skulden skjuts över på LW?

Här är en intressant artikel om att när en man tycker att han har provocerats av en kvinna till misshandel så får han ett lägre straff.
Provokationen kan t ex handla om att kvinnan vägrat åka taxi med mannen.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/den-otrogna-kvinnan-far-skylla-sig-sjalv/?fbclid=IwAR2-kHrPv8tqqLDDte83MXwN191wjyXCPjhoPFAbnC5Q7dJP43-pjpt6B5I
Citera
2019-06-28, 12:58
Medlem
Citat:

Din sista mening. "Omedelbara närhet" menar du LW:s barn och ex? Carina78 noterade ju att NW fotats med UW utanför polishuset. Det kanske var i samband med ett förhör?

Alla barnen i familjerna hos BO och MGM bör ha hörts. De är nog lätta att kolla upp för de flesta ungdomar har mobiler med platsinfo påslaget för att kunna se var kompisarna är när de Snapchattar och de har nog mobilerna intill sig 24/7.

Nu kom jag plötsligt att minnas hur Johanna Möller gav sin 12-åriga son ont i magen när hon tvingade ungen att ljuga för att ge henne alibi. Hoppas ingen unge eller annan anhörig i den här mordhistorien har tvingats att ljuga.
Citera
2019-06-28, 13:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
En sten som mordvapen står högt på min lista också,
enkelt att hitta i naturen. Eventuellt också i kombination
med försök till strypning/ strypning.

Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Det ligger i farans riktning

I samband med strypning är det mindre vanligt med även kraftigt våld, enligt mina kunskaper. Men då tolkar jag åklagarens uttalande som att det var så pass kraftigt våld att det kan ha lett till LW:s död, dvs inte några få slag eller sparkar. Strypning brukar tas till för att få tyst på någon som skriker. Jag tror att LW till slut hamnade på marken, och då skrek fortfarande. Detta ville GM få tyst på och det gjorde han genom att sparka henne tills hon blev medvetslös. Jag tror att hon dog av inre blödningar pga. dessa sparkar.
Citera
2019-06-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Försökte påtala myndighetens inblandning för ett halvår sedan, gärningsmännen är sannolikt Örebropoliserna själva, det spåret har inte följts upp ordentligt trots att flera ledtrådar pekar i den riktningen.

Det finns mao. inget intresse från ansvariga och som det verkar deltagare på Flashback att lösa dråpet på en kvinna som utnyttjats.

Kan du utveckla det vidare, med ledtrådar och spåret till
polisen i Örebro som inte följts upp ordentligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in