2019-06-28, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
Jag håller med dig och är själv av somalisk ursprung.

Det är nog det som är skrämmande. Avtrubbningen. Nu rycker man på axlarna så fort man läser en rubrik på Aftonbladet eller Flashback om en skjutning.

Känns också som att samhällsklimatet har blivit lite... hårdare ? Folk ler inte mot varandra längre. Inga hej.

Jag hoppas det blir bättre i framtiden.

Haha en Somalier och en Svenne möts på Flashback, lite hopp finns nog.

Vad tror du om Rinkeby och så nu, en av Shottazkillarna sitter inne, har dom aggro folk på utsidan? Det här mordet på A2/Atto var det kopplat till rånet där 2015 när allt började?
Citera
2019-06-28, 12:04
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Man blir fan galen att läsa denna artikel. Kommer man någonsin springa på Mona Sahlin vet jag inte vad jag gör, det gäller även Reinfeldt o Co typ Ullenhag.

Hur kan människor i ledande ställningar inom politiken inte ta tag i det? Eftersom de måste fått varningar om problemen och inte reagerar och viftat bort det förstår man ju att makten framför allt, att man offrar tusentals människor för sin position borde de ju vara dödsstraff på.

Sen att jag reagera som jag gör att två st bli dödade i denna skjutning och andra dödsskjutningar och jag tycker det är bra, eftersom de enbart kommer vara en belastning visar och hur politiker förstört landet och hur jag själv börjat tänka. Fy fan!

Tycker politikerna ska bo ett år i Järvaområdet och se hur det är. Det borde ingå i deras riksdagsuppdrag.
Idag har det inte en aning om ens hur det ser ut i Rinkeby / Tensta. Skulle vara kul att veta vilka som har tagit tunnelbanan dit ut och rört sig i området eller om de har tordas parkera sin fina bil i garaget vid centrum.

Fast nu i dagarna har de fullt upp med att mingla och dricka Cava i Almedalen.
Undrar om de ens noterat skjutningarna.
Varför är det aldrig någon politiker som uttalar sig? De är så rädda .....

Sedan är de förvånade varför SD får då mycket röster. Vilken verklighet lever de i
Senast redigerad av Krickedixan 2019-06-28 kl. 12:18.
Citera
2019-06-28, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Haha en Somalier och en Svenne möts på Flashback, lite hopp finns nog.

Vad tror du om Rinkeby och så nu, en av Shottazkillarna sitter inne, har dom aggro folk på utsidan? Det här mordet på A2/Atto var det kopplat till rånet där 2015 när allt började?

Haha, ja. ^^

Jag bor inte i Rinkeby och är inte på något sätt involverad i gängkriminalitet, så jag har nästan noll koll. Men ja, från vad jag läste i tråden så verkar det vara kopplat till mordet på A2. Och att Franky(?) ska ha muckat gräl med en av M3kkys grabbar.
Citera
2019-06-28, 12:11
Medlem
Citat:
Haha, ja. ^^

Jag bor inte i Rinkeby och är inte på något sätt involverad i gängkriminalitet, så jag har nästan noll koll. Men ja, från vad jag läste i tråden så verkar det vara kopplat till mordet på A2. Och att Franky(?) ska ha muckat gräl med en av M3kkys grabbar.

Det glädjer mig att läsa, bra att du skippar det skitlivet (visst några på toppen har det glassigt men så många springpojkar som lever hundliv under i pyramiden).

Folk har nämnt att det finns foto på en av GMs ansikten, Danska polisen är rätt bra, om den killen inte spårats, är det ickeDanskar (Svenskar?) som gjort detta i Danmark?
Citera
2019-06-28, 12:18
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Ytterst konstigt att ingen vet vem han är, han sticker ju ut, eller upp kan kan säga.

Franky och Gucci kanske åkte ner tillsammans och skulle möta upp snubben från HA för att prata om ett större parti röka. Han sätter sig i baksätet och dom börjar surra. Det inte F och G vet är att han från HA har berättat för andra att dom ska mötas där, vipps dyker det upp 4 grabbar och pepprar F&G.-De har också fått order om att lämna han i baksätet i fred för han är på deras sida.
Citera
2019-06-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Intressant artikel på Ledarsidorna idag om just bl.a dessa två gängkriminella.

https://ledarsidorna.se/2019/06/rinkebysvenska-ett-samhallsproblem/

Som jag alltid hävdat: Gängkriminaliteten är en kombination av dålig integration, klankultur och religion. Det går inte endast att förklara utifrån socioekonomiska faktorer.

Jag håller med i alla delar utom en. Jag betraktar de i sammanhanget oerhört viktiga faktorerna du nämner, med dålig integration etc, just som socioekonomiska faktorer. Det hör till den sociala delen av ordet. Vad skulle de annars vara. Därför är det rätt att tala om socioekonomiska faktorer. Utan att frånta dem det egna ansvaret är den bristande integrationen den viktigaste orsaken till att de här två grabbarna nu är döda.

Citat:
Jag håller med dig och är själv av somalisk ursprung.

Det är nog det som är skrämmande. Avtrubbningen. Nu rycker man på axlarna så fort man läser en rubrik på Aftonbladet eller Flashback om en skjutning.

Känns också som att samhällsklimatet har blivit lite... hårdare ? Folk ler inte mot varandra längre. Inga hej.

Jag hoppas det blir bättre i framtiden.

Jag rör mig mycket på Järva och hälsar ofta på folk, även somalier. Skulle säga att högst hälften hälsar tillbaka. Lite trist, har trott att det är rasism men det är kanske bara är misstro.
Citera
2019-06-28, 12:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Har man fått reda på vem den långe, överlevande, killen är & varifrån han kommer?
Citera
2019-06-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Sorry... kände att jag bidrog en del.
Tillbaka till skjutningarna nu ....

Tänk till. Det sitter 3 personer i bilen, två blir dödade och den tredje klarar sig oskadd. Det är självklart att den tredje lockat de andra i fällan
Citera
2019-06-28, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
"Ifølge Ekstra Bladet mand på stedet er der tale om mindst to personer, som er blevet hårdt såret i skyderiet. En person er dækket til at et hvidt klæde."

https://ekstrabladet.dk/112/to-personer-ramt-af-skud/7687156

Notera det svenskreggade fordonet på EB´s hemsida.

Knarkrelaterat?

man åker med en annans bil för att handla knark i större mängder och för att undvika insyn och att man blir tagen. Gränsen är vidöppen och man kan köra ut och in hur man vill.

på Kristiania står det svenskreggade bilar parkerade och de står där för att de sysslar med knark. man vill in och handla och sedan kör man över gränsen igen. hade det funnits någon kontroll hade man tagit regplåtarna på de bilar som står vid Kristiania och de som passerar gränsen speciellt om det är en muslim som äger bilen eller så kan man ha en hund som går igenom tpget vid Hyllie men jag antar att man har viktigare sake ratt göra än att göra sitt jobb.
Citera
2019-06-28, 13:15
Medlem
Medan Rinkeby varit jämförelsevis lugnt sedan de tyngre grabbarna åkte in har det hänt rätt mycket i Tensta. Det har spekulerats i en konflikt med gäng i Järfälla men om det stämmer vete katten. I januari poppades en kille som kallades Chiko och det spekulerades i att en hämnd skulle komma. Kan det vara det vi sett nu?
Citera
2019-06-28, 13:42
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Tänk till. Det sitter 3 personer i bilen, två blir dödade och den tredje klarar sig oskadd. Det är självklart att den tredje lockat de andra i fällan

Om alla 3 nu satt i bilen men det är väl inte helt säkert eller vet vi det. Den långa snubben kan ju ha varit i närheten men inte i bilen men om alla satt i bilen så är det antingen så att någon sagt att han inte skulle skadas eller så är han inblandad.
Citera
2019-06-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G-punkten
Franky och Gucci kanske åkte ner tillsammans och skulle möta upp snubben från HA för att prata om ett större parti röka. Han sätter sig i baksätet och dom börjar surra. Det inte F och G vet är att han från HA har berättat för andra att dom ska mötas där, vipps dyker det upp 4 grabbar och pepprar F&G.-De har också fått order om att lämna han i baksätet i fred för han är på deras sida.

Svårt att se någon frivilligt sitta i baksätet i en bil som en somalie ska börja peppra en ak47a in i. De är inte kända för att kunna sikta särskilt bra. Riccocheter i en bil lär inte vara att leka med heller, nä köper inte det alls.

Mer troligt att de inte visste om personen i baksätet/inte brydde sig om just honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in