2019-06-27, 21:39
Avstängd
KaptenHundkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Att påstå att jag "borde kunna presentera en mördare" visar mer på dina tillkortakommanden än om annat.
Du är inte tillräckligt påläst för att bemöta i sak...

Du äger full rätt att kontrollera de uppgifter jag kommit med ovan.
Vad händer om Hedberg har fel och jag har rätt i att Hans Rosengren inte är Björns bror?

Vågar du erkänna det då?

Har du sett/hört/läst hur Hedberg bevisar att Hans och Björn är bröder? NEJ, för han bevisar inte detta utan för bara denna skröna vidare. Likt andra....
Vem det nu var som kom först med detta påstående låter jag vara osagt, men det är ett rykte som florerat länge.

Har jag fel på det sistnämnda, så återkom gärna med Hedbergs bevis.

Björn Rosengren varken har, eller har haft någon bror. Hans Rosengren är inte ens släkt med Björn. Så, då kan alla släppa det.
Citera
2019-06-28, 11:12
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenHundkex
Björn Rosengren varken har, eller har haft någon bror. Hans Rosengren är inte ens släkt med Björn. Så, då kan alla släppa det.

Du menar förstås att Hans inte har en bror.
Björn har en bror, som heter Peter född 1944.

Problemet med att "släppa detta" är att myten lever vidare och nu senast är det Hedberg som sprider det utan att bemödat sig en källgranskning...
Citera
2019-06-28, 18:59
Medlem
Citat:

Problemet med att "släppa detta" är att myten lever vidare och nu senast är det Hedberg som sprider det utan att bemödat sig en källgranskning...

Du, MOPspanaren, har det visst jävligt jobbigt med att nedgöra allt som inte följer dina mordscenarier och det verkar verkligen sjukt.
Jag tror att du är en zoombi med uppgift att misstänkliggöra allt och alla som har en avvikande åsikt om att det var Christer Pettersson som utförde mordet eftersom det skulle följa de riktlinjer som är uppdragna för fallets vidare liv.
Har du kollat videon i Y T som jag tipsade om?
https://www.youtube.com/watch?v=Feb9mscl_10
Citera
2019-06-28, 21:55
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:

Det är så det ser ut. Hedberg har sparat på allt som verkar spännande av vad som påståtts i mopianan, utan att granska det. Sedan har han gjort sin egen jambalaya av det mest spännande. Oseriöst är förnamnet.
Citera
2019-06-28, 22:00
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:

Tack, så förhåll det sig ja, jag kastade om brödraskapet en smula.

Hedberg borde hamna i isoleringscell för resten av sitt liv. Satan i gatan vad spridit lögner och skit om Olof Palme, att de återseende anhöriga inte stämt skiten ur honom ska han skatta sin lycklig stjärna för. Fy fan å åka runt och predika detta och lura folk på biljettpris och bok. Tvi.
Citera
2019-06-29, 09:53
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Du, MOPspanaren, har det visst jävligt jobbigt med att nedgöra allt som inte följer dina mordscenarier och det verkar verkligen sjukt.
Jag tror att du är en zoombi med uppgift att misstänkliggöra allt och alla som har en avvikande åsikt om att det var Christer Pettersson som utförde mordet eftersom det skulle följa de riktlinjer som är uppdragna för fallets vidare liv.
Har du kollat videon i Y T som jag tipsade om?
https://www.youtube.com/watch?v=Feb9mscl_10

Det är klart du tror att jag är en del i nån mörkläggning.

Påståendet om att jag misstänkliggör alla som har en avvikande åsikt finns det inget fog för..
Vet inte varför du tar upp Christer Pettersson... men det är väl din usla slutledningsförmåga och missbedömning om att jag skulle tro på honom som GM?

Jag har sett klippet du länkat till tidigare.
Vad är det för kommentar du vill ha?

Jag förstår mycket väl Mårtens reaktion här mot bakgrund av hur det sett ut. Han och hans mor har varit övertygade om att CP var gärningsmannen.
Jag förstår också Borgnäs, som i allt sitt grävande har en annan uppfattning..

Du gör kopplingen att Mårten är inblandad mordet på sin far för att han tycker licenspengarna ska gå till annat?!
Citera
2019-07-08, 20:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Tack, så förhåll det sig ja, jag kastade om brödraskapet en smula.

Hedberg borde hamna i isoleringscell för resten av sitt liv. Satan i gatan vad spridit lögner och skit om Olof Palme, att de återseende anhöriga inte stämt skiten ur honom ska han skatta sin lycklig stjärna för. Fy fan å åka runt och predika detta och lura folk på biljettpris och bok. Tvi.
Fast nu kommer nästa person som påstår att Palme hade en sjukdom, Tage Tuvheden.
Han säger sig dessutom ha förstahandskällor till skillnad från Hedberg.
Låter väldigt skruvat, men men...
Citera
2019-07-08, 20:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Det är klart du tror att jag är en del i nån mörkläggning.

Påståendet om att jag misstänkliggör alla som har en avvikande åsikt finns det inget fog för..
Vet inte varför du tar upp Christer Pettersson... men det är väl din usla slutledningsförmåga och missbedömning om att jag skulle tro på honom som GM?

Jag har sett klippet du länkat till tidigare.
Vad är det för kommentar du vill ha?

Jag förstår mycket väl Mårtens reaktion här mot bakgrund av hur det sett ut. Han och hans mor har varit övertygade om att CP var gärningsmannen.
Jag förstår också Borgnäs, som i allt sitt grävande har en annan uppfattning..

Du gör kopplingen att Mårten är inblandad mordet på sin far för att han tycker licenspengarna ska gå till annat?!
Blir lite konstigt att Lisbeth vid ett tidigt förhör talade om två GM, den ene osedvanligt lång?
Som sagt, jag har alltid varit fullständigt övertygad om CP som mördare, men jag börjar undra, vad hände egentligen.
Citera
2019-07-17, 23:24
Medlem
LibraryCops avatar
Jag läste nyss ut boken "En oväntad vändning" av Claes Hedberg. Har även sett hans föreläsning på youtube. Boken är, liksom föreläsningen, något osammanhängande med många upprepningar. Men jag gillar bra historier och tycker ändå det är intressant att fundera på om han har rätt. Det vore verkligen tidernas blåsning!

När man lyssnar på Hedberg och när man läser boken så tänker man att han kanske är något på spåren men med lite eftertanke framstår det hela som väldigt fantasifullt och onödigt komplicerat. Om det verkligen var så att Palme ville försvinna och man kom överens om att simulera ett mord borde det funnits betydligt bättre sätt att genomföra det på.

Enligt Hedbergs scenario krävdes det flera Lisbet-kopior och Olof-kopior, och till råga på allt ett lik som skulle föreställa Olof Palme. Hur får man tag i en nyligen avliden kropp som rättsläkaren kan undersöka? Det har inte Hedberg förklarat alls. Visserligen påstås det att rättsläkaren Milan Valverius hade sagt sig inte känna igen den döda kroppen som Olof Palme. Men det måste fortfarande ha varit en nyss avliden människa - vem var det i så fall? Kostade man på sig att döda en oskyldig människa och leverera hans lik till rättsläkaren för Olof Palmes skull? Ganska kallblodigt. Å andra sidan sägs det att sanningen om Palme-mordet finns att läsa just i det hemligstämplade obduktionsprotokollet.

Det finns många orimligheter i Hedbergs story, och jag undrar om han verkligen själv tror på allt. Han har inga uppgifter om vad som hände med Palme efter att han flytt till Frankrike. Finns det någon där som känt igen honom? Hur länge levde han? Enligt Hedbergs scenario har president Mitterand känt till komplotten, liksom medlemmar av den rika Rothschild-familjen. Varför har inget skvaller sipprat ut därifrån?

Kanske är Hedbergs bok bara ett sätt att röra om i grytan, för att se vad som flyter upp? Han går ganska hårt åt Leif GW Persson, som han menar känner till sanningen men själv bidrar till att lägga ut villospår.
Citera
2019-08-05, 21:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Det är så det ser ut. Hedberg har sparat på allt som verkar spännande av vad som påståtts i mopianan, utan att granska det. Sedan har han gjort sin egen jambalaya av det mest spännande. Oseriöst är förnamnet.

Instämmer till fullo! Och det läskiga är ju att folk är så lata och korkade att de köper detta.

2011 trodde Hedberg att mördaren var Conny Larssons "Lennart".... Källa för påstående är Larssons och Hedbergs "JO-anmälan mot Palmeutredarna hos Rikskriminalen" 2011-08-29
2015 kom Connys bok "Nu ska jag upp och skjuta den djäveln..." ut.
Någonstans där tror jag Hedberg blev lite avis och ville skriva en egen bok.
Tjäna lite pengar..
Dessvärre för Hedberg ville inget seriöst bokförlag så det fick bli Atremi bokförlag där man själv står för kostnaderna. http://www.atremi.se/

(Gällande just pengar så fick Hedberg sparken från New Friends samt polisanmäld för "förskingring och trolöshet mot huvudman". Källa Expressen 1993-09-23 sidan 17)

Som sagt...
Jag tycker boken är äcklig och elak då den inte visar någon som helst hänsyn till de vittnen, poliser, sjukvårdare och läkare etc. som fick traumatiska minnen för livet.
Citera
2019-08-05, 23:15
Medlem
katws avatar
Hedberg nämner "konstig elektronisk utrustning" på den översta byggbaracken på Tunnelgatan.

Har någon annan grävt i vad det kan ha varit däruppe?
Citera
2019-08-06, 08:44
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hedberg nämner "konstig elektronisk utrustning" på den översta byggbaracken på Tunnelgatan.

Har någon annan grävt i vad det kan ha varit däruppe?

Polisen gick nog med största sannolikhet igenom byggbarackerna och självfallet var det ingen "konstig elektronisk utrustning" kopplad till "mordet"..
Hedberg har inte belägg för detta heller...liksom för majoriteten av påståendena i boken.

Hade det inte handlat om ett sådant allvarligt ämne så hade man kanske kunnat ta boken som en rolig grej och skrattat åt eländet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in