2019-06-24, 11:51
Medlem
Johnnyutahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Karl
Lotta Nordfeldt hade en lön på över 60.000 kr i månaden när hon arbetade för Dan Kareliusson, men det är klart hon gjorde mer än att kopiera papper för Dan
Tanten blev så arg sen när Dan bytte ut henne mot en yngre Catharina Alderskans.

Känns som Lotta Nordfeldt kommer vara med på Joakim Hedelins förslag till styrelse för SD Stockholms stad. Hon är så arg på Dan för hon blev dumpad.

Tveksamt om Catarina verkligen är yngre än Lotta? Catarina har ju ju psykat ur helt efter sin sorti från partiet och polisanmält Haninges gruppledare Christian Lindefjärd för förtal och olaga hot(lycka till med det).
Citera
2019-06-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyutah
Tveksamt om Catarina verkligen är yngre än Lotta? Catarina har ju ju psykat ur helt efter sin sorti från partiet och polisanmält Haninges gruppledare Christian Lindefjärd för förtal och olaga hot(lycka till med det).

Det kommer in dessa kvinnor som ligger med gubbarna för att få jobb i partiet, det är ett problem. Catarina är ju även god vän med de som just uteslöts ur partiet i Stockholm. Mona Wallsén och Jeanette Malmström.

Jag minns första gången jag träffade de två för några år sen på sommarfestivalen.
Båda var fulla redan på dagen och gick runt och klämde på gubbarna.
Sen på kvällen ropar hon Mona över ett av middagsborden "vem är det man ska suga av för att få ett jobb här då!". Den andra Jeanette full så hon knappt kunde stå i sina höga klackar var det enda som skrattade högljutt. Även om det var på skämt så kan man inte agera på det sättet.

Catarina blev väl tillsammans med Dan som är 80 år och sen fick hon jobb i partiet. Nu ser vi resultatet, bara problem.
Citera
2019-06-25, 03:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosad
Du har noggrant studerat Bielers ideologi, den saken är klar.

Finns det någon kvar i Stockholm som kan utmana den här Wallmark nu? Eller har alla blivit uteslutna?

Det verkar som om SD vill ha låga röstsiffror just i Stockholm av okänd anledning och ställer sig bakom Väljarskrämmaren Wallmark. Varför man inte utser personer som väljarna kan acceptera är nog bara för att hålla valresultatet för SD i Stockholms Stad så lågt som möjligt.

Inget seriöst parti skulle ha en fifflare som Wallmark som sin representant och det säger tyvärr en hel del om hur det står till inom SD.
Citera
2019-06-25, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det verkar som om SD vill ha låga röstsiffror just i Stockholm av okänd anledning och ställer sig bakom Väljarskrämmaren Wallmark. Varför man inte utser personer som väljarna kan acceptera är nog bara för att hålla valresultatet för SD i Stockholms Stad så lågt som möjligt.

Inget seriöst parti skulle ha en fifflare som Wallmark som sin representant och det säger tyvärr en hel del om hur det står till inom SD.

Den som verkligen har sänkt partiet vad jag har hört med all fakta på bordet är Felix Byström. Det är ju han som gett energi till hela konflikten senaste året i sin iver att själv bli någon sorts chef där han kan anställa sina fjuniga vänner. Felix beskrivs som en person som skiter i partilinjen och vad ledningen säger. Negativ publicitet i media beror mycket på Felix. Det ska tydligen härstamma från en enorm avundsjuka som ibland drivs till hat mot Tobias Andersson som fick plats i riksdagen som Felix trodde han skulle få.
En typisk haverist med storhetsvansinne. Märkligt att han är kvar, men alla som har någon samhörighet med Felix Byström från och med nu visar tydligt att man är emot partiledningen och SD.
Citera
2019-06-27, 09:44
Medlem
EnGodForlorares avatar
Här är lite information jag hittat om Björn Larsson.

Citat:
Här är SD-stödet högst i hela Västerort (12 sep 2018)
I valkretsarna Hässelby strand och Hässelby gård norra får partiet enligt de preliminära siffrorna 18,9 respektive 18,2 procent av rösterna i kommunvalet. I riksdagsvalet ligger bägge valkretsarna på 19,4 procent, vilket är två procent över riksresulatet.
– Jag är inte förvånad, vi fick väldigt många röster i Hässelby även i senaste kyrkovalet. Jag tror att det är en blandning av känslan hos väljarna att de andra politikerna inte har lyckats ta tag i de frågor som vi driver, säger Björn Larsson, ordförande för Sverigedemokraterna i Yttre Västerort.

Han säger att han även tror att en ökad lokal närvaro i Västerort de senaste två åren har bidragit till att de har vuxit.
– Vi har jobbat mycket med att dela ut flygblad, framförallt i de delar av Västerort där vi vet att vi har många medlemmar. Men vi har inte haft några valstugor eftersom det fortfarande är känsligt här ute att vara öppen med att man röstar på oss, säger han.

– Det är ett riktigt aber att vi har haft folk som har använt kommunfullmäktige för att få fram sina personliga åsikter och inte har kunnat sitta kvar. Vi har vuxit för fort och haft svårt att få fram folk, säger han.

Kommer ni att kunna få fram folk som faktiskt sitter kvar hela mandatperioden nu?
– Ja, det är inga problem!

https://www.stockholmdirekt.se/nyheter/har-ar-sd-stodet-hogst-i-hela-vasterort/reprik!ZF8d@2KcJTa54gqMVRIGFw/

Det sistnämnda... LOL I januari i år fick han återigen en intervju i lokaltidningen:

Citat:
Han är SD:s man i stadsdelsnämnden (18 jan 2019)
Trygghet och äldreomsorg - det är två viktiga frågor för Björn Larsson, Sverigedemokraternas första ledamot någonsin i Hässelby-Vällingby stadsdelsnämnd.

Framgångarna gör att partiet av egen kraft tar plats i alla stadsdelsnämnder utifrån sin representation i fullmäktige. I Hässelby-Vällingby tas platsen som ordinarie ledamot av 42-årige Björn Larsson, hantverkare med egen firma och sedan 15 år bosatt i Vällingby.
– Till att börja med måste jag sätta mig in i allting, verksamhetsplaner, budget och så. Sedan ska jag i största möjliga mån driva vår politik och se till att det blir så bra som möjligt för folk i västerort, säger han.

https://mitti.se/nyheter/politik/sds-man-stadsdelsnamnden/?omrade=vasterort&view=app

Enligt tidigare inlägg i tråden har Larsson försökt få medlemmar att gå över till AfS. (FB) SD Stockholms stad (FB) SD Stockholms stad Fast det kanske rör sig om ryktesspridning. De övriga uteslutna verkar inte ha lyckats profilera sig i media lika bra som han. Enligt tidigare inlägg i tråden ska både Jeanette Malmström och Joakim Hedelin varit "handplockade" av Peter Wallmark. Trist för honom att han valde personer som sedermera skulle sätta sig upp mot han.
Senast redigerad av EnGodForlorare 2019-06-27 kl. 09:49.
Citera
2019-06-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Här är lite information jag hittat om Björn Larsson.

Enligt tidigare inlägg i tråden har Larsson försökt få medlemmar att gå över till AfS. (FB) SD Stockholms stad (FB) SD Stockholms stad Fast det kanske rör sig om ryktesspridning. De övriga uteslutna verkar inte ha lyckats profilera sig i media lika bra som han. Enligt tidigare inlägg i tråden ska både Jeanette Malmström och Joakim Hedelin varit "handplockade" av Peter Wallmark. Trist för honom att han valde personer som sedermera skulle sätta sig upp mot han.

Ja det är mycket vända kappan efter vinden när det kommer till Björnligan med Björn Larsson i spetsen. Jag fick höra nu att de som nu är uteslutna har under senaster 4 åren sökt alla jobb som partiet utannonserat. Sekreterarjobb till ombudsmän osv. Ingen hade fått något jobb vilket slutade med att efter valet hade man lagt fram ett ultimatum "vi ska ha jobb, annars kommer vi inte att samarbeta". De fick inget jobb och så började konflikten och de ljög ihop historier i media.
AFS kopplingen är väl Björn har till sin fd flickvän som är med i AFS.
Sen kan det ju stämma som Björn säger att han Jeanette Malmström,Mona Wallsen och Joakim Hedelin har blivit orättvist behandlade och är så fallet ja då lämnar man ju alla sina uppdrag och ber att få sitt medlemskap omprövat.
Men väljer de att sitta kvar som vildar så är ju det i sig ett bevis att det var rätt att utesluta björnligan då deras mål var hela tiden att sabotera och förstöra för SD.
Så vi får se orättvist behandlade eller ett gäng haverister.
Citera
2019-06-27, 19:12
Medlem
Himmelstosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattblomma

Sen kan det ju stämma som Björn säger att han Jeanette Malmström,Mona Wallsen och Joakim Hedelin har blivit orättvist behandlade och är så fallet ja då lämnar man ju alla sina uppdrag och ber att få sitt medlemskap omprövat.
Men väljer de att sitta kvar som vildar så är ju det i sig ett bevis att det var rätt att utesluta björnligan då deras mål var hela tiden att sabotera och förstöra för SD.

Det stämmer såklart att de aldrig får komma tillbaka så länge de är vildar. men det spelar ingen roll om de avgår eller inte för den sakens skull. Är man ute är man ute. Man får i princip aldrig komma tillbaka när man har blivit utesluten.
Citera
2019-06-28, 23:38
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Ja det är mycket vända kappan efter vinden när det kommer till Björnligan med Björn Larsson i spetsen. Jag fick höra nu att de som nu är uteslutna har under senaster 4 åren sökt alla jobb som partiet utannonserat. Sekreterarjobb till ombudsmän osv. Ingen hade fått något jobb vilket slutade med att efter valet hade man lagt fram ett ultimatum "vi ska ha jobb, annars kommer vi inte att samarbeta". De fick inget jobb och så började konflikten och de ljög ihop historier i media.
Alltid ett illavarslande tecken. Imho. Men kanske svårt att göra nåt åt. SD har ju växt snabbt.. och då ser jönsar som tycker att de själva är det bästa sen rostat bröd en chans att få både inkomst och en plattform. Men politik är ju en lagsport. Är man inte beredd att sätta partiet före egot.. då kanske man ska bli stå upp-komiker istället?

Citera
2019-06-29, 10:01
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:

Okej. Då ska vi se om vi kan få rätsida på den här korruptionsskandalen. Rätta mig om du tycker jag har fel.

Personerna i "Björnligan" har jobbat hårt och fått partiets förtroende. Därför har de satts upp på listor och blivit invalda i kommunfullmäktige. Samtidigt har de sökt jobb som politiska sekreterare för partiet. Jobben har de blivit snuvade på och de har istället gått till ordförandens fru Kristina Wallmark och till honom själv - 55 000 kr/mån räckte inte utan som gruppledare behövde han en polsek-lön på 35 000 kr/mån extra för att känna sig nöjd.

Detta har gjort medlemmarna i Björnligan förbaskade och de har försökt göra sig av med Peter Wallmark. Trist nog för dem fick partiledningen nys om "kuppförsöket" och Wallmarks bundsförvant Henrik Vinge ryckte in och skickade hotfulla sms till kuppmakarna. Björnligan uteslöts och ordningen återställdes i SD-sekten. De som är kvar är bara nöjda med uteslutningarna eftersom de nu själva flyttas ett par placeringar närmare köttgrytorna.

Till "vanliga" medlemmar har "någon" (Vinge själv?) spridit ut det falska ryktet att de uteslutna haft samröre med AfS eftersom den verkliga anledningen, att de uteslöts för att de kritiserade Peter Wallmarks rofferi, är alltför pinsam.

Jag skrev för övrigt redan i den första tråden om Wallmarks dubbla löner att det inte är skattebetalarna han tar från utan partiets egna medlemmar. Andra som skrev i tråden hajade inte att varje parti får en klumpsumma i bidrag från staten som ska gå till X antal tjänster och om någon får dubbla löner blir någon annan utan. "Hähähä! Klart han ska ha dubbla löner, skattebetalarna pröjsar!" trodde de. Men så var inte fallet utan Wallmarks dubbla lön gjorde att någon annan partimedlem blev utan.
Citera
2019-06-29, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelstoss
Det stämmer såklart att de aldrig får komma tillbaka så länge de är vildar. men det spelar ingen roll om de avgår eller inte för den sakens skull. Är man ute är man ute. Man får i princip aldrig komma tillbaka när man har blivit utesluten.

Jag kan hålla med om Björn Larsson och resten verkligen är riktiga sverigevänner så är det sunda då att säga att
"vi vill inte på något sätt sabotera för Sverige, så vi kliver åt sidan"

Men sitter de kvar som vildar så är ju det ett faktum att man är ett gäng som vill förstöra.
Citera
2019-06-29, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Okej. Då ska vi se om vi kan få rätsida på den här korruptionsskandalen. Rätta mig om du tycker jag har fel.
Jag skrev för övrigt redan i den första tråden om Wallmarks dubbla löner .

Du måste släppa det där, Det där handlar ju bara tidningars rubriker för att få läsare.

Det kan ju inte vara så att bara för att en SDare får något som politiker, personer i näringslivet, eller folk som har två jobb har fått i alla tider så ska det kallas för "dubbla löner"?
Jag skulle vilja påstå att alla som sitter i riksdagen har ersättningar och arvoderingar från olika uppdrag, ett för att sitta i riksdagen och sen ytterligare för uppdrag de har i nämnder och styrelser. Detsamma för folk som är aktiva i näringslivet där de får en arvodering och samtidigt har ett vanligt jobb på sidan. Ska vi börja hänga ut dessa personer likt Wallmark då också om att de har "dubbla löner"?

Säg att du sitter som ordförande i en bostadsrättsförening och lägger ner många timmar varje månad för föreningens väl, styrelsen har beslutat att ordf ska få en arvodering för jobbet han gör. Men så helt plötsligt säger man:
-vi ser här att du får ju en lön från ditt vanliga arbete, därför anser vi det fel att du får en arvodering från oss, du ska fortsätta att göra jobbet åt föreningen men vi vill inte ge dig "dubbla löner" och vi ser det som att du tar en ersättning från en annan i styrelsen. Därför vill vi ge din arvodering till Lisa som sitter som suppleant i styrelsen. Hon gör inget men vi anser det bättre att hon får arvoderingen för ditt arbete för vi kan aldrig acceptera att du får "dubbla löner"
Ska det vara så?

Ett annat exempel du arbetar på byggfirman och så sitter du i en styrelse för kakelfirman du får lön från byggfirman och en arvodering från kakelfirman. Nu faller du under benämningen "dubbla löner" och riskerar att hängas ut av Aftonbladet.

Jag kan garantera att alla statliga och kommunala chefer i Sverige också faller under aftonbladets syn på "dubbla löner". Men socialdemokratiska aftonbladet skriver inte om dem av självklara skäl.
De får ju också likt Wallmark ersättningar från två olika håll, blir ju jättekonstigt om vi ska hänga ut tusentals politiker och privatpersoner om att de har "dubbla löner" när det i verkligheten enbart handlar och att du får lön och arvode från två olika konton.

Dålig agendajournalistik från en tidning som öppet stöder Socialdemokraterna.

Antingen tänker man fritt eller så är man ett får bland tusentals andra får som tänker och agerar precis som det vänsterliberala etablissemanget vill.
Senast redigerad av Billhill 2019-06-29 kl. 13:35.
Citera
2019-06-29, 17:18
Medlem
Nordelfs avatar
Citat:
Personerna i "Björnligan" har jobbat hårt och fått partiets förtroende. Därför har de satts upp på listor och blivit invalda i kommunfullmäktige. Samtidigt har de sökt jobb som politiska sekreterare för partiet. Jobben har de blivit snuvade på och de har istället gått till ordförandens fru Kristina Wallmark och till honom själv - 55 000 kr/mån räckte inte utan som gruppledare behövde han en polsek-lön på 35 000 kr/mån extra för att känna sig nöjd.
Kristina är ju - uppenbarligen - mer lojal mot partiet än den där ”ligan”.

Och det är ju liksom det dom räknas i slutändan. Politik är en förtroendebransch. Man kan ju inte direkt ha nån offentlig upphandling om politiskt tillsatta tjänster...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in