Citat:
Ursprungligen postat av
EnGodForlorare
Okej. Då ska vi se om vi kan få rätsida på den här korruptionsskandalen.

Rätta mig om du tycker jag har fel.
Jag skrev för övrigt redan i den första tråden om Wallmarks dubbla löner .
Du måste släppa det där, Det där handlar ju bara tidningars rubriker för att få läsare.
Det kan ju inte vara så att bara för att en SDare får något som politiker, personer i näringslivet, eller folk som har två jobb har fått i alla tider så ska det kallas för "dubbla löner"?
Jag skulle vilja påstå att alla som sitter i riksdagen har ersättningar och arvoderingar från olika uppdrag, ett för att sitta i riksdagen och sen ytterligare för uppdrag de har i nämnder och styrelser. Detsamma för folk som är aktiva i näringslivet där de får en arvodering och samtidigt har ett vanligt jobb på sidan. Ska vi börja hänga ut dessa personer likt Wallmark då också om att de har "dubbla löner"?
Säg att du sitter som ordförande i en bostadsrättsförening och lägger ner många timmar varje månad för föreningens väl, styrelsen har beslutat att ordf ska få en arvodering för jobbet han gör. Men så helt plötsligt säger man:
-vi ser här att du får ju en lön från ditt vanliga arbete, därför anser vi det fel att du får en arvodering från oss, du ska fortsätta att göra jobbet åt föreningen men vi vill inte ge dig "dubbla löner" och vi ser det som att du tar en ersättning från en annan i styrelsen. Därför vill vi ge din arvodering till Lisa som sitter som suppleant i styrelsen. Hon gör inget men vi anser det bättre att hon får arvoderingen för ditt arbete för vi kan aldrig acceptera att du får "dubbla löner"
Ska det vara så?
Ett annat exempel du arbetar på byggfirman och så sitter du i en styrelse för kakelfirman du får lön från byggfirman och en arvodering från kakelfirman. Nu faller du under benämningen "dubbla löner" och riskerar att hängas ut av Aftonbladet.
Jag kan garantera att alla statliga och kommunala chefer i Sverige också faller under aftonbladets syn på "dubbla löner". Men socialdemokratiska aftonbladet skriver inte om dem av självklara skäl.
De får ju också likt Wallmark ersättningar från två olika håll, blir ju jättekonstigt om vi ska hänga ut tusentals politiker och privatpersoner om att de har "dubbla löner" när det i verkligheten enbart handlar och att du får lön och arvode från två olika konton.
Dålig agendajournalistik från en tidning som öppet stöder Socialdemokraterna.
Antingen tänker man fritt eller så är man ett får bland tusentals andra får som tänker och agerar precis som det vänsterliberala etablissemanget vill.