Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Är intresserad av uppgifter som kan visa vad som hänt.
Här är det fritt att spekulera vilket i bästa fall kan nå något.....
Imponeras inte av postare som bara vill fram häva sej som snille..i sak..spelar ingen roll vem uppgiften kommer ifrån här vi är ju anonyma, det är bara att driva på framåt...
Jag ingår inte i något lag, är fritt tänkande.
Får jag enligt mitt sätt att se ihop det att det är pilot, då är det så...
Finns inga hinder att löpa efter den som passar in mest..
Hittills får jag inte ihop scenariet att det skulle vara pilot.
Pga att
Hans förehavanden kring Helena var kända från början.
Under tiden så...
PR var huvudmisstänkt länge.
Fokus på BW och hans alibi, BWs möte med Helena nämns endast i en artikel under alla år!
PR tipsar om sej själv.
BW med fl spontan letade vid stigen innan polis.
BW hade direkt tillgång till bil.
Helena sågs senast vid torget, brovittnet tror jag inte på eftersom det bara är en person och ingen mer som tillkommit.
Tyder på enl mej att hon åkte bil från torget och syntes inte någonsin mer....
Hannas vittnes uppgifter är för mej vaga.. En tjej som gallskriker i fem minuter och som hon senare kände igen som Helenas röst...hmm...Brist på reaktion för mkt reflektion...
Fler kan vittna om pilots berusningstillstånd...var han kapabel att köra från torget?
Hur skulle han gått tillväga under denna tid innan han sågs i centrum. Ingen såg honom i sällskap med någon. Förstår inte hur han kan var misstänkt..det kanske finns fler uppgifter som polis är tyst om?
Skor och bilar...
Vita bilen vid cykelvägen..PR påtalade att när han var ihop med UA brukade de ofta gena där med bil.
Var säkert vanligt förekommande av fler boende i området.
En vit bil parkerades vid sjukhusetsparkering av en ljushårig vitklädd ung man, sågs sedan springa mot Lockerud.
Carina bilen stod parkerad mitt på cykelvägen. Tycker plats och tidpunkt är mysko. Intressant.
BW mfl letade vid stigen innan polis.
Polis fann en sko efter endast en halvtimmas sök!
Andra skon upptäcktes efter 19 timmar, ingen reaktion på det (båda tillfällena sökte man efter Helena såklart).
Att pilot lyckades att inte lämna sitt dna på skorna i tumultet, otur för de som vill se honom som skyldig oavsett...Case closed och de skyldiga får frid...
Nästan otäckt lika mina egna funderingar...
Kan inte släppa BW...Samma tvivel som du framför.
Hans psykiska diagnosbild från barn/tonår.
Hans behov av att alltid vara i centrum.
Uppträdandet vid första sökningen. (Innan polis var på plats)
Startade pengainsamling med en "kompis"...100 000 kr...som bara "försvann"...ingen vet eller har ifrågasatt vart dom pengarna tog vägen !?
Flyttade "jojjo" mellan Småland och Mariestad när Polisen misstänkte nya personer samt likaså när dessa avfärdades efter förhör.
OCH det märkligaste enligt mig; Den TOTALA tystnaden från mannen själv, tystnaden från Helenas familj angående frågeställningar på honom, tystnaden från journalister, hans egen familj, kriminalare......
När han enligt massor av vittnen var den siste som på torget talade med Helena samt siste man att se Helena "gå iväg" över torget.
Hans parkerade bil vid Trädgårdsskolan, 150 meter från Statt. (Bronsfärgad Opel Kadett)
Hans enda påstådda alibi kommer från en tjej, vilken inte ens någon vet om det var hans syster eller flickvän, eller mamma.
Är det verkligen bara jag som tycker det är märkligt att "ALLA" tror på hans (bort)förklaringar vid polisförhöret !?
Typ; "YES !! Grabben talar sanning" för det säger en "tjej" att hon vet !?
Allt är väldigt väldigt skumt och märkligt omkring denne BW !??