2012-05-23, 00:42
Medlem
Man hörde ett skrik vid hennes hem och en bil precis efter? jag tror hon har blivit och kanske fortfarande kidnappad eller mördad.. kanske som sexslav precis som den där tjejen som kidnappad i 8a år.
Citera
2012-05-23, 20:20
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
Det var endas T.A denna kväll. Alltså hans bror var inte med...Verkar som du frågar samma sak som jag ställde... se ovan..T.A kanske minns hur vi tog oss ner...??

B.W kan inte vara någon mer än att vi kände till varandra..kan inte minnas att jag skulle ha umgåtts med honom eller så...och kände till folk gjorde man ju i M-stad utan att känna personen i fråga..Har han hetat vid detta namn hela tiden??? Har ju sett bild på honom men inga klockor har ringt då heller...så vad han hade för bil har jag ingen koll på..

Har tråkiga nyheter och det är med viss vemod jag tyvärr måste säga att en del av dina förehavanden den här kvällen den 14 juni nu har visat sig att inte stämma med din historia, trots att du varit mycket tydlig och verkade ha en god minnesbild på den punkten.

Man kan alltid få en andra chans om du vill ge det ett nytt försök att berätta vad du gjorde denna kväll innan Statt och vem du hade sällskap med till Statt.

Lades det klinker denna kväll och vem var det som hjälpte dig i såfall med detta?

Vem hade du sällskap med till Statt?

Jag förstår om du inte vill svara mer men vill även påpeka att sökandet går vidare.
Citera
2012-05-23, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Har tråkiga nyheter och det är med viss vemod jag tyvärr måste säga att en del av dina förehavanden den här kvällen den 14 juni nu har visat sig att inte stämma med din historia, trots att du varit mycket tydlig och verkade ha en god minnesbild på den punkten.

Man kan alltid få en andra chans om du vill ge det ett nytt försök att berätta vad du gjorde denna kväll innan Statt och vem du hade sällskap med till Statt.

Lades det klinker denna kväll och vem var det som hjälpte dig i såfall med detta?

Jag förstår om du inte vill svara mer men vill även påpeka att sökandet går vidare.

Tyvärr så måste jag då säga att så är fallet..Finns ingen annan som hjälp mig med detta.. Sen finns det ju vittnen för detta..Även min son som visserligen då endast var ca 9 månader..men han kanske kan genom gå hypnos, eller vad tror du???
Citera
2012-05-23, 21:26
Medlem
Citat:

Ja, rota på ni så mycket det går och det ända ni ska finna är en Återvändsgränd.....
Citera
2012-05-23, 21:37
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Tyvärr så måste jag då säga att så är fallet..Finns ingen annan som hjälp mig med detta.. Sen finns det ju vittnen för detta..Även min son som visserligen då endast var ca 9 månader..men han kanske kan genom gå hypnos, eller vad tror du???

Du säger fortfarande att det är så, men jag hävdar bestämt att det inte stämmer och att det var omöjligt att T.A hjälpte dig att lägga klinkers denna kväll och även att det var omöjligt att du och han åkte till Statt tillsammans denna kväll.

Kanske det var någon annan kväll T.A hjälpte dig med klinkers, dock inte den 14 juni 1992.

Om du funderar igen, kan du då inte dra dig till minnes vad du gjorde denna kväll den 14 juni 1992 och med vem eller vilka du umgicks med och senare åkte till Statt med?

Edit:
Det är intressant att du säger att det finns vittnen till detta, är din sambo vittne till att T.A lade klinkersgolv hemma hos dig den 14 juni och att ni sedan åkte tillsammans till Statt där du bjöd honom, det förändrar i så fall en del förstås.
Senast redigerad av Lalajlaj 2012-05-23 kl. 21:49.
Citera
2012-05-23, 21:54
Medlem
Citat:
Du säger fortfarande att det är så, men jag hävdar bestämt att det inte stämmer och att det var omöjligt att T.A hjälpte dig att lägga klinkers denna kväll och även att det var omöjligt att du och han åkte till Statt tillsammans denna kväll.

Kanske det var någon annan kväll T.A hjälpte dig med klinkers, dock inte den 14 juni 1992.

Om du funderar igen, kan du då inte dra dig till minnes vad du gjorde denna kväll den 14 juni 1992 och med vem eller vilka du umgicks med och senare åkte till Statt med?

Edit:
Det är intressant att du säger att det finns vittnen till detta, är din sambo vittne till att T.A lade klinkersgolv hemma hos dig den 14 juni och att ni sedan åkte tillsammans till Statt där du bjöd honom, det förändrar i så fall en del förstås.

Berätta du som vet mer än jag.....
Citera
2012-05-23, 22:05
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Berätta du som vet mer än jag.....
´

Jag ställer egentligen bara frågan om du har möjlighet att fundera igenom på nytt vem du umgicks med denna kväll och som du senare hade sällskap med till Statt.

Du vidhåller fortfarande att det var T.A och att det finns vittnen som har sett T.A lägga klinkers hemma hos dig denna kväll, samma person som du sen säger att du bjöd på Statt som tack för hjälpen.

Din berättelse om detta har varit ganska säker och ditt minne, till skillnad mot efter Statt, har varit kristallklart angående denna del.

Var det så att det möjligtvis var någon annan du umgicks med denna kväll och som du senare åkte till Statt tillsammans med?
Citera
2012-05-24, 08:59
Medlem
Lalajlajs avatar
Jag tror vi kan utöka minnesförlusten från 02-06 till att omfatta hela dygnet.

Men exakt var han klev av taxin och besöket hemma hos PK, med busktrassel och han var uppspelt, minns han dock, eller?

Hur var det nu med taxiresan tro?
Citera
2012-05-25, 14:57
Medlem
BigMojos avatar
Citat:
Jag tror vi kan utöka minnesförlusten från 02-06 till att omfatta hela dygnet.

Men exakt var han klev av taxin och besöket hemma hos PK, med busktrassel och han var uppspelt, minns han dock, eller?

Hur var det nu med taxiresan tro?

Det går inte att bekräfta eller dementera mer här inne nu. Återvändsgränd är onekligen högintressant för fallet. Synd att fallet inte är högintressant för polisen.
Citera
2012-05-25, 20:00
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigMojo
Det går inte att bekräfta eller dementera mer här inne nu. Återvändsgränd är onekligen högintressant för fallet. Synd att fallet inte är högintressant för polisen.

Om 18 dagar så har det gått exakt 20 år sedan Helenas försvinnande.

Vi som är äldre eller födda i samma generation som Helena vet vad hon har gått miste om, barn, familj och förstås alla glädjeämnen som livet vanligtvis för med sig för personer som Helena.

Du har rätt i att det är svårt att få fram någon sanning kring hennes försvinnande och nu har det trots allt gått 20 år och hennes baneman/banemän lever allt jämnt med det goda som livet erbjuder dessa, allt detta som Helena missade på grund av ett brutalt och våldsamt överfall i en skogdunge bara ett hundratal meter från sitt hem.

Helenas familj fick inte heller chansen att se Helena bilda familj, med allt vad barnbarn, kusiner och systerbarn innebär. De har inte ens en grav att gå till så de kan sörja, prata av sig lite och även visa sina barn för en större förståelse.

Man blir ledsen när man vet att det finns folk som vet vad som har hänt men som fortfarande är så förbannat fega och egoistiska som inte kan ställa sig upp och berätta, trots att det har gått 20 år.
Citera
2012-05-26, 00:57
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Om 18 dagar så har det gått exakt 20 år sedan Helenas försvinnande.

Vi som är äldre eller födda i samma generation som Helena vet vad hon har gått miste om, barn, familj och förstås alla glädjeämnen som livet vanligtvis för med sig för personer som Helena.

Du har rätt i att det är svårt att få fram någon sanning kring hennes försvinnande och nu har det trots allt gått 20 år och hennes baneman/banemän lever allt jämnt med det goda som livet erbjuder dessa, allt detta som Helena missade på grund av ett brutalt och våldsamt överfall i en skogdunge bara ett hundratal meter från sitt hem.

Helenas familj fick inte heller chansen att se Helena bilda familj, med allt vad barnbarn, kusiner och systerbarn innebär. De har inte ens en grav att gå till så de kan sörja, prata av sig lite och även visa sina barn för en större förståelse.

Man blir ledsen när man vet att det finns folk som vet vad som har hänt men som fortfarande är så förbannat fega och egoistiska som inte kan ställa sig upp och berätta, trots att det har gått 20 år.

Feta texten:
kan bara hålla med. P.K sticker ut hakan med ärligt hjärta tycker jag och visar framfötterna men de andra då...??
Atervandsgrand4 kör på med svar och frågor och även MickeR.

Mariestadmentaliteten kanske också gör sitt. Menar med det att Den som vågar träda fram med namn eller inte och forskar eller förklarar i ämnet Helena anderssons försvinnande kan kanske sedermera bli skyldig till försvinnanndet i Mariestadsbors ögon.Skrämmer säkert bort 99,5% från att forska leta info.
Dessutom så finns de, de eller dem som omedvetet eller medvetet sått Ut falsk info på tråden om att en fler eller flera inte är att lita på som skriver på denna tråd vilket skrämmer bort alla de andra ärliga människor som vet ett eller annat. Och De personer som antagligen vet något om försvinnandet vill inte ta chansen skriva eftersom de kan bli uthängda som skyldiga och snacket går på byn (Mariestad).

Övrigt: Tycker också att en eller fler personer som antagligen medvetet saboterar på helena tråden bör skämmas. i annat fall kanske de har en egen dold agenda och kanske vill skydda sig själva och eller skaffar sig information på tråden för att rädda sitt eget skinn, vad vet jag, men man börjar ju undra.

Och Du MickerR
Har ställt flera frågor till dig senaste tiden veckorna utan svar. Bara enkla frågor om skallgången med publicerade kartor och funderingar men inte ett dugg svar från dig.
Varför du inte svarar? - kan det ha att göra med att jag rotar i gamla namn kring statt och golfrestaurangen sandviken -92? eller just om bröderna A? -92? Är du sur över det? Kände bara att jag måste fråga om så är fallet eller inte.

Kk12
Senast redigerad av kungkarl12e 2012-05-26 kl. 00:59.
Citera
2012-05-26, 22:48
Medlem
Xeitums avatar
Har nu varit borta två veckor och åter uppdaterat mig på vad som skrivits.

Tydligen sneade PK till pga att jag vagt antytt att han ev. skulle kunna ha något med H's försvinnande att göra. Detta spånande baserade jag i första hand på vad en annan skribent plitat ned om PK, men även på det faktum att ögonen lätt faller på personer med ett krimminellt beteende i bagaget, gällde i detta fall ex.vis PK likväl som ärkeslöddret J Linder (potatisskalarmördaren). PK själv gav inget svar på om han hade någon koll på vad NM(B) gjorde denna natt 14/6-92 och inte heller någon info om denne i övrigt. Kan det stämma PK, att PU inte lärde känna NM(B) förrän hösten -94?

PK ska ha stort beröm med sitt initiativ att ta kontakt med (fd) vänner och bekanta och försöka få dem att bidra med någon liten ev. matnyttig detalj. Precis så bör M-stadare på denna tråd, som var med "då det begav sig", agera, alltså uppmana och inspirera vänner och bekanta att delta i tråden på någo sätt.

Beträffande PU så gör han en tämligen slät figur med allvarlig amnesia. Det enda han minns verkar vara en ev. taxiresa, de aggressiva buskarna och våldgästandet hos PK med sambo, m.a.o sådant som är problematiskt att förneka p.g.a vittnesuppifter. Klinkeraktiviteten med TA verkar ju dessutom vara högst osäkert då Lalajlaj verkar ha källa med bestämt annan åsikt. Svaren som ges är desutom otydliga och närmast kvasifilosofiska i vissa fall. Man kan även ana en en viss "von oben attityd", att han minsann står över oss vanliga dödliga. Finns förövrigt en mindre smickrande "personlighetstyp" som brukar ha en sådan attityd. Tror också ganska bestämt att du redan -92 stoppade i dig anabola, även om du kaske inte gjorde det just denna dag", som sagt anabola och alkohol en farlig (i bland dödlig) kombination.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in