Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om 18 dagar så har det gått exakt 20 år sedan Helenas försvinnande.
Vi som är äldre eller födda i samma generation som Helena vet vad hon har gått miste om, barn, familj och förstås alla glädjeämnen som livet vanligtvis för med sig för personer som Helena.
Du har rätt i att det är svårt att få fram någon sanning kring hennes försvinnande och nu har det trots allt gått 20 år och hennes baneman/banemän lever allt jämnt med det goda som livet erbjuder dessa, allt detta som Helena missade på grund av ett brutalt och våldsamt överfall i en skogdunge bara ett hundratal meter från sitt hem.
Helenas familj fick inte heller chansen att se Helena bilda familj, med allt vad barnbarn, kusiner och systerbarn innebär. De har inte ens en grav att gå till så de kan sörja, prata av sig lite och även visa sina barn för en större förståelse.
Man blir ledsen när man vet att det finns folk som vet vad som har hänt men som fortfarande är så förbannat fega och egoistiska som inte kan ställa sig upp och berätta, trots att det har gått 20 år.
Feta texten:
kan bara hålla med. P.K sticker ut hakan med ärligt hjärta tycker jag och visar framfötterna men de andra då...??
Atervandsgrand4 kör på med svar och frågor och även MickeR.
Mariestadmentaliteten kanske också gör sitt. Menar med det att Den som vågar träda fram med namn eller inte och forskar eller förklarar i ämnet Helena anderssons försvinnande kan kanske sedermera bli skyldig till försvinnanndet i Mariestadsbors ögon.Skrämmer säkert bort 99,5% från att forska leta info.
Dessutom så finns de, de eller dem som omedvetet eller medvetet sått Ut falsk info på tråden om att en fler eller flera inte är att lita på som skriver på denna tråd vilket skrämmer bort alla de andra ärliga människor som vet ett eller annat. Och De personer som antagligen vet något om försvinnandet vill inte ta chansen skriva eftersom de kan bli uthängda som skyldiga och snacket går på byn (Mariestad).
Övrigt: Tycker också att en eller fler personer som antagligen medvetet saboterar på helena tråden bör skämmas. i annat fall kanske de har en egen dold agenda och kanske vill skydda sig själva och eller skaffar sig information på tråden för att rädda sitt eget skinn, vad vet jag, men man börjar ju undra.
Och Du MickerR
Har ställt flera frågor till dig senaste tiden veckorna utan svar. Bara enkla frågor om skallgången med publicerade kartor och funderingar men inte ett dugg svar från dig.
Varför du inte svarar? - kan det ha att göra med att jag rotar i gamla namn kring statt och golfrestaurangen sandviken -92? eller just om bröderna A? -92? Är du sur över det? Kände bara att jag måste fråga om så är fallet eller inte.
Kk12