Citat:
Ursprungligen postat av
kornblomst
Uten tilståelse blir det vanskelig å finne den døde kroppen. Drapssaker uten lik er vanskelige.
Derimot, om politiet greide å finne liket, ville de kanskje prøve på en tiltale. Om indisiene er gode nok.
Jag har efter denna sak "lärt" mig saker, jag fortfarande tvivlar på, och det är att Monerokonton är vattentäta och inte går att utreda. Det tror inte jag på. Det är komplicerat, men borde gå. Det finns alltid smartare personer där ute än den personen som uppfattas som smartast i gänget, av oss dumma och lättlurade.
Det måste finnas ett sätt att komma till botten med vem som upprättade kidnapparnas Monerokonto, och vem det är som disponerar det. Kontot ägs av gärningsmannen, och i detta fall är det pengar som är orsak och verkan, och Monero är pengar i en ny dimension.
Med tanke på allt arbete som sker i USA i kampen mot penningtvätt, terrorism och narkotika är det angeläget att utreda hur kommunikation och penningtvätt sker genom udda valutor.
I de flesta mordfall krävs lik, men i detta fall är Monerokontot svaret på vad som har skett i fallet där EH försvinner utan "spår". Den som äger kontot är personen som ligger bakom försvinnandet.