2019-06-26, 23:44
Medlem
Den eneste i familien jeg vet som har eller har hatt en sølvgrå eldre SUV er The Brows
Citera
2019-06-26, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ble vel funnet stengt inne på et rom i huset, om jeg ikke husker feil.
ok, missat att hunden stängts in. Tyder väl ändå på att det var främlingar som tog sig in i huset och hunden ville försvara sin matte. Lejd mördare? Historien om denna försvunna kvinna påminner om filmen Fargo.
Citera
2019-06-26, 23:59
Medlem
Jeg gjetter at de såkalte kidnapperne snart sender en epost til politiet igjen nå når det begynner å brenne under beina på GM.
Citera
2019-06-27, 00:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaFortuna
Gamle saken? Har hun hatt forhold tidligere?

Noen fortalte om det tidligere i tråden. Det er lenger tilbake enn 15 år, når jeg tenker meg om. Mener det ble sagt at det skjedde noe på 90-tallet. At hun hadde en affære med en i familiekretsen. Som ble oppdaget.
Citera
2019-06-27, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Noen fortalte om det tidligere i tråden. Det er lenger tilbake enn 15 år, når jeg tenker meg om. Mener det ble sagt at det skjedde noe på 90-tallet. At hun hadde en affære med en i familiekretsen. Som ble oppdaget.
Er noen av barna uekte ? At TH ikke er faren ?
Citera
2019-06-27, 01:56
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Er noen av barna uekte ? At TH ikke er faren ?

Vet ikke?
Citera
2019-06-27, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Uten tilståelse blir det vanskelig å finne den døde kroppen. Drapssaker uten lik er vanskelige.

Derimot, om politiet greide å finne liket, ville de kanskje prøve på en tiltale. Om indisiene er gode nok.

Jag har efter denna sak "lärt" mig saker, jag fortfarande tvivlar på, och det är att Monerokonton är vattentäta och inte går att utreda. Det tror inte jag på. Det är komplicerat, men borde gå. Det finns alltid smartare personer där ute än den personen som uppfattas som smartast i gänget, av oss dumma och lättlurade.

Det måste finnas ett sätt att komma till botten med vem som upprättade kidnapparnas Monerokonto, och vem det är som disponerar det. Kontot ägs av gärningsmannen, och i detta fall är det pengar som är orsak och verkan, och Monero är pengar i en ny dimension.

Med tanke på allt arbete som sker i USA i kampen mot penningtvätt, terrorism och narkotika är det angeläget att utreda hur kommunikation och penningtvätt sker genom udda valutor.

I de flesta mordfall krävs lik, men i detta fall är Monerokontot svaret på vad som har skett i fallet där EH försvinner utan "spår". Den som äger kontot är personen som ligger bakom försvinnandet.
Citera
2019-06-27, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Vil ikke si at vedkommende har spredt rykter ?!

Jeg leste kun en oppsummering av saken og vedkommendes vurderinger med hensyn på eventuell tiltale og straffesak.

Som de fleste av oss gjør. Mener noe kun basert på den kjennskap til saken som vi har fått gjennom mediene.

Det jeg er mest opptatt av er at politiet ser ut til å tro at det er flere gjerningsmenn/personer. De har sagt at de er ganske sikre på hvor mange som var i huset da AE ble tatt. Etter hva jeg forstår mener de også at noen har hjulpet med å opprette monero-kontoen, samt skrive «trussel»-brevene. Hvis TH står bak, slik det nå ser ut til at de mener, har han da fått hjelp av ukjente, eller kan det være en han kjenner, og som han stoler på, tilknyttet ham? I Stiftelsen Futurum og øvrige bedrifter er det kun nær familie som sitter i styret. Og en til, som også er i familie, men ikke så nær, en nevø.
Citera
2019-06-27, 08:21
Medlem
Minnimuss avatar
Ny informasjon fra VG i dag:

Trusselbrevet var skrevet på en blanding av svensk og norsk.

Detaljer om hvordan kodenøkkel til kommunikasjon skulle foregå. Flere kryptovalutaer var involvert, og mindre beløp i eksakt valør skulle oversettes til meldinger gjennom en vedlagt kodebeskrivelse.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mxX6x/nye-detaljer-slik-var-kodene-i-trusselbrevet?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-06-27, 09:45
Medlem
Känns som att det förmodligen är någon närstående som vet vad som hänt. Antingen har karlen själv gjort sig av med henne alt så är det någon som de haft affärer med som hämnas över något.

Känns liksom så, iom de inte haft någon kontakt sen kidnappningen. Tänker på Fabian Bengtsson, där hade kidnapparna "ständig" kontakt.

Alt. Har hon försökt fly och dödats i stundens hetta. Kidnapparna sopade igen spåren och stack,därav tystnaden.

Fast vad fan vet vi, polisen kan gott och väl ha haft ständig kontakt och detta uttalandet är bra en skenmanöver.
Citera
2019-06-27, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ny informasjon fra VG i dag:

Trusselbrevet var skrevet på en blanding av svensk og norsk.

Detaljer om hvordan kodenøkkel til kommunikasjon skulle foregå. Flere kryptovalutaer var involvert, og mindre beløp i eksakt valør skulle oversettes til meldinger gjennom en vedlagt kodebeskrivelse.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8mxX6x/nye-detaljer-slik-var-kodene-i-trusselbrevet?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Siterer mer fra VG
Citat:
Sentrale deler av brevet skal inneholde detaljerte instruksjoner for hvordan Anne-Elisabeth Hagens familie – med milliardærektefelle Tom Hagen (69) i spissen – skulle kommunisere med de mulige kidnapperne.

VG er kjent med at det maskinskrevne brevet på flere A4-sider inneholdt en kodenøkkel – en liste av ulike koder som skulle brukes i den fremtidige kommunikasjonen.

Ifølge VGs opplysninger er det nettopp denne sammenhengen mellom brevets koder og fremtidig kommunikasjon, som politiet tidligere har omtalt som det spektakulære ved det såkalte oppsettet.

Instruksjonene skal være så detaljerte at det er svært begrensede muligheter – nær sagt umulig – å bevege seg utenfor de fastsatte rammene som er beskrevet i trusselbrevet.

Kodenøkkelen skal nemlig bestå av en rekke pengebeløp i en kryptovaluta, der hver enkelt sum har et budskap. Ifølge VGs kilder er det snakk om en større kryptovaluta, men ikke Monero som løsepengekravet ble stilt i.

Ved å gjennomføre en transaksjon av et av de fastsatte beløpene, så sender avsenderen også en bestemt beskjed. De fastsatte beløpene skal være av mindre størrelse.

Frem til nå skal det bare ha blitt sendt et fåtalls kodemeldinger – eller transaksjoner – gjennom denne kryptovalutaen. Den påståtte motparten skal ha tatt kontakt minst to ganger, en gang i månedsskiftet november/desember og 16. januar.

For å «dekode» disse meldingene måtte altså familien gå tilbake til brevet for å finne ut hva de aktuelle summene betød.

VG får bekreftet at Anne-Elisabeth Hagens familie har tatt kontakt minst én gang, men det er ikke kjent når dette var. Budskapet som var knyttet til de ulike transaksjonene er heller ikke kjent.

Synes dette er helt absurd. Må være gal manns verk.

Men jeg håper at de kode beskjedene vil bli avslørende for GM. Hvordan GM tenker. Om disse beskjedene kan tenkes å ha noen som helst praktisk anvendelse i en gisselsituasjon. Eller om det dreier seg om rene konstruksjoner, som skal overbevise politi og familie om at bortføringen og pengekravene er reelle.

Edit:
Dette betyr at "kontakten" fra angivelige kidnappere kun har bestått av å overføre et beløp fra en konto til en annen ... i en hittil ukjent, men liten, kryptovaluta.

Det finnes ingen kommunikasjon fra de angivelige kidnapperne.
Senast redigerad av kornblomst 2019-06-27 kl. 11:11. Anledning: Edit
Citera
2019-06-27, 11:05
Medlem
hängballens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ok, missat att hunden stängts in. Tyder väl ändå på att det var främlingar som tog sig in i huset och hunden ville försvara sin matte. Lejd mördare? Historien om denna försvunna kvinna påminner om filmen Fargo.
Äh karln var lite smart, kärringen ville väl skiljas och det skulle bli för dyrt. Krångla inte till det som GW skulle sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in