• 1
  • 2
2019-06-26, 20:28
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Har tänkt på detta länge nu och vet att det bland annat har nämnts av Richard Spencer men en etnostat på Gotland hade inte varit så långsökt, (givetvis för svenskar då och andra nordbor inte några jänkare) ön har en befolkning på 59.000 och väldigt få invandrare allt som krävs är att 30 - 40 tusen nationalister flyttar dit för att få en egen majoritet vinna kommunval och kräva självständighet, går Sverige inte med på det så kan hela ön bara vägra betala skatt och sätta upp en egen regering och vad skulle Sverige göra? arrestera hela ön eller låta massa småflickor från hemvärnet invadera? Knappast.

Nu har jag ingen data på hur många ton spannmål o.s.v som ön producerar men eftersom stora delar av ön är åkermark och befolkningen är så låg så är de säkert självförsörjande vad gäller mat.

Historiskt sett så har Gotland agerat som en självständig stat förut så det finns legitimitet för en självständig republik, ön har en rik historia så det hade inte varit svårt att skapa en ny nationell identitet fri från resten av Sverige och all kulturmarxism.

Flagga finns redan https://imgur.com/a/sEPvJ2V
Ett språk finns typ redan och kan utvecklas på för att skilja det mer från svenska, påminner om isländska https://www.youtube.com/watch?v=XY98OEAHgTA

Ön ligger bra beläget mitt i östersjön också för att bedriva handel med alla grannländer sen hade nog turism ökat rejält som en självständig stat.

Gotland hade nog klarat sig riktigt bra som en självständig etnostat och ön är så nära det svenska idealet man kan komma.
Citera
2019-06-26, 20:31
Medlem
Pieceess avatar
Lysande idé tycker jag. Behövs ett sådant ställe och ja, Gotland kan också, med rätt invånarantal, stå sig helt självförsörjande på mat till dessa och tillhörande boskap mm.
Citera
2019-06-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishPsych0
Historiskt sett så har Gotland agerat som en självständig stat förut så det finns legitimitet för en självständig republik, ön har en rik historia så det hade inte varit svårt att skapa en ny nationell identitet fri från resten av Sverige och all kulturmarxism.

Blir ön självständigt är det självklara att den utropas till en kristen stat. Om möjligt bör katolska militärordnar bjudas in för att beskydda landet. Johanniterna kanske.
Citera
2019-06-26, 20:41
Medlem
Bubba00s avatar
Spännande tankar. Det tål att funderas på.
Citera
2019-06-26, 20:44
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Blir ön självständigt är det självklara att den utropas till en kristen stat. Om möjligt bör katolska militärordnar bjudas in för att beskydda landet. Johanniterna kanske.
Nja jag tänker lite tidigare i historien än så när ön var mer som en handelsrepublik, visst det kan vara en sekulär protestantisk stat men skulle man utropa något heligt rike så hade stället översvämmats med mörkermän från medelhavet och sydamerika.
Citera
2019-06-26, 20:46
Medlem
CalzoneItalias avatar
Jag skulle gärna flytta dit då och ha en liten djuruppfödning
Citera
2019-06-26, 20:47
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Gärna, och denna gången skall quislings devis"skjut dom vid gränsen" gälla.
Utan några jävla undantag.
Kan funka.
Citera
2019-06-26, 20:50
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Kan funka.

Och alla skall få knulla med alla inga par skall få finnas inga giftermål och inge mitt och ditt allt på ön är allas egendomar.
Citera
2019-06-26, 20:51
Medlem
Citat:
Nja jag tänker lite tidigare i historien än så när ön var mer som en handelsrepublik, visst det kan vara en sekulär protestantisk stat men skulle man utropa något heligt rike så hade stället översvämmats med mörkermän från medelhavet och sydamerika.
Att utropa ön till katolsk republik under en riddarordens beskydd har ingenting med invandring hit eller dit att göra.

Protestantiksa tiden har varit ganska tråkig för Gotland, Gotlands storhetsstid var på medeltiden då ön var katolsk.
Citera
2019-06-26, 20:58
Medlem
SwedishPsych0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaTaDig
Kan funka.
På tal om det är är gränserna väldigt enkla att skydda då det är en ö mitt i havet, finns ingen bro som tusentals araber kan ta sig över på varje dag.
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Att utropa ön till katolsk republik under en riddarordens beskydd har ingenting med invandring hit eller dit att göra.

Protestantiksa tiden har varit ganska tråkig för Gotland, Gotlands storhetsstid var på medeltiden då ön var katolsk.
Fast befolkningen var aldrig katolsk såvitt jag vet det var det bara riddarna och en del av handelsmännen som var och dom var varken svenskar eller gotlänningar, ska ön ha en religiös identitet så är det lutheranism som gäller.
Citera
2019-06-26, 21:03
Medlem
Citat:
Fast befolkningen var aldrig katolsk såvitt jag vet det var det bara riddarna och en del av handelsmännen som var och dom var varken svenskar eller gotlänningar, ska ön ha en religiös identitet så är det lutheranism som gäller.

Det där stämmer inte. Gotland var djupt katolsk och hade flera kloster, bl.a. Roma och Solberga...
'
Allar märkvärdiga ruiner i Gotland restes en gång i tiden av katoliker. En irrlärlig protestantisk republik är att vända Gotlands storslagna histora ryggen.. och ge efter en främmande tysk ideologi.
Citera
2019-06-26, 21:06
Medlem
JagSkaTaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Och alla skall få knulla med alla inga par skall få finnas inga giftermål och inge mitt och ditt allt på ön är allas egendomar.

Är du säker på att hippie livet inte är något för dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in