Äntligen lite
goda nyheter. Men SVT fortsätter att spy ut sin propaganda 24/7 och den här fällningen kommer inte att påverka ett skit.
Citat:
Ursprungligen postat av
pillowpop
Tycka vad man vill om Trump men bra att SVT blev tillrättavisat, en liten egen rättning räcker inte för då har många redan bildat sig en uppfattning och inte alla ser/hör rättningen.
Tycker SVT generellt är för vänstervridet, känns inte som man alltid får faktamässiga nyheter där. De verkar ha sin agenda och tror alla tittare är röda.
Speciellt inte i nyheternas kulturdel där något slags feminism verkar råda med typ "pro kvinna" och metoo inbakat i varannan mening. De kan inte utgå från att alla tittare är feminister.
Jag är själv kvinna.
Dessutom ensidig rapportering kring klimatet, var är alla grävande journalister när de behövs, det finns delade meningar om klimatets utveckling och orsaker som jag vill höra rapporteras om.
Därtill s k debattprogram som inte förmedlar olika sidor av saker utan t ex har två vänstersidor som i stort håller med varandra eller en stark vänstermening mot en svag och osäker höger. Ta Ekdal och Ekdal som jag trodde skulle ge mig tuffa och intelligenta debatter med tydliga åsiktsmotståndare ... Kollade flera gånger på det men blev verkligen besviken.
Ja exakt, om man nu är så opartiska så undrar jag var man finner konservativa vinklar eller nationalistiska frågeställningar i deras utbud. De försöker väl sprida illusionen om att det finns en neutral position att inta, och att så länge man gör så finns det inget utrymme för eller behov av konservativa och nationalistiska perspektiv. Lustigt nog sammanfaller denna "neutrala" position med den globalistiska/vänsterliberala, där Trump är värd förakt, där klimatångest är en realitet, där Metoo är det viktigaste som hänt på 10-talet, och där vi alla är likadana innerst inne så det finns ingen anledning till oro för massinvandringen.