2019-06-26, 14:41
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
SD kanske inte ansåg det som allvarligt. Han avföljde ju henne på sociala medier i smband med att han fick klart för sig att hon gjort en mishandelsanmälan mot honom. Det kan ju finnas en annan aspekt av det om han hade uppfattningen om att hon varit mer seriös i förhållandet och väntat sig att det skulle bli mer stadgat. Även om han inte direkt kanske lekt med henne (antagligt inte då de hängt ihop ganska länge ändå) så kanske inte hans avsikt varit att det skulle bli mer seriöst till ett fast förhållande och därför haft något överseende för saker hon anmält mer i grund av sårade känslor, kanske även något dåligt samvete?
De var inte vänner efter misshandelsanmälan.

Vet vi vem som avföljde vem?
Det har inte jag sett någon information om.

Det är troligare att det var LW som avföljde SD enligt min uppfattning.
Citera
2019-06-26, 14:52
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Oj är det ditt försvar till varför du inte förstår vad jag skrivit och menar?
Eller är det ditt svar på vad du menar med min tidigare fråga till dig, vart du hittar ordet ALDRIG i mitt påstående att LW inte gjorde SD svartsjuk?

Oj som jag inte är inblandad i...men det här är ett öppet forum, har du glömt det? Om du inte vill bli störd i dina diskussioner så kanske du ska använda PM, eller skriva tydligt i dina inlägg, att bara den person du diskuterar med, endast får svara?

Jag undrar vad är egentligen ditt största problem här?
Är det att du inte förstått att du är på ett öppet forum och kan välja att skriva privata meddelanden om du vill vara ifred i diskussioner du medverkar i, eller
Eller är ditt största problem att du inte förstår vad jag skrivit eller att du inte kan svara på min fråga som du felaktigt anklagar mig för?
Eller är det just mig du retar dig på för att jag förstått något du själv inte förstått?

Det är mycket du inte förstår, det är ditt problem att du inte reder ut det i ditt lilla huvud!!

Okej, vi vänder på det: Om det inte stämmer att LW aldrig gjort SD svartsjuk; när i tid tror du hon kan ha gjort detta? Först i närheten av mordnatten, eller tidigare? Och ifall tidigare under deras relation; varför och i vilket sammanhang? När de har umgåtts, eller från distans? (ex: sms, hennes GC-sida, m.m)

Sen kan du ju passa på att förklara hur du kan veta att LW aldrig försökt göra SD svartsjuk, om det är ett sådant scenario du istället har säker information på.
Citera
2019-06-26, 15:01
Medlem
Blessedfruit , LW:s vän skriver dock att Lena och SD fortsatte
att ses även efter sammandrabbningar och undfriendningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag tror inte att det var antingen eller. Det var helt klart en infekterad relation. Där fanns både våld och hot. Men åtminstone tidigare fortsatte de att ses även efter efter sammandrabbningar och unfriendningar. Det var säkert en färskvara, nivån av rädsla och konflikt. Jag spekulerar förvisso nu. Andra har bättre inblick, men den rädsla LW kände tror jag handlade mer om hot och våld än rädsla för sitt liv. Ingen vill väl bli utsatt för våld, så hon tyckte säkert inte att det var en bra idé att följa med ut, men hon trodde säkert fortfarande att det skulle finnas någon nivå av rim och reson...

Flera av LW:s vänner uppmanade LW att bryta med SD, men att
hon inte klarade av det.@Blessedfruit upplevde det obehagligt att
LW inte klarade av att bryta.

Som h*n upplevde det fortsatte LW och SD att ses på alla plan.

Citat:
Att säga att jag är den som har bäst insyn i hennes privatliv är att överdriva. Det finns andra med annan insyn. Jag vet bara vad hon berättade för mig i våra chattar. Tyvärr hade jag börjat undvika ämnet eftersom jag tyckte att det var så obehagligt att hon inte klarade av att bryta, något jag ångrar djupt så här i efterhand. Som jag förstod det fortsatte de att ses på alla plan, tyvärr.

LW lyssnade till vännernas uppmaningar att bryta med SD,
men hon kunde bara inte följa uppmaningarna och bryta
med honom.

Citat:
Nej, det hade nog inte ändrat något, men jag hade förmodligen kunnat bidra på ett bättre sätt till utredningen.

Du har rätt, att det var flera som uppmanade henne att bryta. Jag tror inte att hon inte lyssnade. Hon kunde bara inte följa uppmaningarna.

Skribenten @Blessedfruits inlägg är från 9/2-19

Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De var inte vänner efter misshandelsanmälan.

Vet vi vem som avföljde vem?
Det har inte jag sett någon information om.

Det är troligare att det var LW som avföljde SD enligt min uppfattning.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-06-26 kl. 15:09. Anledning: Tillägg datum
Citera
2019-06-26, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag menar i tid innan skilsmässan.
HD begärde skilsmässa i mars2018 och sedan togs den ut januari 2019. Men glorious kan ju ha rätt i att USA resan skulle varit en försoningsresa (eller att SD hoppades det) och att det fanns ngt LW kunde avslöja som hotade det?
Citera
2019-06-26, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Blessedfruit , LW:s vän skriver dock att Lena och SD fortsatte
att ses även efter sammandrabbningar och undfriendningar.

Flera av LW:s vänner uppmanade LW att bryta med SD, men att
hon inte klarade av det.@Blessedfruit upplevde det obehagligt att
LW inte klarade av att bryta.

Som h*n upplevde det fortsatte LW och SD att ses på alla plan.

LW lyssnade till vännernas uppmaningar att bryta med SD,
men hon kunde bara inte följa uppmaningarna och bryta
med honom.

Skribenten @Blessedfruits inlägg är från 9/2-19
Och det är också intressant att EGT som känner SD först trodde att han inte umgåtts m LW efter anmälningarna.
Citera
2019-06-26, 16:31
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Det beror väl på vilket sätt man skriver om offret.
Hade du varit saklig och kommit medfakta så är det en sak, men som du nu skriver om offtet är det bara spekulationer. Det är så trådsanningar skapas.
Hur man kan beskriva hur hennes personlighet var genom att läsa hennes instagram, GC är för mig en gåta.

Jag upplever henne som lite av en pojkflicka, otroligt glad och positiv, älskade sport och var hängiven sina barn.

Så olika man kan se på saker och ting.

Då antar jag att du inte har läst hennes
GC-logg?
Med det kopiösa GC-andet fanns det
ingen tid för henne att vara hängiven
sina barn.
Tyvärr.
Jag tror att det hade utvecklats till ett
missbruk som hon inte kunde styra.
Och att det gick ut över alla omkring
henne, som alla missbruk gör.
Missbrukare blir fruktansvärt egoistiska.
Allt de bryr sig om är att tillfredsställa
sitt missbruk.
Och det är ingen skuldbeläggning av
henne utan ett försök att förstå hennes
beteende.

Kanske även SD hade blivit ett
missbruk eftersom hon inte klarade av
att bryta med honom.
Citera
2019-06-26, 17:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Då antar jag att du inte har läst hennes
GC-logg?
Med det kopiösa GC-andet fanns det
ingen tid för henne att vara hängiven
sina barn.
Tyvärr.
Jag tror att det hade utvecklats till ett
missbruk som hon inte kunde styra.
Och att det gick ut över alla omkring
henne, som alla missbruk gör.
Missbrukare blir fruktansvärt egoistiska.
Allt de bryr sig om är att tillfredsställa
sitt missbruk.
Och det är ingen skuldbeläggning av
henne utan ett försök att förstå hennes
beteende.

Kanske även SD hade blivit ett
missbruk eftersom hon inte klarade av
att bryta med honom.

Varför ägnar du sida efter sida åt att kritisera LW?
SD och HD var väl i så fall lika mycket missbrukare av GC?

Tog inte SD många fler GC än LW?
Om det du skriver skulle stämma så måste det vara värre att ha två föräldrar som ägnar sig åt GC än att bara den ena av föräldrarna gör det.
Där är det i så fall ingen av föräldrarna som har tid med den misstänkte mördarens (de misstänkta mördarnas) barn.

På vilket sätt har hennes engagemang för GC med mordet att göra?
Tror du hon blev mördad för att någon tyckte att hon inte ägnade sig åt sina barn?
Skulle det i så fall ha blivit bättre av att mörda henne?

Undersök den misstänkte mördarens beteende istället för att tjata om din kritik mot LW i nästan varje inlägg du gör..
Citera
2019-06-26, 17:14
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du är helt skamlös och empatilös, som inlägg efter inlägg kränker en död person till det yttersta och på alla betänkliga vis. Det finns snart inte en sida i tråden där du inte kränker och skambelägger denna mördade trebarnsmamma. Du borde skämmas!

Det finns inte en möjlighet i världen att man ser ner så på en människa som man dessutom påstår sig inte känna alls! Här ligger en hund begraven. Minst.

Nu vet vi alla att du hatar och föraktar LW över allt annat. Framför allt så hatar du denna kvinna, som mördades med grovt våld, MER än du hatar den GM som mördat henne.

Det är skrämmande att läsa.

FYI så hatar jag inte LW.
Jag försöker förstå hennes beteende
och mördarens motiv.

Om du tycker att det tyder på att jag
hatar henne när jag misstänker att hon
var missbrukare så säger det mer om
dig än om mig.
Jag hatar inte missbrukare. Jag tycker
synd om dem.

Det skulle förklara vilka val hon gjorde
och hennes beteende. Hon skulle vara
ett offer för sitt missbruk.
Så det borde ju du och hennes
fanklubb uppskatta.
Citera
2019-06-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Okej, vi vänder på det: Om det inte stämmer att LW aldrig gjort SD svartsjuk; när i tid tror du hon kan ha gjort detta? Först i närheten av mordnatten, eller tidigare? Och ifall tidigare under deras relation; varför och i vilket sammanhang? När de har umgåtts, eller från distans? (ex: sms, hennes GC-sida, m.m)

Sen kan du ju passa på att förklara hur du kan veta att LW aldrig försökt göra SD svartsjuk, om det är ett sådant scenario du istället har säker information på.

Så jobbigt du måste ha det, tycker fasen synd om dig, jag har redan svarat trots att du förvränger det jag skrivit, och påstår att jag skrivit något helt annat än det jag faktiskt skrivit!!

När jag ifrågasatt ditt felaktiga påstående, så undviker du att förklara varför du anklagar mig för att skrivit något jag aldrig skrivit, och försvarar dig gång på gång med att ställa metodiska motfrågor, mycket märkligt beteende!!

Du förväntar dig få svar på dina frågor, trots att du inte svarat mig på min enda fråga till dig...
Så jag gör likadant som dig, hoppas du uppskattar din egen taktik! 👍

Hur troligt är ditt resonemang, att LW ville göra en redan galen SD svartsjuk, när hon fruktade att något hemskt skulle hända?

Hur troligt är ditt resonemang när hon hade en ny kärlek och inte längre var kär i SD?

Inte för att jag tror att det hjälper, men jag kan fortsätta ställa fler frågor om du vill? Behöver jag fortsätta?
Citera
2019-06-26, 17:43
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varför ägnar du sida efter sida åt att kritisera LW?
SD och HD var väl i så fall lika mycket missbrukare av GC?

Tog inte SD många fler GC än LW?
Om det du skriver skulle stämma så måste det vara värre att ha två föräldrar som ägnar sig åt GC än att bara den ena av föräldrarna gör det.
Där är det i så fall ingen av föräldrarna som har tid med den misstänkte mördarens (de misstänkta mördarnas) barn.

På vilket sätt har hennes engagemang för GC med mordet att göra?
Tror du hon blev mördad för att någon tyckte att hon inte ägnade sig åt sina barn?

Undersök den misstänkte mördarens beteende istället för att tjata om din kritik mot LW i nästan varje inlägg du gör..

Jag svarade Medimera som upplever
att hon var hängiven sina barn.
Jag förklarade varför jag inte upplever
det så och jag försökte även hitta en
förklaring till det.

Jag förstår inte varför det är så
känsligt. Måste ni tro att hon var perfekt
för att ha empati med henne?
Jag kan ha empati med henne ändå och
tycka att det är hemskt att hon har
blivit mördad.
Annars vore jag inte här.
Jag vill veta vem som mördade henne
och vad hen ansåg sig ha för motiv.

Om man ska hitta mördaren så måste
man börja hos BO.
Man kan inte ta random person i hennes
bekantskapskrets och bara fokusera på
vilka motiv han kan ha haft.
Då kan man missa den verkliga GM.

Och det här är ingen tävling mellan LW
och SD/HD. Vem av dem som värst eller
sämst.
Citera
2019-06-26, 17:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Så jobbigt du måste ha det, tycker fasen synd om dig, jag har redan svarat trots att du förvränger det jag skrivit, och påstår att jag skrivit något helt annat än det jag faktiskt skrivit!!

När jag ifrågasatt ditt felaktiga påstående, så undviker du att förklara varför du anklagar mig för att skrivit något jag aldrig skrivit, och försvarar dig gång på gång med att ställa metodiska motfrågor, mycket märkligt beteende!!

Du förväntar dig få svar på dina frågor, trots att du inte svarat mig på min enda fråga till dig...
Så jag gör likadant som dig, hoppas du uppskattar din egen taktik! 👍

Hur troligt är ditt resonemang, att LW ville göra en redan galen SD svartsjuk när hon fruktade att något hemskt skulle hända?

Hur troligt är ditt resonemang när hon hade en ny kärlek och inte längre var kär i SD?

Inte för att jag tror att det hjälper, men jag kan fortsätta ställa fler frågor om du vill? Behöver jag fortsätta?

Har du någon källa på det fetade eller
slänger du bara ur dig random påståenden?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-06-26 kl. 18:02.
Citera
2019-06-26, 18:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om man ska hitta mördaren så måste
man börja hos BO.
Man kan inte ta random person i hennes
bekantskapskrets och bara fokusera på
vilka motiv han kan ha haft.
Då kan man missa den verkliga GM.

Och det här är ingen tävling mellan LW
och SD/HD. Vem av dem som värst eller
sämst.
Eftersom du uppenbarligen inte uppfattade frågan så tar jag den en gång till.
Citat:
På vilket sätt har hennes engagemang för GC med mordet att göra? Tror du hon blev mördad för att någon tyckte att hon inte ägnade sig åt sina barn?

Undersök den misstänkte mördarens beteende istället för att tjata om din kritik mot LW i nästan varje inlägg du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in