2019-02-09, 13:36
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så du menar att utredningen är korrumperad?
Att motivet troligen är av religiösa skäl och att utredningen skulle av samma skäl skydda gm?

Korrumperad var dina ord.
Låt mig säga såhär att du skulle bli grundligt omskakad om du fick veta hur det går till i verkligheten . Gavs väl en liten, liten smakbit till allmämheten innan locket smälldes igen när Springare och & fick foten?

Nej jag tror inte mordet var religiöst motiverat. Men att mördaren mycket väl kunnat dölts sig med hjälp av och inom religösa grupper eller församlingar .
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-09 kl. 13:38.
Citera
2019-02-09, 13:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nä, vill inte påstå att jag har koll.
Jag har alltid i bakhuvudet att det som vi har i tråden ska man vara försiktig med att ta som fakta. Likaså vissa uppgifter som kommer från media.

Det är upp till var och en att ta ställning till vad man vill tro på.

Jag vet inte om det har så jättestor betydelse egentligen om SD var den absolut sista kontakten. Självklart kan det vara det.

Allt beror på vad det stod i konversationen.

Vad jag ändå tror med det vi fått hittills:

- kan vara tecken på avbruten chatt (inga svar, mitt inne i en diskussion, frågor som blir hängande i luften?)
- SD är åtminstone en av de sista kontakterna, möjligen den sista
- i konversationen finns uttalanden om att SD velat träffas. Kanske frågor och/eller uttalanden om Norgeresan i den eller i tidigare konversationer, men något som får utredningen att misstänka att det kan vara skav med Norgeresan (enligt MV)
- strax efter det (?) iakttas en person utanför LW av ett vittne (100 % säkert att en person stått utanför LWs enl MV)
- pågående presentinslagning, ofärdig
- ytterdörren på glänt, LW hade ingen tanke på att gå ända ner till änden av gatan
- någon har iaaktagit SD ute vid den aktuella tidpunkten och det aktuella området

Ja, det ser ju inte bra ut det hela för SD.
Men SD nekar till att ha träffat LW, det har inte gått att bevisa.
Jo det är sannerligen upp till vara och en vad man vill tro på och du har valt att tro på skvaller.
Ids inte radda upp alla hål i ditt resonemang i din vilja att virka in din önskemördare i scenariot.

"Jag vet inte om det har så jättestor betydelse egentligen om SD var den absolut sista kontakten."
Hur kan du skriva sånt trams samtidigt som du upprepat lagt stor vikt vid det ?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-02-09 kl. 13:57.
Citera
2019-02-09, 13:59
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Jo det är sannerligen upp till vara och en vad man vill tro på och du har valt att tro på skvaller.

Ja du Snor-Johan.
Det är tur att vi har rätt att få tro vad vi vill.

Personligen kan jag inte se att det du tror på är annat än likadant "skvaller" som du vill kalla det. Har du bevis för det du tror på?
Citera
2019-02-09, 14:27
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ja du Snor-Johan.
Det är tur att vi har rätt att få tro vad vi vill.

Personligen kan jag inte se att det du tror på är annat än likadant "skvaller" som du vill kalla det. Har du bevis för det du tror på?

Nej, jag har inte bevis för att jag lutar att SD är oskyldig. Som du uppenbart är omedveten om så har vi inte omvänd bevisföring i Sverige.
Om du driver en tes att SD är skydig för ett brutalt mord får du nog underbygga det med annat än skvaller.

Idel öra vad som får dig att sida upp och sida ner driva tesen att en helt ostraffad familjefar är mördare?

Du har problem att kunna skilja på spekulation och önskan.
Citera
2019-02-09, 14:44
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte bevis för att jag lutar att SD är oskyldig. Som du uppenbart är omedveten om så har vi inte omvänd bevisföring i Sverige.
Om du driver en tes att SD är skydig för ett brutalt mord får du nog underbygga det med annat än skvaller.

Idel öra vad som får dig att sida upp och sida ner driva tesen att en helt ostraffad familjefar är mördare?

Citat:
Några funderingar ang, skriken (som kanske nämts redan? )
Nerkokat: Uppgörelsen med SD urartade iom att Lena började skrika då SD ånyo tog tag i henne och anklagade henne för att förstört SD och HD,s äktenskap Våldet accelererade sen på grund av Lena allt högljuddare skrik till SD nödgades ta henne av daga för att få till Slut få tyst på henne.

Det är ju inte helt omöjligt att andra spekulerar pga dina egna inlägg?
Om det sedan var skvaller eller bara dina egna "hittepåfantasier" kan ju diskuteras. Eller kanske du hade bevis för det du påstår?
Senast redigerad av SonyaStolt 2019-02-09 kl. 15:02. Anledning: Korrektur
Citera
2019-02-09, 14:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Vi är inte i en rättegångssal, detta är ett anonymt forum.

Jag har sett dig skriva många andra saker om helt andra helt ostraffade personer med många förskräckliga teser om henne/honom, hennes liv, hennes uppfostran och hem, hennes barn. Dessvärre kan hon själv aldrig mer tala för sig eller sina barn.

En av teserna du hade häromdagen var väl om en minderårig, icke dömd, numera relativt nyligen moderslös (pga av mord) person:

https://www.flashback.org/sp66669130

Denna spekulation är väl underbyggd på fakta och väl motiverad. Helt ok enligt dig att både berätta hur hemsk LW var och även peka ut sonen.

Även utredarna och ÅK har fått sin dos av insinuationer vad gäller opartiskhet (religiösa) och jag minns inte allt.

Du kastar sten i glashus.
Och passar också alltid på att sparka en på smalbenen.
Senast redigerad av notknapparen 2019-02-09 kl. 15:00.
Citera
2019-02-09, 15:49
Medlem
Citat:
Ids inte radda upp alla hål i ditt resonemang i din vilja att virka in din önskemördare i scenariot.

"Jag vet inte om det har så jättestor betydelse egentligen om SD var den absolut sista kontakten."
Hur kan du skriva sånt trams samtidigt som du upprepat lagt stor vikt vid det ?

Sanningen är väl den att en del har tilltro till den myndighet som har mest objektiva fakta i fallet och andra misstror samma rättsväsendet. Sverige är ett av världens länder som tillsammans med övriga nordiska länderna placerar sig i topp (Law and Justice) likväl som Sverige tillhör de minst korrumperade länderna i den senaste undersökningen om detta i Världen.

Personligen tycker jag det känns rimligt för mig att då utgå från att den mordundersökning som nu pågår i fallet också baserar sig på mer objektiv fakta än någon annan random skribent här besitter. Inklusive mig själv.

Men det är fritt att välja vad man vill tro på likväl som man har ett ansvar för om man anklagar helt oskyldiga personer utan någon påtaglig grund.

Att polisen undersökt båda parternas kontaktytor och funnit dom omfattande förvånar mig inte om man ser till deras intressen/hobbies.

Dock har man inte funnit någon som kommit upp i samma misstankegrad som SD. Där är vi fortfarande.
Senast redigerad av Remark 2019-02-09 kl. 15:57.
Citera
2019-02-09, 17:20
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du var ju tydligen en av LW:s närmaste vänner, och kanske den som hade bäst insyn i hennes privatliv. Vet du om SD och LW umgicks som vänner efter bilincidenten 2017, eller handlade det mer om tillfälliga sexuella kontakter?

Att säga att jag är den som har bäst insyn i hennes privatliv är att överdriva. Det finns andra med annan insyn. Jag vet bara vad hon berättade för mig i våra chattar. Tyvärr hade jag börjat undvika ämnet eftersom jag tyckte att det var så obehagligt att hon inte klarade av att bryta, något jag ångrar djupt så här i efterhand. Som jag förstod det fortsatte de att ses på alla plan, tyvärr.
Citera
2019-02-09, 17:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Sanningen är väl den att en del har tilltro till den myndighet som har mest objektiva fakta i fallet och andra misstror samma rättsväsendet. Sverige är ett av världens länder som tillsammans med övriga nordiska länderna placerar sig i topp (Law and Justice) likväl som Sverige tillhör de minst korrumperade länderna i den senaste undersökningen om detta i Världen.

Personligen tycker jag det känns rimligt för mig att då utgå från att den mordundersökning som nu pågår i fallet också baserar sig på mer objektiv fakta än någon annan random skribent här besitter. Inklusive mig själv.

Men det är fritt att välja vad man vill tro på likväl som man har ett ansvar för om man anklagar helt oskyldiga personer utan någon påtaglig grund.

Att polisen undersökt båda parternas kontaktytor och funnit dom omfattande förvånar mig inte om man ser till deras intressen/hobbies.

Dock har man inte funnit någon som kommit upp i samma misstankegrad som SD. Där är vi fortfarande.

Håller med om allt i ditt inlägg!
Citera
2019-02-09, 17:28
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ja, eftersom det i vanligaste fallen bedrivs mordutredningar objektivt och på ett bra och rättssäkert sätt i sverige, är det ju rimligt att utgå från att detsamma gäller även här. Tyvärr så klantade polisen till det i början. Men att misstag begås är ju långt ifrån detsamma som att en mordutredning ej bedrivs på ett objektivt sätt.
Citera
2019-02-09, 17:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, eftersom det i vanligaste fallen bedrivs mordutredningar objektivt och på ett bra och rättssäkert sätt i sverige, är det ju rimligt att utgå från att detsamma gäller även här. Tyvärr så klantade polisen till det i början. Men att misstag begås är ju långt ifrån detsamma som att en mordutredning ej bedrivs på ett objektivt sätt.

Jag tänkte också på alla initiala misstag när jag läste Remarks inlägg. Men även jag tror och hoppas att utredningen numera sker enligt boken.
Citera
2019-02-09, 17:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Att säga att jag är den som har bäst insyn i hennes privatliv är att överdriva. Det finns andra med annan insyn. Jag vet bara vad hon berättade för mig i våra chattar. Tyvärr hade jag börjat undvika ämnet eftersom jag tyckte att det var så obehagligt att hon inte klarade av att bryta, något jag ångrar djupt så här i efterhand. Som jag förstod det fortsatte de att ses på alla plan, tyvärr.

Varför klarade hon inte av att bryta? Vad var hennes förklaring? Jag förstår om du inte kan eller vill svara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in