2019-06-26, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Carl-Janne
Vi tänker alla olika, det är inte konstigare än så

Jo, det kan man lugnt säga, vilket ju då betyder att vi helt plötsligt
är överens om något

Kan du förklara hur du tycker att den långa tid dom har haft SD som
MGM utan att lyckas få honom häktad skulle kunna stärka misstanken
mot honom, det är knappast några juridiskt kunniga som håller med.

Kom nu med lite mer än "annars hade han varit avskriven" för det vet du inte.
Det kan ha gått prestige i fallet plus att det kan finnas andra orsaker, bl.a. att
dom "slipper expertpolis" utifrån.
Citera
2019-06-26, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag upprepar ett av mina inlägg eftersom det finns folk i tråden som känner SD och som vän vill man väl rimligen veta vad han gjorde kvällen den 14 maj -18, eller? Om han är han oskyldig, så bör ju versionen vara densamma åt alla håll och det skulle inte skada utredningen om den lyfts fram i tråden. Varför kommer inte den informationen till tråden?
Och om EGT svarar, undrar jag också om det snäva tidsfönstret för SD kring tilltänkt mordtidpunkt du tidigare skrivit om. Om du får skriva om det för förundersökningssekretessen alltså. Vad består fönstret av? Inloggningar på dator? Har vi en tydlig uppgift om när bärgaren såg en man som sprang på motorvägen? Hur stämmer det in med övriga uppgifter?
Citera
2019-06-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jo, det kan man lugnt säga, vilket ju då betyder att vi helt plötsligt
är överens om något

Kan du förklara hur du tycker att den långa tid dom har haft SD som
MGM utan att lyckas få honom häktad skulle kunna stärka misstanken
mot honom, det är knappast några juridiskt kunniga som håller med.

Kom nu med lite mer än "annars hade han varit avskriven" för det vet du inte.
Det kan ha gått prestige i fallet plus att det kan finnas andra orsaker, bl.a. att
dom "slipper expertpolis" utifrån.

Ja det är vi rörande överens om, vi tänker dessutom olika snabbt, beroende på hur vi ser bilden framför oss från början, om vi envist står och stampar i en enda tanke, eller om vi kan tänka bredare, om vi dyker på rätt från början och pusselbitarna vi själva behöver faller på plats även med de mindre detaljerna...ja då blir man liksom
klar. Om du fortfarande grubblar över vissa saker och inte får ihop din bild så fortsätter du fundera vidare

Angående tiden....
exempelvis, tänk på de mord som det funnits flera vittnen till och endast varit en enda MGM, som dessutom givetvis var MG utan någon som helst tvekan och som häktades direkt.
Jämför hur lång tid dessa utredningar tog och innan dom kom, kanske de kan ge dig en aha-upplevelse

Ja givetvis handlar det om prestige! Varenda en som jobbar med fallet vill ju självklart lösa detta, de har fått ett intressant mord att lösa och de kommer inte ge sig förrän de löst det såklart, men de är ändock övertygade om att de har rätt MGM
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-26 kl. 11:58.
Citera
2019-06-26, 11:53
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Och då bör du läsa mitt inlägg igen, för var skrev jag att hon ALDRIG gjort honom svartsjuk? Jag pratade givetvis om morddagen, helt riktigt!
Vi lär oss vilken information vi bör lyssna på beroende vem som ger den, vissa litar snabbare på sin slutledningsförmåga än andra, du kommer nog fram till din också ska du se
Ett plus ett är två.
Samma svar som ovan.

Du har uppenbarligen svårt att komma ihåg vad du själv skriver:

Citat:
Hon gjorde inte honom svartsjuk

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om du nu har inställningen att det inte är osannolikt att LW velat göra SD svartsjuk, så förstår jag inte varför du från början la dig i den konversationen som jag hade med en annan skribent. Svara gärna på mina ställda frågor som du fick.
Senast redigerad av Netherworld 2019-06-26 kl. 11:59.
Citera
2019-06-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du har uppenbarligen svårt att komma ihåg vad du själv skriver:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Om du nu har inställningen att det inte är osannolikt att LW velat göra SD svartsjuk, så förstår jag inte varför du från början la dig i den konversationen som jag hade med en annan skribent. Svara gärna på mina ställda frågor som du fick.

Var står det ALDRIG?
Det är ju det du påstår att jag skrivit. Minns du inte vad du själv skrivit?
Citera
2019-06-26, 12:04
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Var står det ALDRIG?
Det är ju det du påstår att jag skrivit. Minns du inte vad du själv skrivit?

Du skrev att hon inte gjorde honom svartsjuk. Vet du vad det betyder? Att hon inte gjorde det. Menar du nu att hon gjort det, eller har det inte skett?

Och hur kan du veta att det ena eller det andra har skett?
Citera
2019-06-26, 12:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Kan SD skydda någon?
Är det därför han uppför sig underligt?
För att dra misstankarna mot sig
eftersom han vet att det inte kan finnas
några bevis mot honom?
Vem skulle han göra det för?
HD? JG?
Citera
2019-06-26, 12:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I så fall skulle "svartsjukejobbandet" kunna ha sin grund i att han inte tycktes ha bråttom att lämna
det gamla och börja om med henne.
Haken här är min teori om att hon inte ville ha honom efter bilincidenten. Men vissa kvinnor är övertygade om att de ska förändra männen till det bättre. Finns många exempel på det.

Om det stämmer att hon väntade på honom, så kan hon ha tagit till några omoraliska verktyg för att få respons:

1. Att framkalla svartsjuka alt. få honom att känna att "om du inte snabbar på, så kan loppet vara kört för dig snart".

2. Avslöja deras otrohetsaffär för HD och berätta att affären fortfarande är levande.
Citera
2019-06-26, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kan SD skydda någon?
Är det därför han uppför sig underligt?
För att dra misstankarna mot sig
eftersom han vet att det inte kan finnas
några bevis mot honom?
Vem skulle han göra det för?
HD? JG?
Vi har funderat på det tidigare i tråden. Man skulle t.ex. kunna tänka sig att han sagt sådant till HD eller JG som skulle vara anstiftan (så att de har hållhakar på varandra) FAST så här långt fram tror inte jag på de teorierna. De där bådas alibi MÅSTE vara kollat, tycker jag. Även om just HDs förehavanden den kvällen väcker oro i tråden och vi har fått många motsägelser kring just det. Men jag håller nog fast vid att ankan är en anka....
Citera
2019-06-26, 12:17
Medlem
Citat:
Du skrev att hon inte gjorde honom svartsjuk. Vet du vad det betyder? Att hon inte gjorde det. Menar du nu att hon gjort det, eller har det inte skett?

Och hur kan du veta att det ena eller det andra har skett?

Att påstå att hon gjorde honom svartsjuk, betyder att hon medvetet gjorde honom svartsjuk. Jag menar att vid tillfället för mordet var han svartsjuk men inte för att hon gjorde honom svartsjuk.
Vilket betyder att hon inte var orsaken till att han var svartsjuk. Du vet det finns människor som är sjukligt svartsjuka.
Men om du vill lägga det på mordoffret så fortsätt för all del, vi får väl se vad du kommer fram till med det
Citera
2019-06-26, 12:18
Medlem
Citat:
Om det stämmer att hon väntade på honom, så kan hon ha tagit till några omoraliska verktyg för att få respons:

1. Att framkalla svartsjuka alt. få honom att känna att "om du inte snabbar på, så kan loppet vara kört för dig snart".

2. Avslöja deras otrohetsaffär för HD och berätta att affären fortfarande är levande.
Men 2an där, hur mycket värre kunde det bli? LW hade redan berättat och HD hade begärt skilsmässa. FAST det kanske inte är så logiskt och rationellt.....
Citera
2019-06-26, 12:26
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Att påstå att hon gjorde honom svartsjuk, betyder att hon medvetet gjorde honom svartsjuk. Jag menar att vid tillfället för mordet var han svartsjuk men inte för att hon gjorde honom svartsjuk.
Vilket betyder att hon inte var orsaken till att han var svartsjuk. Du vet det finns människor som är sjukligt svartsjuka.
Men om du vill lägga det på mordoffret så fortsätt för all del, vi får väl se vad du kommer fram till med det

Vad jag kommer fram till är att du är en skribent som den senaste tiden överröst tråden med långa utläggningar om hur du vet både det ena och det andra om de inblandade. Det hjälper ingen. Framför allt hjälper det inte dig själv.

Mina frågor till dig kvarstår obesvarade:

Hur kan du veta att LW aldrig gjorde SD svartsjuk?

Hur kan du veta att SD märkte att hon inte var intresserad av honom?

Hur vet du att SD insåg att LW inte ville ha honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in