2019-06-25, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Kanske ditt logiska tänkande och din kunskap kan hjälpa dig på traven?

En del kvinnor i Sverige har blivit mördade för att de har ställt krav på mannen de så gärna velat ha en relation med.
Inte pga av de har velat avsluta relationen.

Vill du bättra på dina kunskaper så finns tex detta att googla på:
Mordet på Ev* M*gnusson.

(*a)

Hej stolta Sonja!

Jag skrev de flesta kvinnor, jag skrev inte alla! Gör dig inte löjlig med några som helst försök att förminska min trovärdighet. Jag vet exakt vad jag har för kunskaper och om du vill ifrågasätta något eller lära dig något med detta, så har du hittils endast lärt dig vad tramsighet är.
Citera
2019-06-25, 23:54
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Hennes hysteriska postande kanske var en markering som löd: jag gör som jag vill, du kan inte hindra mig, jag är lycklig nu?
Du försöker ständigt få LW att framstå som nåt du helst hade velat spotta på ärligt talat, därför lyssnar inte jag på dig. Kommentera inte mer på mina kommentarer!

Är det jobbigt när någon inte håller
med dig utan ifrågasätter all BS du
postar?
Inser du att du beter dig som en
5-åring? ”Jag tycker inte om det du
skriver så du får inte skriva till mig”.
Det här är ett öppet forum. Jag skriver till
vem jag vill. Du är inte admin här och du
bestämmer inte över tråden även om du
försöker.
Citera
2019-06-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hade de inte haft något konkret att gå på skulle det här vara "avskrivet" för länge sen. Dom har något på MGM, helt klart. Att det bara drar på ut på tiden talar numera för att de har rätt man.

Precis Glendale!
Exakt så tänker jag med flera!
De är övertygade om att de har rätt man!
Citera
2019-06-26, 00:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Vänd dig till någon annan med din smutskampanj av LW. Jag tänker inte medverka i den, jag har redan tidigare talat om det för dig. Men fortsätt för all del, det är ju det du hela tiden velat och eftersträvat.

Om du verkligen hade läst tråden,
som du påstår, så skulle du veta att
det inte är sant.

I början såg jag LW som 99% av tråden gör.
Men ju mer jag har sett och läst desto mer
har jag ändrat uppfattning.
Det är inte någonting jag hittar på utan grundas
på vad LW själv har valt att dela med sig av
om sig själv.

Men till skillnad från dig så är jag inte här
för att få bekräftelse eller bli omtyckt
så jag skiter i vad andra tycker.
Men fortsätt du att vara en del av flocken om det
känns bra för dig.
Citera
2019-06-26, 00:42
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det vet du ingenting om!
Som sagt du har väldigt livlig fantasi, och jag undrar ständig om du kan skilja på fantasi och verklighet, i det gränsland du alltid väljer att frossa dig i?

Vad vet jag ingenting om?
Citera
2019-06-26, 02:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Varför skulle hon vilja jobba på att göra honom svartsjuk när hon inte ville ha honom längre?

Hon gjorde inte honom svartsjuk, han var svartsjuk för att hon inte längre ville ha honom. Han märkte givrtvis att hon inte var intresserad längre, när hans försök var förgäves, att han inte hade någon inverkan eller makt över henne som tidigare. Så när han insåg att hon verkligen inte ville ha honom längre, så orsakade det fullkomlig kaos i hans huvud, och därför tappade han fullkomligt kontrollen över sig själv, tyvärr.
Det är ju så att de med orealistisk övertro på sig själva, som alltid tycker att de är bäst och anser att de inte kan förlora, som gillar maktutövningar för att de är manilpulativa, som ständigt ljuger för sin omgivning för att de inget samvete har och för att det ger dom en kick, och som inte har samvete att ränna ut om nätterna när frugan har somnat...som det verkligen slår slint för när de förlorar makten, trots att de är medvetna om vad de gör, så ser de sig själva oövervinnerliga på något konstigt vis och måste göra sånt här för att känna att de lever, dvs spänningen hur mycket de kan lura och bedra så mycket de bara kan.
Så när det verkligheten hinner ikapp, och de förlorar kontrollen på sin osunda verklighet och människorna i den, så blir de helt galet ursinniga.
Det är alltid andras fel när de förlorar kontrollen, själva tar de inget ansvar och är helt oskyldiga.
Och den attityd han redan tidigt visat ang mordutredningen, att han ser ner på polisens arbete när han säger att det kommer bli olöst, redan där var han överlägsen och självgod, precis som en grandios personlighet, det stämmer överens med en psykopats

Om du läser från början i min och glorious konversation, istället för att hoppa in och va delaktig mitt i, så kanske det blir lättare för dig att förstå min poäng. Du verkar prata om ett scenario längre fram på tidslinjen dessutom.

Dessutom bör du tänka på att inte skriva som att du vet en massa saker om du inte vet det.

Hur kan du veta att LW aldrig gjorde SD svartsjuk?

Hur kan du veta att SD märkte att hon inte var intresserad av honom?

Hur vet du att SD insåg att LW inte ville ha honom?
Senast redigerad av Netherworld 2019-06-26 kl. 03:24.
Citera
2019-06-26, 06:30
Medlem
Honan6s avatar
Jag upprepar ett av mina inlägg eftersom det finns folk i tråden som känner SD och som vän vill man väl rimligen veta vad han gjorde kvällen den 14 maj -18, eller? Om han är han oskyldig, så bör ju versionen vara densamma åt alla håll och det skulle inte skada utredningen om den lyfts fram i tråden. Varför kommer inte den informationen till tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det skulle vara intressant att få reda på vad SD sagt/säger till släkt och vänner om vad han sysslade med den sena kvällen den 14 maj förra året. Håller han sig till en version eller har det kommit flera olika efter tid?

Jag tänker om han sagt t ex:

"Jag satt med laptopen i köket och löste myster"

"Jag råkade stänga av mobilen och sen glömde jag pin-koden, så jag tog en cykeltur till jobbet där jag har puk-koden liggandes i en låda"

"Jag tog mig till cachen Solkröken vid lekparken hos Lena för att kolla om Ar*ns cache var borta, för isf tänkte jag fixa en ny till honom. Jag FTF:ade ju den så därför visste jag ju placeringen och jag upptäckte att den inte fanns kvar. Jag tog mig hem för att ordna med en ny cache, men jag var trött och måste ha slocknat i soffan. Jag minns inte hur mycket klockan var då."

"Jag var ute på en kvällstur i området. När jag kom in på Byalagsgatan så stannade jag till lite och spanade naturligtvis in i Lenas fönster. Det lyste, men jag såg henne aldrig så jag fortsatte vidare. Jag vet inte exakt tid eller hur länge jag var ute."

Vilken/vilka varianter har ni som känner SD fått höra? Berättar han självmant? Han uppvisar ett väldigt oberört sätt på sina GC:loggningar, men hur uppfattas han irl? Berätta gärna.
Citera
2019-06-26, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Hade de inte haft något konkret att gå på skulle det här vara "avskrivet" för länge sen. Dom har något på MGM, helt klart. Att det bara drar på ut på tiden talar numera för att de har rätt man.

Citat:
Precis Glendale!
Exakt så tänker jag med flera!
De är övertygade om att de har rätt man!

Hade dom haft något konkret bevis så hade han atagligen varit dömd vid
det här laget.
Att han är ute och är fri bevisar att dom just inte har vad som krävs, bevis heter det.

Att ni dessutom tycker det ät positivt att det drar ut på tiden och att just det talar
för att dom har rätt gubbe, är för mig helt obegripligt, och även för andra.

https://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Citat:
Alhem och Sarnecki om Hjärstamordet: ”Märkligare och märkligare för var dag som går
Om ni är så säkra nu, hur jävla säkra ska ni då inte vara
om ytterligare ett år.
Citera
2019-06-26, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Dream on. Wishful thinking.

Även om han mot förmodan vore oskyldig
så är det ändå synd om HD och deras barn.
Och framförallt så är det synd om LW
och alla hennes anhöriga och vänner.

Sluta leka och bli vuxen!
Jag skiter i eran geocaching.
Jag lovar att jag aldrig kommer att cacha en
enda burk.
Barnungar!
Inlägg från 13/10 kl 12.49

I natt skriver Du... (väljer att citera här då jag tror att inläggen i natt inte står kvar så länge)

"I början såg jag LW som 99% av tråden gör.
Men ju mer jag har sett och läst desto mer har jag ändrat uppfattning.
Det är inte någonting jag hittar på utan grundas på vad LW själv har valt att dela med sig av om sig själv."

Frågor på ovanstående blir:

Hur menar Du att 99% av tråden ser på LW?

Vad LW skrivit kan Du väl inte ändra Din uppfattning om henne (av förklarliga skäl)!
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-06-26 kl. 07:20.
Citera
2019-06-26, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om du läser från början i min och glorious konversation, istället för att hoppa in och va delaktig mitt i, så kanske det blir lättare för dig att förstå min poäng. Du verkar prata om ett scenario längre fram på tidslinjen dessutom.

Dessutom bör du tänka på att inte skriva som att du vet en massa saker om du inte vet det.

Hur kan du veta att LW aldrig gjorde SD svartsjuk?

Hur kan du veta att SD märkte att hon inte var intresserad av honom?

Hur vet du att SD insåg att LW inte ville ha honom?

Och då bör du läsa mitt inlägg igen, för var skrev jag att hon ALDRIG gjort honom svartsjuk? Jag pratade givetvis om morddagen, helt riktigt!
Vi lär oss vilken information vi bör lyssna på beroende vem som ger den, vissa litar snabbare på sin slutledningsförmåga än andra, du kommer nog fram till din också ska du se
Ett plus ett är två.
Samma svar som ovan.
Citera
2019-06-26, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hade dom haft något konkret bevis så hade han atagligen varit dömd vid
det här laget.
Att han är ute och är fri bevisar att dom just inte har vad som krävs, bevis heter det.

Att ni dessutom tycker det ät positivt att det drar ut på tiden och att just det talar
för att dom har rätt gubbe, är för mig helt obegripligt, och även för andra.

https://theworldnews.net/se-news/alhem-och-sarnecki-om-hjarstamordet-markligare-och-markligare-for-var-dag-som-gar

Om ni är så säkra nu, hur jävla säkra ska ni då inte vara
om ytterligare ett år.

Carl-Janne
Vi tänker alla olika, det är inte konstigare än så
Citera
2019-06-26, 10:26
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag upprepar ett av mina inlägg eftersom det finns folk i tråden som känner SD och som vän vill man väl rimligen veta vad han gjorde kvällen den 14 maj -18, eller? Om han är han oskyldig, så bör ju versionen vara densamma åt alla håll och det skulle inte skada utredningen om den lyfts fram i tråden. Varför kommer inte den informationen till tråden?
Bra fråga, varför har man inte gått ut med vad SD själv har uppgett angående sina förehavanden under kvällen? En möjlig förklaring skulle väl kunna vara om SD t.ex. har uppgett sig ha varit hemma hela kvällen, och att åklagaren kanske inte har kunnat visa på något som motsäger detta. Eftersom det här i så fall knappast stärker åklagarens case mot SD så väljer man att tillämpa förundersökningssekretess här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in