2019-06-26, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
av flera skäl tror jag han tänker på flykt/karlsson
sen tror jag han är ultra-pedagogisk och psykologisk han villl inte mata svenska folket med något vi int kan svälja
Tror inte han har alla korten sorterade för då skulle inte frustrationen va kvar.

Flyckt/Karlsson avliden sedan några år, tror inte det.
Citera
2019-06-26, 08:18
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
En brandfackla, för att travestera Aner.

Greken måste blivit förhörd där på plats, eftersom det avslutas tjugo eller tjugofem minuter efter hans anländande till platsen.

Ett underbetyg åt polisen naturligtvis, att AB chockad lullar hem till sin fru, att SE inte får påtala "det felaktiga signalementet".

Hur kan man låta folk lämna platsen i detta mycket speciella läge? Hur kan man låta nya tillströmma?

Vilken röra och chock.

Intressant

GM, Olof Palme, Lisbeth Palme, Anders Björkman, Anders Ersson, Christina Vallin, Göran Israelsson, Hans Johansson, Jan Andersson, Jan-Åke Svensson, Lars Jeppsson, Leif Ljungqvist, Lena Bäsen, Per Vallin, Stefan Glantz osv.

är alla borta inom loppet av tio minuter.

Varför stannade Anders Delsborn, Anna Hage och Karin Johansson ?
Senast redigerad av 299792458 2019-06-26 kl. 08:22.
Citera
2019-06-26, 08:34
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 299792458
Intressant

GM, Olof Palme, Lisbeth Palme, Anders Björkman, Anders Ersson, Christina Vallin, Göran Israelsson, Hans Johansson, Jan Andersson, Jan-Åke Svensson, Lars Jeppsson, Leif Ljungqvist, Lena Bäsen, Per Vallin, Stefan Glantz osv.

är alla borta inom loppet av tio minuter.

Varför stannade Anders Delsborn, Anna Hage och Karin Johansson ?

Söderström ville ta med dem till polishuset för förhör, samt Theodoros.
Citera
2019-06-26, 09:42
Medlem
GW Persson vet nog en hel del kring det här men kan inte bevisa något o dessutom kan det vara så att han faktiskt är rädd att säga vissa saker....
Citera
2019-06-26, 12:27
Medlem
299792458s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
GW Persson vet nog en hel del kring det här men kan inte bevisa något o dessutom kan det vara så att han faktiskt är rädd att säga vissa saker....
Han vet åtminstone att GM lever. Han har under flera år försökte komma i kontakt med och engagera GM, genom sina tv-program. Jag tror också Stig Engström cirkusen i media 2018 var ett försök på att engagera GM i utredningen.

Jag tror GM, sedan länge har avstängd alla medier, då de gör honom orolig.
Senast redigerad av 299792458 2019-06-26 kl. 12:41.
Citera
2019-06-26, 17:36
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olmors
Nu förstår jag varför de inte ville släppa Theodoros vittnesmål, han påstår ju att han kom till mordplatsen samtidigt med ambulansen, att han såg hur ambulanspersonal läkare försökte med hjärtkompression på en man som låg på marken, som var mycket blodig i ansiktet.

"Då A anlände till platsen så var klockan ungefär 23.40 el. 23.45."

A = Theodoros

Tänk om Sven Aner och Gösta Söderström hade fått veta det...

OBS alla vittnesmål är viktiga, just detta avslutades kl. 01.05 den 1986-03-01, bara drygt 1 timme efter mordet, helt opåverkat av tidningsskriverier.

Vad förstår du?
Vad i hans vittnesmål skulle vara av vikt för att fälla eller fria Christer Pettersson?

Vid fråga till PU för en tid sedan gällande utlämnande av detta förhör så gjordes bedömningen att handlingarna omfattas av sekretess enligt offentlighet- och sekretesslagen (2009:400).
Vid en överklagan så hävdades dels förundersökningssekretessen samt "enskilds personliga förhållanden"..

Nu var det så att Wingren hade fått med sig detta förhör som han gav jämte allt annat kring VG till Leopold....

Så nu kan vi ta del av det och se att det inte gav oss så mycket och sannolikt inte PU heller, men jag har full förståelse för att de är restriktiva(FU-sekretess och mån om enskilda).

Edit: Kanske missförstod dig... Du menar att hans förhöret skulle vara bevis för att ambulansen kom först 23:40 - 23:45 ?
Tror dock inte polisen gör lika stor grej av dessa tidsuppskattningar, som vissa privatspanare..
Senast redigerad av MOPspanaren 2019-06-26 kl. 17:41.
Citera
2019-06-26, 18:17
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak

Ja, han gick bort härom hösten, visste inte att GW sagt att det är en nu levande person, på ett tag ( i så fall kan det inte vara flyckt)
Citera
2019-06-26, 18:48
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ja, han gick bort härom hösten, visste inte att GW sagt att det är en nu levande person, på ett tag ( i så fall kan det inte vara flyckt)

Det är nog just precis han, för han har varit levande, men så plötsligt ändrar sig GW och säger, det har kallnat. Flyckt är nog GWs huvudkandidat.
Citera
2019-06-26, 20:01
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shabrak

Citat:

Enligt mina anteckningar död sedan 2013-09-22
Citera
2019-06-26, 20:09
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Enligt mina anteckningar död sedan 2013-09-22
enligt mina med
Citera
2019-06-26, 20:17
Medlem
hehehos avatar
Det grekiska mordplatsvittnet hade lämnat av sina kära flickvän på en fest slog ihjäl tid genom att i många timmar köra runt i stan till han åter skulle få återse henne och hämta henne kl 24:00.
Man kan lungt utgå ifrån att han tittade på klockan ganska ofta nu vid 23:40 för att se om det inte äntligen var dags att åka och hämta upp henne. Hans tidangivelser blir därmed något lite troligare.
Citera
2019-06-26, 21:03
Medlem
[quote=[/QUOTE]

Titta på detta!

Titta på detta inslag från Gomorron i SVT den 22/2-2011 där Mårten Palme inte kan förstå varför bl.a SVT spenderar licenspengar på program om M O P. Mycket förståeligt, han vet ju!
Lars Borgnäs den ypperlige journalisten som bl.a knäckte vilken ubåt som var inne i vår skärgård på 80-talet tror jag.
Se helst hela men oxå vid 5 minuter, 6.20 och vid 10.0 min så får du höra Mårten faktiskt avslöja att han vet naturligtvis hur bluffen gick till genom att tycka det är bortkastade pengar att t e x SVT kastar ut licenspengar på något så meningslöst.
Länk: https://www.youtube.com/watch?v=Feb9mscl_10
"Palmemordet. Mårten Palme med stöd av Claes Borgström..wmv"
Läs oxå gärna kommentarerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in