Citat:
Ursprungligen postat av
znorlax
Visst är det så men min poäng kvarstår. Vi är lite för beroende av Seljmani av det jag sett när det kommer till konvertering vilket inte är jätte hållbart sett till "work-rate" i våran spelstil.
Där håller jag faktiskt med dig, samtidigt tyckte jag att Robin Book visade prov på enorma kvalitéer trots avsaknad av Seljmani. Men visst, han är grunden i anfallsspelet och att sakna honom skadar Varberg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Burkgurka
Av egen kraft: Inget. Jönköping och Halmstad är för långt efter. Resten är inte bra nog.
Ropa inte hej än! Jönköping var stabila mot Varberg, det är ett lag jag tror kommer samla många av de återstående poängen. Frågan är om Varberg orkar hålla uppe formen hela vägen in i mål, i alla fall för att säkra en Topp 2/3 placering. Halmstad tycker jag man kan börja räkna bort dock, men Mjällby och Brage ska man nog inte räkna bort. Känns som att det kommer bli jämnt.
För övrigt: Västerås har just nu 6-1 mot Dalkurd. Kul för VSK, men vad händer? Det är åttan mot nian i tabellen, ska det vara sån skillnad? Det är lite fishy.