Citat:
Ursprungligen postat av
kostymnisse
Riktigt tråkigt om BoIS inte får spela ev allsvensk fotboll på Påskbergsvallen. Blir det Halmstad/Falkenberg isf?
Man vill ju ha ett nytt ställe att bocka av där man sett sitt lag lira allsvensk fotboll. Förvisso har jag ju sett blåvitt spela "sommarfotboll" mot Tottenham i Varberg tidigare men allsvenskan är ju en annan sak.
Rimligtvis löser man det, om man går upp. Är väl mest en mängd mindre prylar som jag förstått det och bara en eventuellt trögfattad kommun som kan klanta till det. Är väl (de idiotiska) kraven på alla möjliga invändiga utrymmen som är olösliga i befintlig byggnad/huvudläktare, men bör ju kunna lösas med t ex baracker.
edit: Är alltså detta jag syftar på:
https://d01.fogis.se/svenskfotboll.se/ImageVault/Images/id_163216/scope_0/ImageVaultHandler.aspx181205165801-uq
Se t ex punkt 11-13 samt 26-30, men finns fler punkter som måste fixas som t ex punkt 33 och 35. Och då har jag ännu inte kikat på säkerhetskraven punkt 39-59.
Min "favorit" är nog punkt 12:
Det ska finnas en separat lokal för dopingkontroll. Lokalen ska vara placerad i
närheten av lagens omklädningsrum och får inte vara tillgänglig för allmänheten
eller media. Lokalen ska vara minst 20 kvadratmeter och bestå av ett väntrum
och ett provrum med tillhörande toalett. Dessa rum ska ligga i anslutning till
varandra. Toaletten måste ligga i provrummet eller i direkt avskild anslutning till
detta rum.
Väntrummet ska utgöra en del av eller ligga i direkt anslutning till provrummet.
Delning av lokalen i två separata ytor är en godkänd lösning. Väntrummet ska
ha sittplatser för åtta personer, ha klädhängare eller klädskåp och vara utrustat
med ett kylskåp.
Provrummet ska innehålla ett bord, fyra stolar, ett handfat med rinnande vatten
och ett låsbart skåp.
Klart man skall ta doping på allvar, men hallå änna. Kraven är ju galna när vi pratar för de mindre klubbarna på mindre arenor. (men man löser ju detta på Påskbergsvallen genom att kasta ut pressrummet och bygga om det till dopingrum plus att man slår in väggen till toa. Så får man slänga ut pressen i barack samt bygga nya externa toaletter). Går ju lösa, men krävs som sagt några snickare och rörmockare för att få till det.
Kanske det svåraste blir att fixa 500 VIP-platser. Vart skall den vanliga publiken då ta vägen? Blir ju inget kvar av huvudläktaren till vanligt sittplatsfolk. Galenskapsregler, helt enkelt.