2019-06-24, 22:09
Medlem
Keldons avatar
Stämmer det att Öster bara vunnit 3 av de 27 senaste hemmamatcherna?
Citera
2019-06-25, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Stämmer det att Öster bara vunnit 3 av de 27 senaste hemmamatcherna?

I Superettan, ja.
Citera
2019-06-25, 16:08
Medlem
321js avatar
Någon som kan förklara orsakerna till Varbergs överlägsenhet?

Spelarna har lyft sig?

Bra laganda?

Tränaren får ut max av laget?

Tränaren är Sveriges bästa?
Citera
2019-06-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Någon som kan förklara orsakerna till Varbergs överlägsenhet?

Spelarna har lyft sig?

Bra laganda?

Tränaren får ut max av laget?

Tränaren är Sveriges bästa?
Kombination av enorm tur i värvningar som tagit stora kliv snabbt, laget har klickat snabbt, filosofi som passar spelarna och laganda som du säger.

Nu har man dock åkt på jobbig skada på målkungen så vi får se hur effektiviteten framför mål blir utan honom. Igår var den inte direkt het trots att man skapade chanser och var tydligt bättre lag.
Citera
2019-06-25, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Kombination av enorm tur i värvningar som tagit stora kliv snabbt, laget har klickat snabbt, filosofi som passar spelarna och laganda som du säger.

Nu har man dock åkt på jobbig skada på målkungen så vi får se hur effektiviteten framför mål blir utan honom. Igår var den inte direkt het trots att man skapade chanser och var tydligt bättre lag.

Lugn i stormen! Seljmani är spelklar i nästa match, Degerfors hemma 10/7.
Citera
2019-06-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastkust11
Lugn i stormen! Seljmani är spelklar i nästa match, Degerfors hemma 10/7.
Visst är det så men min poäng kvarstår. Vi är lite för beroende av Seljmani av det jag sett när det kommer till konvertering vilket inte är jätte hållbart sett till "work-rate" i våran spelstil.
Citera
2019-06-25, 18:02
Medlem
321js avatar
Vilket/vilka lag har kapaciteten att komma i fatt Varberg och ta hem seriesegern?
Citera
2019-06-25, 18:05
Medlem
Citat:

Plus att man faktiskt var hyfsade redan förra säsongen och hade landat i mitten utan de många onödiga bolltappen som ledde till mål bakåt och färre poäng. Att bara ha slipat bort dessa är säkert värt 10-12p i sluttabellen. Men effekten av förra säsongens motflyt/onda spiral är lika svår att mäta som denna säsongens flyt/positiva spiral. Rent grundkapacitetsmässigt kanske man bara lyft sig från säg 9:e till 5:e lag i serien. Resten är psykologi och taktik, negativt förra säs och positivt denna. Ungefär så.
Citera
2019-06-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
Vilket/vilka lag har kapaciteten att komma i fatt Varberg och ta hem seriesegern?

Av egen kraft: Inget. Jönköping och Halmstad är för långt efter. Resten är inte bra nog.
Citera
2019-06-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Plus att man faktiskt var hyfsade redan förra säsongen och hade landat i mitten utan de många onödiga bolltappen som ledde till mål bakåt och färre poäng. Att bara ha slipat bort dessa är säkert värt 10-12p i sluttabellen. Men effekten av förra säsongens motflyt/onda spiral är lika svår att mäta som denna säsongens flyt/positiva spiral. Rent grundkapacitetsmässigt kanske man bara lyft sig från säg 9:e till 5:e lag i serien. Resten är psykologi och taktik, negativt förra säs och positivt denna. Ungefär så.
Håller med. Centrala mittfältets förstärkningar har haft en riktigt fin "ripple-effect" med på plan då de stabiliserat bakåt enormt mycket som du säger samtidigt som de ökat våran offensiva kvalitét. Book är en underskattad jävel
Citera
2019-06-25, 20:40
Medlem
Citat:
Visst är det så men min poäng kvarstår. Vi är lite för beroende av Seljmani av det jag sett när det kommer till konvertering vilket inte är jätte hållbart sett till "work-rate" i våran spelstil.
Där håller jag faktiskt med dig, samtidigt tyckte jag att Robin Book visade prov på enorma kvalitéer trots avsaknad av Seljmani. Men visst, han är grunden i anfallsspelet och att sakna honom skadar Varberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Av egen kraft: Inget. Jönköping och Halmstad är för långt efter. Resten är inte bra nog.
Ropa inte hej än! Jönköping var stabila mot Varberg, det är ett lag jag tror kommer samla många av de återstående poängen. Frågan är om Varberg orkar hålla uppe formen hela vägen in i mål, i alla fall för att säkra en Topp 2/3 placering. Halmstad tycker jag man kan börja räkna bort dock, men Mjällby och Brage ska man nog inte räkna bort. Känns som att det kommer bli jämnt.

För övrigt: Västerås har just nu 6-1 mot Dalkurd. Kul för VSK, men vad händer? Det är åttan mot nian i tabellen, ska det vara sån skillnad? Det är lite fishy.
Citera
2019-06-25, 22:50
Medlem
Mjällby kontrakterar mittfältare från div1 klubben oskarshamn. Dansken william kvist, mjällby har tidigare varit intresserade av honom.

Mjällby spelar ibland med 3 innermittfältare ibland 2.

Man har inte haft ngn lycka på vänsteryttern vilket lett till att man lyft ut vindsnabbe anfallaren bubacar jobe där, med en offensiv utgångsposition. Sedan spelat med Jacob Bergström ensam i anfallet, som främst är stark men ganska bra på mycket annat dessutom.

Detta har inneburit 3 innermittfältare, där lånet från malmö ff pavle vagic ( anderlecht intresserade) varit bra och outstanding ibland, och victor gustavsson varit riktigt bra. Men den tredje platsen har varit under all kritik, löken har varit svag och hans ersättare jesper gustavsson ok, nu stärker man upp innermittfältet antingen för att ersätta en vagic som kanske blir såld eller för att stärka lagets svaga länk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in