2019-06-24, 13:38
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Första dosen Metadon intagit nu (LARO) 20mg. Kommer stå på 20mg i 4 dagar, sen 30mg o så höjer vi 10mg varje vecka upp till 60mg. Har bytt från BUP. Kommer jag känna något rus i början? Typ smekmånad? Jag kände inget idag iaf

Är nog alldeles för låg dos för det. Inte säker men skulle tro att du hade fått lite bra mående om du hade fått hög dos meta på en gång.

Men det är egentligen bra att inte få någon effekt av det, eftersom de kan väcka igång suget igen.

Funkade inte bup tillräckligt bra åt dig?
Citera
2019-06-24, 14:28
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Är nog alldeles för låg dos för det. Inte säker men skulle tro att du hade fått lite bra mående om du hade fått hög dos meta på en gång.

Men det är egentligen bra att inte få någon effekt av det, eftersom de kan väcka igång suget igen.

Funkade inte bup tillräckligt bra åt dig?
Nää, Bup hjälpte inte ett skit mot suget.
Kommer jag bli lite småmysig när jag har kommit upp i dos, eller är upptrappningen för långsam?

Jag har kämpat o få metadon i 2 år nu, in o ut på LARO 3 gånger. Detta är min 3e gång
Citera
2019-06-24, 14:53
Medlem
who-s avatar
Citat:
Kommer jag bli lite småmysig när jag har kommit upp i dos, eller är upptrappningen för långsam?

Jag har kämpat o få metadon i 2 år nu, in o ut på LARO 3 gånger. Detta är min 3e gång

Lycka till med metadon.
Hoppas detta fungerar bättre för dig.
Citera
2019-06-25, 07:05
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:

Upptrappningen är för långsam
Lycka till
Citera
2019-06-25, 09:24
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diacetylmorfin
Upptrappningen är för långsam
Lycka till
Fan jävla skit..
Citera
2019-06-25, 13:01
Medlem
Cuzco1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zrtx
Det får nog gå ett tag först innan jag märker av någon skillnad men hittills känns allt bra

Det är väl skönt att slippa gå till mottagningen varje dag för att hämta sin medicin?
Ett stort + är ju att man kan resa utomlands för man behöver inte ha med sig någon medicin vilket är en frihet i sig.

Uppdatera gärna hur det går för dig

Jag är sugen på att börja med Buvidal jag också. Jag har gått på Suboxone i lite mer än 4 månader och hämtar en gång i veckan så det skulle inte bli någon större skillnad mer än att dosen skulle bli mer jämn och man slipper ta filmen varje morgon.

Men om jag ska vara ärlig, knarkare som jag är, så tycker jag att det är lite skönt första timmen varje morgon efter att jag tagit filmen. Känner mig lite gladare och lite pirrningar i kroppen. Vet inte om jag vill ge upp det
Citera
2019-06-25, 13:47
Medlem
zrtxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuzco1

Jag är sugen på att börja med Buvidal jag också. Jag har gått på Suboxone i lite mer än 4 månader och hämtar en gång i veckan så det skulle inte bli någon större skillnad mer än att dosen skulle bli mer jämn och man slipper ta filmen varje morgon.

Men om jag ska vara ärlig, knarkare som jag är, så tycker jag att det är lite skönt första timmen varje morgon efter att jag tagit filmen. Känner mig lite gladare och lite pirrningar i kroppen. Vet inte om jag vill ge upp det

Jo jag förstår det. Funderar nästan på att byta tillbaka till buprenorfin elr till metadon.
Känner av psykisk abstinens, kanske mest är hjärnspöken men vad vet jag

Fick en till spruta idag iallafall så det känns bra och ska få den igen på torsdag.

Det som fick mig att byta är för att jag ska kunna åka på semester i sommar.
Citera
2019-06-25, 14:36
Medlem
who-s avatar
Citat:

Jag har aldrig tagit just film, hur är den hur tar man den? Jag själv har 2 st buprenorfin Sandoz tabletter så därför jag undrar hurdan filmen är
Citera
2019-06-25, 15:16
Medlem
Diacetylmorfins avatar
Citat:
...

Du kan väl åka på semester med tabletter med?
Behöver kirra ett Schengenintyg bara. Eller missar jag något? Ska du t nåt udda land kanske
Citera
2019-06-25, 20:07
Medlem
Cuzco1s avatar
Citat:
Jo jag förstår det. Funderar nästan på att byta tillbaka till buprenorfin elr till metadon.

Fick en till spruta idag iallafall så det känns bra och ska få den igen på torsdag.

På vilket sätt känner du av abstinensen? Drogsug? Känner du av något när du får sprutan?

Jag ska också åka på semester i sommar men jag ska få intyg från läkaren och ta med recept, då ska det vara lugnt(icke schengen-land).

Citat:
Ursprungligen postat av who-
Jag har aldrig tagit just film, hur är den hur tar man den? Jag själv har 2 st buprenorfin Sandoz tabletter så därför jag undrar hurdan filmen är

här ser filmen ut.
Den är lite räfflad så ena sidan så den ska fästa bättre. Jag lägger den under tungan men man kan även placera den på insidan av kinden. Tar bara en film(8 mg)/dag.
Den smakar typ syntetisk apelsin. Helt ok faktiskt.
Den smälter på typ 15 s och efter 10-15 min så är den helt borta.

Har hört en del på programmet som inte klarar av naloxonet men jag har inte känt av något alls!
Citera
2019-06-25, 20:36
Medlem
who-s avatar
Citat:
På vilket sätt känner du av abstinensen? Drogsug? Känner du av något när du får sprutan?

Jag ska också åka på semester i sommar men jag ska få intyg från läkaren och ta med recept, då ska det vara lugnt(icke schengen-land).

här ser filmen ut.
Den är lite räfflad så ena sidan så den ska fästa bättre. Jag lägger den under tungan men man kan även placera den på insidan av kinden. Tar bara en film(8 mg)/dag.
Den smakar typ syntetisk apelsin. Helt ok faktiskt.
Den smälter på typ 15 s och efter 10-15 min så är den helt borta.

Har hört en del på programmet som inte klarar av naloxonet men jag har inte känt av något alls!

Okey tackar för svar. Då vet man om hur den fungerar =)
Citera
2019-06-25, 21:04
Medlem
nicketsomgorenglads avatar
Citat:

Hej, intressant detta. Jag antar att man sätter injektionen intramuskulärt så att muskeln agerar depå, stämmer det?
Sedan att du tar så tätt inpå varandra nu medan du tidigare nämnde en gång i veckan. Kan du förtydliga varför det är så nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in