2019-06-25, 15:18
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Om man gör bilden lite större över geocachgänget, så ser man en ganska ensam tjej bland alla män. Jag antar dessutom att SD var den som introducerade henne i detta fritidsintresse och att alla visste om det.
Om man föreställer sig att dessa män är ett sammansvetsat gäng sen många år redan när hon första gången kom in i denna bilden, så är det väl ändå ganska troligt att hon inte vågade säga så särskilt mycket om vad hon utsattes för av SD. Det är väl ganska naivt att hon inte skulle inse att hon skulle splittra gänget om hon gjorde det, antingen skulle de ju hata SD och då hade hon ju fått ett helvete med honom, och inte ville hon väl riskera att ställa sig i den position själv heller ifall de skulle ställa sig på SD sida. Jag tänker att det dörför blev hennes vänner utanför detta gäng som visste vad SD utsatte henne för.
Om hon nu berättade något helt annat för HD än hon gjort för de övriga i geocachgänget, så är väl den troligaste orsaken den att HD hade liknande saker att säga om SD, vilket HD säkert sedan dementerat för längesedan för att SD satt munkavel på henne, efter HD och LW möte.
Jag ser inte ett bekräftelsebehov, jag ser en rädd människa som febrilt letar efter hjälp och stöd från sin omgivning allt eftersom situationen eskalerar och blir allvarligare, för att hon var så rädd att hon inte vågade anmäla, hon var helt desperat utan att se någon lösning och därför pratade med sina vänner, som förmodligen inte förstod det akuta allvar hon befann sig i, kanske för att hon samtidigt slätade över och sa att det ordnar sig? Hon hade behövt någon som agerade, aktiv hjälp, kanske motsatte hon sig det pga rädsla, då är man rädd, mycket rädd, hon skyddade alla men inte sig själv tänker jag

Så varför följde hon med honom till planket
om hon var så rädd?

Varför sprang hon efter honom på FTF-jakten
med cajjoo? Om hon var rädd för honom så
hade hon väl suttit kvar i bilen och bett cajjoo
köra därifrån när hon såg SDs bil?

Att du inte ser ett bekräftelsebehov beror på att du
inte besvärar dig med att gå in på hennes
GC-logg.
Det är bekvämare att hänga här och följa strömmen.

Vem menar du att hon skyddade?
Citera
2019-06-25, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det ena behöver inte utesluta det andra. Om SD kände rädsla över att förlora makten över henne, så kan den rädslan vara grundad i att hon jobbat på att försöka göra honom svartsjuk.

Varför skulle hon vilja jobba på att göra honom svartsjuk när hon inte ville ha honom längre?

Hon gjorde inte honom svartsjuk, han var svartsjuk för att hon inte längre ville ha honom. Han märkte givrtvis att hon inte var intresserad längre, när hans försök var förgäves, att han inte hade någon inverkan eller makt över henne som tidigare. Så när han insåg att hon verkligen inte ville ha honom längre, så orsakade det fullkomlig kaos i hans huvud, och därför tappade han fullkomligt kontrollen över sig själv, tyvärr.
Det är ju så att de med orealistisk övertro på sig själva, som alltid tycker att de är bäst och anser att de inte kan förlora, som gillar maktutövningar för att de är manilpulativa, som ständigt ljuger för sin omgivning för att de inget samvete har och för att det ger dom en kick, och som inte har samvete att ränna ut om nätterna när frugan har somnat...som det verkligen slår slint för när de förlorar makten, trots att de är medvetna om vad de gör, så ser de sig själva oövervinnerliga på något konstigt vis och måste göra sånt här för att känna att de lever, dvs spänningen hur mycket de kan lura och bedra så mycket de bara kan.
Så när det verkligheten hinner ikapp, och de förlorar kontrollen på sin osunda verklighet och människorna i den, så blir de helt galet ursinniga.
Det är alltid andras fel när de förlorar kontrollen, själva tar de inget ansvar och är helt oskyldiga.
Och den attityd han redan tidigt visat ang mordutredningen, att han ser ner på polisens arbete när han säger att det kommer bli olöst, redan där var han överlägsen och självgod, precis som en grandios personlighet, det stämmer överens med en psykopats
Citera
2019-06-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
om hon var så rädd?

GC-logg.

Hon blev utlurad mot planket under förevändning att något skulle klaras upp, tror jag. En mycket kort promenad (och sedan tillbaka, men så blev det ju inte). Grannar runt omkring såg hon antagligen som en säkerhet. Samma sak när hon skyndade efter honom i skogen: hon ville snabbt klara upp något som tärde mellan dem. Borde hon varit rädd den gången? Nej, det fanns ju andra människor där!
Citera
2019-06-25, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det ena behöver inte utesluta det andra. Om SD kände rädsla över att förlora makten över henne, så kan den rädslan vara grundad i att hon jobbat på att försöka göra honom svartsjuk.

I så fall skulle "svartsjukejobbandet" kunna ha sin grund i att han inte tycktes ha bråttom att lämna
det gamla och börja om med henne.
Haken här är min teori om att hon inte ville ha honom efter bilincidenten. Men vissa kvinnor är övertygade om att de ska förändra männen till det bättre. Finns många exempel på det.
Citera
2019-06-25, 17:09
Medlem
Citat:
om hon var så rädd?

GC-logg.

Givetvis pendlade hon ett tag mellan olika sinnesstämningar och känslor, dvs inte ett konstant läge hela tiden. Garanterat just för att hon bara stundvis, var så pass rädd när han just visade sina sämsta sidor och i närtid efter de gångerna.
Hon övertalades garanterat av andra att hon skulle tänka positivt och möta sina rädslor och säkert tänkte hon logiskt många ggr att hon själv var fånig och överdrivet, att hon inget hade att vara rädd för. Hade hon haft den erfarenheten och träffat farliga personer tidigare, så hade hon givetvis inte tänkt att hon överdrev och tänkt tanken att hon var fånig. Hon visste ju att han hade goda sidor också, det är ju därför kvinnor blir mördade, de visste inte, insåg inte.
Och in i det sista så ville hon förstås att de skulle kunna samsas, pratat med honom många ggr och utanför bland alla hus såg hon sig säkert trygg där det finns fönster och ögon överallt, dessutom var det varmt och då rör sig folk mer utomhus. Hon ville nog få det avklarat och färdigt innan hon skulle ha kalaset för sin son och resan med sina vänner, även för hans skull som skulle resa iväg med HD, för att göra det lättare för honom. Som sagt, hon avfärdade förmodligen sina rädslor som fånigt, för hon insåg inte hur farlig han faktiskt var, tyvärr
Citera
2019-06-25, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
I så fall skulle "svartsjukejobbandet" kunna ha sin grund i att han inte tycktes ha bråttom att lämna
det gamla och börja om med henne.
Haken här är min teori om att hon inte ville ha honom efter bilincidenten. Men vissa kvinnor är övertygade om att de ska förändra männen till det bättre. Finns många exempel på det.

Precis, vid samtalet med HD fick säkert LW höra saker hon aldrig ens kunnat ana, som hon först kanske tänkte att HD måste ljugit om för att få LW att tröttna. Men hon märkte nog snart mer otrevliga saker så det HD berättat, kändes nog ganska snart vara mycket troligt för LW. Men hon tänkte nog inte att han skulle vara så farlig som han till sist visade sig vara. Hon kände sig säkert både dum och elak när hon haft de värsta farhågor att något hemskt snart skulle hända.

Du menar med att hon såg till alla andras bästa men inte sitt eget?
Jag tänker att när hon pratat med sina vänner, de som inte avfärdade det hon sa, de som faktiskt blev oroliga på riktigt...det var nog då hon försökte intala både sig själv och sina vänner, att hon var fånig och att hon överdrivit...just för att hennes vänner inte skulle råka illa ut. Så skyddade hon dom men inte sig själv
Citera
2019-06-25, 18:01
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Varför skulle hon vilja jobba på att göra honom svartsjuk när hon inte ville ha honom längre?

Hur vet du att hon inte ville ha honom
längre?
Källa?
Citera
2019-06-25, 18:02
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Tack JH känns trygg och snäll.
Att man kan skriva och uttrycka sig känslosamt tyder på en person som är djup och nära sina egna känslor och som uttrycker sin sorg. Är man dessutom nära sina känslor så är det givetvis dessutom lätt att få ångest och dåligt samvete, då en regel för dessa personer är att de rannsakar sig själva väldigt mycket. Därför är JH helt avskriven från min lista. SD däremot som ingen verkar veta vad som finns under ytan är skäligen misstänkt och det är verkligen inget konstigt.

Med ditt resonemang skulle alltså vilken våldsverkare som helst kunna gå fri, enkom för att h*n har förmåga att uttrycka sig snällt och känslomässigt i en text på sociala medier

Verkligheten är ofta raka motsatsen, vare sig du väljer att tro det eller ej.
Citera
2019-06-25, 18:10
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Han har väl gått ut och ifrågasatt detta?! Men eftersom SD inte har några restriktioner så finns det inget som påverkar hans liv.
/../

Har du förresten någon uppfattning om varför SD (och HD) inte verkar ha loggat några cacher de senaste veckorna? Falnat intresse för burkletande eller är orsaken någonting annat?
Citera
2019-06-25, 18:19
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon inte ville ha honom
längre?
Källa?

Det hon sagt till sina vänner räcker för att förstå. Bla, att hon trodde något otäckt skulle hända, vem tror du älskar någon som får en att tänka så?
Det andra faktum, hon är död, mördad! Den vanligaste anledningen till att kvinnor blir mördade är just för att de gör slut! Det är inte förrän de gör fullständigt slut som förövaren inser att de är lämnade! Det är just där vid den tidpunkt, och några dagar efter, lever i största faran!
Så nej, ingen källa förutom logiskt tänkande, utifrån kunskap
Citera
2019-06-25, 18:37
Medlem
Många kloka och insiktsfulla tankar och funderingar av Honan6, som alltid!

Enligt @Blessedfruit - en av LW:s vänner - så hade SD lovat att lämna
allt och börja leva med Lena. Det var bara en tidsfråga och skulle ske
snart. SD förhalade det dock.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW var nog inte rädd för SD när han "höll sig på mattan" och uppförde sig som en vuxen människa - vilket jag antar att han gjorde efter LW:s markerande anmälan om bilincidenten. Dock kan han ha varit besvärlig och enerverande mot henne när hon GC:ade och åkte på resor med män som han kunde misstänka hade övertagit hans plats som vän och älskare - kanske med intensiva kommentarer i meddelanden eller retsamheter för att sätta käppar i hjulet för henne om hon försökte gå vidare i
andra relationer. Man kan misstänka att han upplevde någon slags äganderätt till LW - även fast han var en gift tvåbarnspappa.

Jag misstänker att LW var ambivalent i sina känslor till SD och att hon hade svårt att motstå det osynliga band som kan ha funnits emellan dem sen tiden då vänskapen var "magisk".

Utifrån GC-loggar, finns skäl att misstänka att förbjuden kärlek övergick till "ägandekänsla" någon gång under våren -16. Innan dess verkade allt frid och fröjd. Jag får en känsla av att smygrelationen mellan LW/SD låg på topp vid 2015 och kanske LW då ville ha ett seriöst förhållande med SD som inte kunde/ville skilja sig?

Tröttnade LW på att vara den "hemliga frun" och berättade för HD under våren -17? Trodde LW att det skulle hjälpa henne att kunna säga Nej till SD om han fortsatte uppvakta henne?

Efter våren -17 syns inte LW och SD cacha ihop mer än ett par få tillfällen av rena händelser. Om de skulle ha cachat ensamma tillsammans, så kan ingen av dem haft platspositionering på och det skulle antagligen ha förbryllat HD om SD hade börjat stänga av sin positionering.

Januari -18 skadar LW benen när hon är till Sälen med AL. Hon blir beroende av andras stöd och hjälp. SD verkar ju vara en person som tycker om att hjälpa och kanske han såg sin chans att smyghjälpa henne då? Om det är så att han träffade LW i smyg, så är det rimligt att anta att HD får reda på detta i februari när LW och hon träffas på ett event. Därefter begär HD skilsmässa och papperen lämnas in till TR i mitten av mars. HD flyttar, LW blir bra i benen och umgås flitigt med ett antal potentiella partners. Ensam står en sviken och kränkt SD kvar och undrar vad som hände? Besvikelsen byggs upp till hat och han ska minsann visa vem som bestämmer?

Den som mördade LW var väldigt motiverad och hen såg antagligen tydligt när livet lämnade henne. Det sägs att LW hittades på mage och det kan vara så att mördaren vände henne för att hen inte klarade av att se hennes döda blick. Bilden av den döda LW är nu fastetsad på mördarens näthinna för evigt och mordet är ingen liten börda att bära med sig vidare i livet. Det krävs en enorm kyla.

SD och HD uppfattas som att de kommit varandra närmare efter mordet på LW och skilsmässan. De är glada, livet leker och de älskar kramkalasen på GC-eventen. De umgås helt enkelt mer som skilda än när de var gifta och inte minst - hindret för deras lycka är eliminerat av en mördare. Vem?
Citera
2019-06-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Med ditt resonemang skulle alltså vilken våldsverkare som helst kunna gå fri, enkom för att h*n har förmåga att uttrycka sig snällt och känslomässigt i en text på sociala medier

Verkligheten är ofta raka motsatsen, vare sig du väljer att tro det eller ej.

Nu tror jag bestämt att du bara retat dig på vad jag skrev. Självklart utgår jag från att MGM är GM av andra anledningar än att JH har skrivit som han gjort. Jag menade att en kall psykopat inte klarar att skriva något särskilt känslosamt och djupt, eftersom de saknar just det!
Och jag väljer inte att tro, jag vet, det verkar inte du däremot göra, som påstår att det oftast är raka motsatsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in