2019-06-25, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det gjorde hon nog och i samband med det så pratade hon med HD. Det var ju band med detta dom klippte banden på sociala medier.

Som jag tolkar det verkar det som att LW har berättat en historia för vissa, som inte har någon kontaktyta med SD och en annan för dom som känner SD. Om man lyssnar på Sherlock så hör man en sida om hur SD har betett sig, lyssnar man på HD och andra så har LW sagt en helt annan historia, främst om bilincidenten.

Det var en person som sa att hen inte sett eller tänkt på det innan, så nu i efterhand så känns det som LW hade ett bekräftelsebehov som var ganska starkt.

Börja inte nu tända upp bål med att jag svartmålar LW. Försöker delge det jag kommer över. Jag ser varken ev. bekräftelsebehov eller ett aktivt liv med olika män (om det var så) som något negativt överhuvudtaget, tvärt om faktiskt.

Om man gör bilden lite större över geocachgänget, så ser man en ganska ensam tjej bland alla män. Jag antar dessutom att SD var den som introducerade henne i detta fritidsintresse och att alla visste om det.
Om man föreställer sig att dessa män är ett sammansvetsat gäng sen många år redan när hon första gången kom in i denna bilden, så är det väl ändå ganska troligt att hon inte vågade säga så särskilt mycket om vad hon utsattes för av SD. Det är väl ganska naivt att hon inte skulle inse att hon skulle splittra gänget om hon gjorde det, antingen skulle de ju hata SD och då hade hon ju fått ett helvete med honom, och inte ville hon väl riskera att ställa sig i den position själv heller ifall de skulle ställa sig på SD sida. Jag tänker att det dörför blev hennes vänner utanför detta gäng som visste vad SD utsatte henne för.
Om hon nu berättade något helt annat för HD än hon gjort för de övriga i geocachgänget, så är väl den troligaste orsaken den att HD hade liknande saker att säga om SD, vilket HD säkert sedan dementerat för längesedan för att SD satt munkavel på henne, efter HD och LW möte.
Jag ser inte ett bekräftelsebehov, jag ser en rädd människa som febrilt letar efter hjälp och stöd från sin omgivning allt eftersom situationen eskalerar och blir allvarligare, för att hon var så rädd att hon inte vågade anmäla, hon var helt desperat utan att se någon lösning och därför pratade med sina vänner, som förmodligen inte förstod det akuta allvar hon befann sig i, kanske för att hon samtidigt slätade över och sa att det ordnar sig? Hon hade behövt någon som agerade, aktiv hjälp, kanske motsatte hon sig det pga rädsla, då är man rädd, mycket rädd, hon skyddade alla men inte sig själv tänker jag
Citera
2019-06-25, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Om man gör bilden lite större över geocachgänget, så ser man en ganska ensam tjej bland alla män. Jag antar dessutom att SD var den som introducerade henne i detta fritidsintresse och att alla visste om det.
Om man föreställer sig att dessa män är ett sammansvetsat gäng sen många år redan när hon första gången kom in i denna bilden, så är det väl ändå ganska troligt att hon inte vågade säga så särskilt mycket om vad hon utsattes för av SD. Det är väl ganska naivt att hon inte skulle inse att hon skulle splittra gänget om hon gjorde det, antingen skulle de ju hata SD och då hade hon ju fått ett helvete med honom, och inte ville hon väl riskera att ställa sig i den position själv heller ifall de skulle ställa sig på SD sida. Jag tänker att det dörför blev hennes vänner utanför detta gäng som visste vad SD utsatte henne för.
Om hon nu berättade något helt annat för HD än hon gjort för de övriga i geocachgänget, så är väl den troligaste orsaken den att HD hade liknande saker att säga om SD, vilket HD säkert sedan dementerat för längesedan för att SD satt munkavel på henne, efter HD och LW möte.
Jag ser inte ett bekräftelsebehov, jag ser en rädd människa som febrilt letar efter hjälp och stöd från sin omgivning allt eftersom situationen eskalerar och blir allvarligare, för att hon var så rädd att hon inte vågade anmäla, hon var helt desperat utan att se någon lösning och därför pratade med sina vänner, som förmodligen inte förstod det akuta allvar hon befann sig i, kanske för att hon samtidigt slätade över och sa att det ordnar sig? Hon hade behövt någon som agerade, aktiv hjälp, kanske motsatte hon sig det pga rädsla, då är man rädd, mycket rädd, hon skyddade alla men inte sig själv tänker jag
Wow.... Du ser saker få andra gör och lägger värderingar i väldigt få personers krets.
Hennes bekantskapskrets var större än SD/JG/(HD). Hon geocachade med väldigt många fler och i större utsträckning.
Citera
2019-06-25, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Jag tror inte heller att hon var rädd för SD tyvärr. Förmodligen därför hon öppnade dörren om han är den skyldige.

Men om hon inte var rädd och kände att det blev värre och värre och anade det värsta möjliga, hur kommer det sig att hon hade rätt då? Hon är ju död, mördad
Citera
2019-06-25, 08:45
Medlem
Citat:
Så pass rädd att hon ringer SD och vill få med honom på FTF-jakt mitt i natten?
Att när hon är med andra vägrar sitta i samma bil som honom?
Det är två motsatser.

Jag tror inte att hon var så rädd. Jag tror och har känslan att minst en anmälning var en markering och hämnd mot SD. När den "bomben" väl briserat, så fanns det väl ingen anledning att fortsätta umgås? Om hon var rädd för honom, så borde väl inte hon kontakta honom efter detta?

Hon var rädd, hon anade att något hemskt skulle hända, men kanske hon tänkte positivt i vissa stunder eller lät sig övertalas av sitt goda förnuft eller av honom, säkert pendlade hennes omdöme, men hon hade ju helt klart rätt att något allvarligt skulle hända, hon blev mördad
Citera
2019-06-25, 09:06
Medlem
Citat:
Fakta är att jag känner honom, ja.
Och av den anledningen begär du att jag ska tolka en känslosam text???
Hur och vad man skriver i sin lilla vrå är långt ifrån hur man är som person. JH känns snäll och trygg person. Men likt SD vet man egentligen inte vad som finns i där under.
Att JH skriver en känslosam text lägger jag lika stort värde i som att SD skriver underfundigt vad vissa här tolkar som att han leker med er - NOLL!
Det är när och om det kommer rena fakta som det är intressant.

Jag har skrivit allt jag sett som inte stämmer i JH:s redogörelse rent faktamässigt här på tråden. Sen får ni värdera det. Det har inget med att rikta strålkastarna från SD att göra. Fullt fokus är på att på att få fast mördaren, oavsett vem det är.

Tack JH känns trygg och snäll.
Att man kan skriva och uttrycka sig känslosamt tyder på en person som är djup och nära sina egna känslor och som uttrycker sin sorg. Är man dessutom nära sina känslor så är det givetvis dessutom lätt att få ångest och dåligt samvete, då en regel för dessa personer är att de rannsakar sig själva väldigt mycket. Därför är JH helt avskriven från min lista. SD däremot som ingen verkar veta vad som finns under ytan är skäligen misstänkt och det är verkligen inget konstigt.
Citera
2019-06-25, 09:31
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan någon kontakta Le*if GW?
Senast jag såg han på tv vill han gärna hjälpa till i utredningar
Citat:
Ja varför drar de inte mer nytta av gamle erfarne GW, han är ju så sugen på att få hjälpa till
Jag tror inte att Leif GW Persson skulle ha något emot att ta upp det här i sitt TV-program. Problemet är väl bara att han inte har någon (officiell) insyn. Säkert fick han dock tag i PS som han sökte på telefon, och krönikan han skrev i Expressen några dagar senare antyder väl att han den vägen har kunnat bilda sig en någorlunda bra uppfattning om den här mordutredningen. Sedan kan det ju också vara så att GW har lovat att inte avslöja för mycket av något som snart skall presenteras i PS bok.

Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja, nu får nog åklagaren begära hjälp utifrån.
Så mycket har man ju förstått, att hjälp utifrån är det absolut sista hon vill ha här.
Senast redigerad av Draifos 2019-06-25 kl. 10:13.
Citera
2019-06-25, 09:38
Medlem
Citat:
Wow.... Du ser saker få andra gör och lägger värderingar i väldigt få personers krets.
Hennes bekantskapskrets var större än SD/JG/(HD). Hon geocachade med väldigt många fler och i större utsträckning.

Wow så du försöker....återigen rikta strålkastaren på att vem som helst förutom den som är skäligen misstänkt. Jag förstår att paniken kommer om man står MGM nära och inte vill se det polis och åklagare kommit fram till.
Citera
2019-06-25, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det där är Draifos standardfras. Hade väntat ig mer från dig.

Å med det konstaterar vi att det fortfarande efter drygt ett års utredning
inte finns något bevis mot SD, suck.
Citera
2019-06-25, 10:15
Medlem
Citat:
Wow så du försöker....återigen rikta strålkastaren på att vem som helst förutom den som är skäligen misstänkt. Jag förstår att paniken kommer om man står MGM nära och inte vill se det polis och åklagare kommit fram till.

Varför skulle SD med vänner inte vilja se vad polis å ÅK har kommit fram till, eftersom han fortfarande
är ute å ränner så har dom enbart misstankegraden, ingen bevisning.

Det räcker inte med att ha grisögon och att bete sig som ett
svin för att bli dömd för mord
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-25 kl. 10:18.
Citera
2019-06-25, 10:23
Medlem
Citat:
Men om hon inte var rädd och kände att det blev värre och värre och anade det värsta möjliga, hur kommer det sig att hon hade rätt då? Hon är ju död, mördad

Nu blir det spekulationer.

Jag tror nog att hon var rädd för SD till viss del och i vissa situationer. Bara inte tillräckligt. Hon trodde nog inte att det skulle löpa hela vägen ut. Är nog inte alltid man vill se sanningen. Förmodligen hade hon många vänner som tyckte att hon skulle anmäla trakasserierna och ta det hela vägen medan hon slets mellan olika känslor.
Citera
2019-06-25, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Å med det konstaterar vi att det fortfarande efter drygt ett års utredning
inte finns något bevis mot SD, suck.

Jodå klart det gör, han är skäligen misstänkt, och det från första början och garanterat inte bara av en enda liten ynka anledning.
SD med sitt stora ego vill ju gärna tro på sig själv och intalar alla runt honom samma sak.
Tänk när det verkligen går upp för honom, att hans dagar i frihet är räknade, då får de nog se monstret som LW mötte den ödesdigra natten
Citera
2019-06-25, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Varför skulle SD med vänner inte vilja se vad polis å ÅK har kommit fram till, eftersom han fortfarande
är ute å ränner så har dom enbart misstankegraden, ingen bevisning.

Det räcker inte med att ha grisögon och att bete sig som ett
svin för att bli dömd för mord

Jag tänker att SD är så självgod att han tror att han kommer klara sig ur detta, och givetvis får han sin omgivning att tänka som honom.
Någon bevisning måste de ha tänker jag, åklagaren försökte få honom häktad på sannolika, men det räckte inte, tyvärr.
Så visst har de honom, jag tänker att troligtvis återvände han och städade brottsplatsen helt själv, endast han är nog kapabel till att först mörda och sedan se till att de inte kan fälla honom. Men jag tror att han begått misstag han inte tänkt på, hoppas de är tillräckligt många. De är övertygade att de har rätt person alla fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in