Citat:
Ursprungligen postat av
Smultr0n
Har jag drömt eller har SD sagt något i stil med "De har inget på mig. Det här kommer inte att lösas." ?
Jag undrar lite över varför man formulerar sig så istf att säga "Jag är oskyldig"?
Jag har också läst i tråden att han ska ha sagt ” De har inget på mig”
Det andra ” det här kommer inte att lösas” har jag inget minne av att jag läst.
Minns inte heller om det stod att han sagt något mer, eller i vilket sammanhang han sa som han gjorde.
Men att säga; ”De har ingenting på mig” håller jag med om är märkliga ordval, för precis som du säger, han borde sagt ” jag är oskyldig”, det är mer rimligt om man är just oskyldig.
”De har ingenting på mig” låter mer som att han är supernöjd med hur han klarade av förhören, och att han är självsäker på att komma undan med vad han gjort, och liksom dunkade sig själv på bröstet, för att han tycker att han är duktig smart och stolt över sig själv. Så typiskt en person med grandios självbild.
Han är en spänningssökare, så för honom är det förmodligen både roligt och spännande på samma gång när polisen pressat honom under förhör.
Man kan ju hoppas att han samtidigt pga sin grandiosa självbild, är så trög att han inte insett att polisens bild av honom, inte stämmer överens med den bild han har av sig själv. Polisen är ju experter på att se igenom människor som ljuger och medvetet döljer saker, och det talar de inte om för honom.
Så han fortsätter givetvis med sin självsäkra attityd utåt, inför alla, och det påverkar självklart många i hans omgivning, att tänka att han måste vara oskyldig.
Vem vill dessutom tro att de umgås med en mördare, de anser måste ju tänka att de skulle märkt något. Klart ingen vill tro att han klarar att vara så kall utan att bryta ihop och erkänna.
Människor omkring honom stöttar honom och det stärker istället hans grandiosa självbild ännu mer.
Så lättlurade han måste tycka att de är, medans han njuter och känner sig mer än överlägsen alla andra.
Vad skulle hända om människor omkring honom känner till sådan personlighet som kan mörda utan samvete, och som totalt kan neka och utan att någon enda gång bryta ihop?
Jag tror de tänker att de hade märkt om någon var så vidrigt kall. Jag tror att även om HD som levt med honom, tidigare tyckt att han är kall, tänker att hon hade märkt om han var sååå himla kall