2019-06-25, 10:35
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Varför skulle SD med vänner inte vilja se vad polis å ÅK har kommit fram till, eftersom han fortfarande
är ute å ränner så har dom enbart misstankegraden, ingen bevisning.

Det räcker inte med att ha grisögon och att bete sig som ett
svin för att bli dömd för mord
Jag kan inte tänka mig att det räcker i en domstol men kanske här, åtminstone för några.
Citera
2019-06-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Nu blir det spekulationer.

Jag tror nog att hon var rädd för SD till viss del och i vissa situationer. Bara inte tillräckligt. Hon trodde nog inte att det skulle löpa hela vägen ut. Är nog inte alltid man vill se sanningen. Förmodligen hade hon många vänner som tyckte att hon skulle anmäla trakasserierna och ta det hela vägen medan hon slets mellan olika känslor.

Ja så tänker jag också, hon slets nog mellan många könslor och inte visste nog varken ut eller in. Hon hoppades säkert mellan varven att allt skulle lösa sig med tiden, även om hon samtidigt var mycket rädd för det värsta. Kanske tänkte hon att hon inbillade sig och oroade sig i onödan, kanske tänkte hon även att ingen kunde hjälpa henne och att hon måste lösa det själv, jag tror hon har avfärdat sin egen oro, tyvärr. Säkert fanns det nog de som dessutom fick henne att känna att hon oroade sig i onödan och att hon skulle tänka positivt
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-25 kl. 10:44. Anledning: Tillägg
Citera
2019-06-25, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Jag tänker att SD är så självgod att han tror att han kommer klara sig ur detta, och givetvis får han sin omgivning att tänka som honom.
Någon bevisning måste de ha tänker jag, åklagaren försökte få honom häktad på sannolika, men det räckte inte, tyvärr.
Så visst har de honom, jag tänker att troligtvis återvände han och städade brottsplatsen helt själv, endast han är nog kapabel till att först mörda och sedan se till att de inte kan fälla honom. Men jag tror att han begått misstag han inte tänkt på, hoppas de är tillräckligt många. De är övertygade att de har rätt person alla fall

Tyvärr så hade ÅK inga bevis som förtjänar namnet, bevis, det räcker inte
med polismage för att få någon häktad.
När skulle SD hinna städa BP?

Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag kan inte tänka mig att det räcker i en domstol men kanske här, åtminstone för några.

Japp, det ser ju så ut i alla fall, jävligt ledsamt fall det här, att
polis å ÅK inte duger till.
Citera
2019-06-25, 11:11
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så pass rädd att hon ringer SD och vill få med honom på FTF-jakt mitt i natten?
Att när hon är med andra vägrar sitta i samma bil som honom?
Det är två motsatser.

Jag tror inte att hon var så rädd. Jag tror och har känslan att minst en anmälning var en markering och hämnd mot SD. När den "bomben" väl briserat, så fanns det väl ingen anledning att fortsätta umgås? Om hon var rädd för honom, så borde väl inte hon kontakta honom efter detta?

LW var nog inte rädd för SD när han "höll sig på mattan" och uppförde sig som en vuxen människa - vilket jag antar att han gjorde efter LW:s markerande anmälan om bilincidenten. Dock kan han ha varit besvärlig och enerverande mot henne när hon GC:ade och åkte på resor med män som han kunde misstänka hade övertagit hans plats som vän och älskare - kanske med intensiva kommentarer i meddelanden eller retsamheter för att sätta käppar i hjulet för henne om hon försökte gå vidare i
andra relationer. Man kan misstänka att han upplevde någon slags äganderätt till LW - även fast han var en gift tvåbarnspappa.

Jag misstänker att LW var ambivalent i sina känslor till SD och att hon hade svårt att motstå det osynliga band som kan ha funnits emellan dem sen tiden då vänskapen var "magisk".

Utifrån GC-loggar, finns skäl att misstänka att förbjuden kärlek övergick till "ägandekänsla" någon gång under våren -16. Innan dess verkade allt frid och fröjd. Jag får en känsla av att smygrelationen mellan LW/SD låg på topp vid 2015 och kanske LW då ville ha ett seriöst förhållande med SD som inte kunde/ville skilja sig?

Tröttnade LW på att vara den "hemliga frun" och berättade för HD under våren -17? Trodde LW att det skulle hjälpa henne att kunna säga Nej till SD om han fortsatte uppvakta henne?

Efter våren -17 syns inte LW och SD cacha ihop mer än ett par få tillfällen av rena händelser. Om de skulle ha cachat ensamma tillsammans, så kan ingen av dem haft platspositionering på och det skulle antagligen ha förbryllat HD om SD hade börjat stänga av sin positionering.

Januari -18 skadar LW benen när hon är till Sälen med AL. Hon blir beroende av andras stöd och hjälp. SD verkar ju vara en person som tycker om att hjälpa och kanske han såg sin chans att smyghjälpa henne då? Om det är så att han träffade LW i smyg, så är det rimligt att anta att HD får reda på detta i februari när LW och hon träffas på ett event. Därefter begär HD skilsmässa och papperen lämnas in till TR i mitten av mars. HD flyttar, LW blir bra i benen och umgås flitigt med ett antal potentiella partners. Ensam står en sviken och kränkt SD kvar och undrar vad som hände? Besvikelsen byggs upp till hat och han ska minsann visa vem som bestämmer?

Den som mördade LW var väldigt motiverad och hen såg antagligen tydligt när livet lämnade henne. Det sägs att LW hittades på mage och det kan vara så att mördaren vände henne för att hen inte klarade av att se hennes döda blick. Bilden av den döda LW är nu fastetsad på mördarens näthinna för evigt och mordet är ingen liten börda att bära med sig vidare i livet. Det krävs en enorm kyla.

SD och HD uppfattas som att de kommit varandra närmare efter mordet på LW och skilsmässan. De är glada, livet leker och de älskar kramkalasen på GC-eventen. De umgås helt enkelt mer som skilda än när de var gifta och inte minst - hindret för deras lycka är eliminerat av en mördare. Vem?
Citera
2019-06-25, 11:49
Medlem
Har jag drömt eller har SD sagt något i stil med "De har inget på mig. Det här kommer inte att lösas." ?

Jag undrar lite över varför man formulerar sig så istf att säga "Jag är oskyldig"?
Citera
2019-06-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tyvärr så hade ÅK inga bevis som förtjänar namnet, bevis, det räcker inte
med polismage för att få någon häktad.
När skulle SD hinna städa BP?

Japp, det ser ju så ut i alla fall, jävligt ledsamt fall det här, att
polis å ÅK inte duger till.

Så du menar att åklagaren bara hade magkänsla att gå på, när hon försökte få SD skäligen misstänkt?
Det tror inte jag, självklart har de något/några saker som bevis, men att det var för lite, tyvärr.
Självklart är, att poliserna som jobbar med detta fall, jobbar på hårt och målmedvetet för att få fram mer bevis, för att få honom både häktad och dömd. De har ingen annan misstänkt, så de är övertygade
Citera
2019-06-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Har jag drömt eller har SD sagt något i stil med "De har inget på mig. Det här kommer inte att lösas." ?

Jag undrar lite över varför man formulerar sig så istf att säga "Jag är oskyldig"?

Enligt Sh.Holmes' inlägg så har SD uttalat att han
tror själv att mordet aldrig kommer att klaras upp.

Se nedanstående inlägg från 3/7-18:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-06-25 kl. 12:33. Anledning: Stavfel
Citera
2019-06-25, 12:45
Medlem
Citat:

Håller med om att det är ett märkligt uttalande. Tråden har funderat en del på det. Några har tänkt att om SD är oskyldig, betyder uttalandet att det han sett av polisarbetet, gör att han inte tror att det kommer att lösas. Men det låter ju som om han menar att han är GM, att polisen saknar bevis och att mordet just därför inte kommer att lösas. Tidigt i tråden fanns ett annat uttalande från honom där han ska ha sagt att det inte var konstigt att de misstänkte honom.
Nu väntar polisen väl in fler resultat från NFC och signalspaning, och det är semestertider. Men sedan vore det bäst om man kunde prioritera ärendet som MV skrev. Jag får ibland en otäck känsla av att man väntar på att SD ska göra HD illa, så att man kan sy in honom för det, men det är väl över gränsen för konspirationsteori.
Citera
2019-06-25, 13:23
Medlem
Citat:

Jag har också läst i tråden att han ska ha sagt ” De har inget på mig”

Det andra ” det här kommer inte att lösas” har jag inget minne av att jag läst.
Minns inte heller om det stod att han sagt något mer, eller i vilket sammanhang han sa som han gjorde.

Men att säga; ”De har ingenting på mig” håller jag med om är märkliga ordval, för precis som du säger, han borde sagt ” jag är oskyldig”, det är mer rimligt om man är just oskyldig.

”De har ingenting på mig” låter mer som att han är supernöjd med hur han klarade av förhören, och att han är självsäker på att komma undan med vad han gjort, och liksom dunkade sig själv på bröstet, för att han tycker att han är duktig smart och stolt över sig själv. Så typiskt en person med grandios självbild.
Han är en spänningssökare, så för honom är det förmodligen både roligt och spännande på samma gång när polisen pressat honom under förhör.
Man kan ju hoppas att han samtidigt pga sin grandiosa självbild, är så trög att han inte insett att polisens bild av honom, inte stämmer överens med den bild han har av sig själv. Polisen är ju experter på att se igenom människor som ljuger och medvetet döljer saker, och det talar de inte om för honom.
Så han fortsätter givetvis med sin självsäkra attityd utåt, inför alla, och det påverkar självklart många i hans omgivning, att tänka att han måste vara oskyldig.
Vem vill dessutom tro att de umgås med en mördare, de anser måste ju tänka att de skulle märkt något. Klart ingen vill tro att han klarar att vara så kall utan att bryta ihop och erkänna.
Människor omkring honom stöttar honom och det stärker istället hans grandiosa självbild ännu mer.
Så lättlurade han måste tycka att de är, medans han njuter och känner sig mer än överlägsen alla andra.
Vad skulle hända om människor omkring honom känner till sådan personlighet som kan mörda utan samvete, och som totalt kan neka och utan att någon enda gång bryta ihop?
Jag tror de tänker att de hade märkt om någon var så vidrigt kall. Jag tror att även om HD som levt med honom, tidigare tyckt att han är kall, tänker att hon hade märkt om han var sååå himla kall
Citera
2019-06-25, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt Sh.Holmes' inlägg så har SD uttalat att han
tror själv att mordet aldrig kommer att klaras upp.

Se nedanstående inlägg från 3/7-18:

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Kopierat Från SherlockHolmes:
SD tror själv att mordet aldrig kommer bli uppklarat och har även uttryckt en önskan att få gå på LW´s begravning. Dock har han förstått mycket tydligt att han inte alls är välkommen där.. milt sagt.

Usch, bara drygt en månad efter mordet, säger alltså SD: att han inte tror att mordet kommer bli uppklarat.
Alltså, bara drygt en månad efteråt så ska han ha gett upp om att det ska bli uppklarat!! Det får mig att tänka att han vet vem mördaren är och att han aldrig kommer samarbeta eller erkänna något. Det var märkligt tidigt att säga så, det här och så mycket annat har övertygat mig, att SD redan i polisens ögon, har erkänt med sina suspekta kommentarer.
Citera
2019-06-25, 13:58
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det gjorde hon nog och i samband med det så pratade hon med HD. Det var ju band med detta dom klippte banden på sociala medier.

Som jag tolkar det verkar det som att LW har berättat en historia för vissa, som inte har någon kontaktyta med SD och en annan för dom som känner SD. Om man lyssnar på Sherlock så hör man en sida om hur SD har betett sig, lyssnar man på HD och andra så har LW sagt en helt annan historia, främst om bilincidenten.

Det var en person som sa att hen inte sett eller tänkt på det innan, så nu i efterhand så känns det som LW hade ett bekräftelsebehov som var ganska starkt.

Börja inte nu tända upp bål med att jag svartmålar LW. Försöker delge det jag kommer över. Jag ser varken ev. bekräftelsebehov eller ett aktivt liv med olika män (om det var så) som något negativt överhuvudtaget, tvärt om faktiskt.

Vet du hur lång tid efter anmälan som hon isåfall ska ha berättat för SD om denna?
Citera
2019-06-25, 14:01
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Absolut många relationer är mer eller mindre komplicerade.
Men troligast vad som hänt, är att GM hade separationsångest, och rusade dit i någon sorts övertro på sig själv att kunna lösa det hela, men att hon stod fast vid sitt beslut att det var över. Han insåg att han förlorat makten över henne och förlorade då kontrollen över sig själv.

Det ena behöver inte utesluta det andra. Om SD kände rädsla över att förlora makten över henne, så kan den rädslan vara grundad i att hon jobbat på att försöka göra honom svartsjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in