Citat:
Det gjorde hon nog och i samband med det så pratade hon med HD. Det var ju band med detta dom klippte banden på sociala medier.
Som jag tolkar det verkar det som att LW har berättat en historia för vissa, som inte har någon kontaktyta med SD och en annan för dom som känner SD. Om man lyssnar på Sherlock så hör man en sida om hur SD har betett sig, lyssnar man på HD och andra så har LW sagt en helt annan historia, främst om bilincidenten.
Det var en person som sa att hen inte sett eller tänkt på det innan, så nu i efterhand så känns det som LW hade ett bekräftelsebehov som var ganska starkt.
Börja inte nu tända upp bål med att jag svartmålar LW. Försöker delge det jag kommer över. Jag ser varken ev. bekräftelsebehov eller ett aktivt liv med olika män (om det var så) som något negativt överhuvudtaget, tvärt om faktiskt.
Som jag tolkar det verkar det som att LW har berättat en historia för vissa, som inte har någon kontaktyta med SD och en annan för dom som känner SD. Om man lyssnar på Sherlock så hör man en sida om hur SD har betett sig, lyssnar man på HD och andra så har LW sagt en helt annan historia, främst om bilincidenten.
Det var en person som sa att hen inte sett eller tänkt på det innan, så nu i efterhand så känns det som LW hade ett bekräftelsebehov som var ganska starkt.
Börja inte nu tända upp bål med att jag svartmålar LW. Försöker delge det jag kommer över. Jag ser varken ev. bekräftelsebehov eller ett aktivt liv med olika män (om det var så) som något negativt överhuvudtaget, tvärt om faktiskt.
Om man gör bilden lite större över geocachgänget, så ser man en ganska ensam tjej bland alla män. Jag antar dessutom att SD var den som introducerade henne i detta fritidsintresse och att alla visste om det.
Om man föreställer sig att dessa män är ett sammansvetsat gäng sen många år redan när hon första gången kom in i denna bilden, så är det väl ändå ganska troligt att hon inte vågade säga så särskilt mycket om vad hon utsattes för av SD. Det är väl ganska naivt att hon inte skulle inse att hon skulle splittra gänget om hon gjorde det, antingen skulle de ju hata SD och då hade hon ju fått ett helvete med honom, och inte ville hon väl riskera att ställa sig i den position själv heller ifall de skulle ställa sig på SD sida. Jag tänker att det dörför blev hennes vänner utanför detta gäng som visste vad SD utsatte henne för.
Om hon nu berättade något helt annat för HD än hon gjort för de övriga i geocachgänget, så är väl den troligaste orsaken den att HD hade liknande saker att säga om SD, vilket HD säkert sedan dementerat för längesedan för att SD satt munkavel på henne, efter HD och LW möte.
Jag ser inte ett bekräftelsebehov, jag ser en rädd människa som febrilt letar efter hjälp och stöd från sin omgivning allt eftersom situationen eskalerar och blir allvarligare, för att hon var så rädd att hon inte vågade anmäla, hon var helt desperat utan att se någon lösning och därför pratade med sina vänner, som förmodligen inte förstod det akuta allvar hon befann sig i, kanske för att hon samtidigt slätade över och sa att det ordnar sig? Hon hade behövt någon som agerade, aktiv hjälp, kanske motsatte hon sig det pga rädsla, då är man rädd, mycket rädd, hon skyddade alla men inte sig själv tänker jag