2019-06-22, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Kan någon kontakta Le*if GW?
Senast jag såg han på tv vill han gärna hjälpa till i utredningar

Ja, nu får nog åklagaren begära hjälp utifrån.

Ja varför drar de inte mer nytta av gamle erfarne GW, han är ju så sugen på att få hjälpa till
Citera
2019-06-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Nej det vet jag inte, det var någon som skrev här i tråden. Jag tycker det är konstigt att det inte kommit fram att som bekräftade uppgifter, om hon verkligen hade en ny kärlek, tycker det borde inte varit något att hålla hemligt om det var så

Kan de inte varit B*hold*rX som skulle med till Norge?
Där fanns ett intresse i vart fall om än det ännu inte utvecklats till ett förhållande.

Eller vem var skribenten bakom de vackra orden på LWs facebook?
Citera
2019-06-22, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Där fanns ett intresse i vart fall om än det ännu inte utvecklats till ett förhållande.

Som sagt jag har ingen aning om hon hade någon ny kärlek, det har antytts i tråden.
Om det var så att hon hade en ny kärlek, borde vi inte veta vem det var för längesen i så fall? Det är det jag ifrågasätter varför det är så hemligt, OM hon nu hade en ny kärlek, det är diffusa uppgifter.
Vilka vackra ord på LW Facebook?
Citera
2019-06-22, 16:24
Medlem
Är det bara LWs barn som är målsägare eller är det också LWs föräldrar?
De bytte ju målsägarbiträde men hur för denne målet frammåt?
Vad händer i mål där minderåriga är målsägare?
Vem för deras talan?

Nu var ju Åklagare ÅH verksam i innebandyn i Örebro där JG är ledare. Kan det vara så att åkl. ÅH är jävig? Drar ut på utredningen?

Jag hoppas på grävande kriminaljounalister NU!
Citera
2019-06-22, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Är det bara LWs barn som är målsägare eller är det också LWs föräldrar?
De bytte ju målsägarbiträde men hur för denne målet frammåt?
Vad händer i mål där minderåriga är målsägare?
Vem för deras talan?

Nu var ju Åklagare ÅH verksam i innebandyn i Örebro där JG är ledare. Kan det vara så att åkl. ÅH är jävig? Drar ut på utredningen?

Jag hoppas på grävande kriminaljounalister NU!

Det borde väl vara LW barn tänker jag
Citera
2019-06-22, 16:30
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Tänker du då att SD och LW gett motstridiga uppgifter i förhör, om vad tjafset handlade om?

Nej, jag tror att de snackade ihop sig
om någon oskyldig anledning till bråket
när hon inte kunde ta tillbaka anmälan.
Citera
2019-06-22, 16:33
Medlem
Inlägg av Sh.Holmes från den 1/2-19, där Holmes har
lagt ut Be*holderX:s hyllning till Softis, från 1:a Advent,
när han besökte "L*nas berg".

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Tror dock inte att det var skrivet på LW:s Facebook, hellre då på Geocacheforumet.
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-06-22 kl. 16:37. Anledning: Tillägg ord
Citera
2019-06-22, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Du får bedöma själv om Beholder eller AL är i din smak, men det var iaf Beholder hon skulle åka med till Norge, som en del i gänget.
För övrigt beskriver här beholder lite om känslan om Norge resan och en rörande hyllning till Softis:

Efter Almarna GC6NG7Z

I en dröm någonstans där bortom regnbågens slut hade jag aldrig behövt göra denna resa. Inte på det här sättet. Under dessa förutsättningar. Den näst tyngsta jag någonsin gjort efter en tur till Norge. Det var mer än regnet som gjorde marken blöt denna dag i Örebro. Men det var också välbehövligt att hälsa på dig Lena, Softis, Pannkaksuppviglare. Din plats känns ännu inte som en hemvist. Som att du vilar där i frid. Det är svårt att acceptera. Nej det fanns ingen anledning alls att fira Första advent denna dag.

På morgonen tog jag mitt pick och pack och lämnade Stockholm. Väl förberedd på en hel dag ute i terrängen med ett väldigt medvetet urval utav cacher som skulle besökas. Först blev det dock en tur till en kyrkogård. Repade mod och satte sedan tänderna i alla de underfundiga påhitt Softis hade kokat ihop här i sina hemtrakter. Det kändes som att lära känna dig lite mera för varje gömma som hittades och loggades. Jag valde medvetet att åka själv såklart och det kommer finnas många cacher kvar utav dina som jag inte hinner eller kan logga idag men jag hoppas att få återvända.

Jag började med dina multisar inne i stan. De bet ifrån rätt bra måste jag säga. Hockey-multin löste jag till slut men kunde inte gå i mål då jag inte var tillräckligt väl förberedd utrustningsmässigt. Fick dock kontakt med mbis som hade det goda hjärtat att komma till min undsättning precis innan jag skulle vända hemåt. Den andra multin där man fick besöka diverse konstverk gick klart mycket bättre. Jag räknade nog fel på en punkt men det vållade inga större bekymmer. Den kändes väldigt mycket dig på något sätt.

Sedan var det dags för att besöka ditt berg Lena.

Hade fått för mig att jag kanske skulle hinna gå båda dina slingor där ute i skogen. Men den första tog sin tid och tiden springer iväg fort. Självklart handlade de inte om en enkel trail efter en simpel promenadstig heller. Terrängen kändes lite som när vi var i Flempan och härjade runt på gemensam tur. När jag kom till andra platsen där man uppmanades att meditera/utöva yoga och det fanns en del visdomsord.. ja då... blev det till att stappla fram ett tag. Jag hade lite jobbigt att hitta några utav gömmorna men de löste sig alla efterhand. Hade jag läst på lite bättre på förhand så hade jag tagit med mig ombyte och lite uppfixning till två utav dem. Jag kollade bara svepande över cacherna om det var någon som hade en flaggad "behöver underhåll" över sig. Tog mig till finalen och då var det mörkt och helt tyst ute med fukt i luften. Himmelen hängde svart och hela jorden tycktes gråta. Dags att ta mössan i hand och vända hemåt.

Tack för att jag fick komma och hälsa på dig lite. En dag kommer du få upprättelse. Jag kommer tillbaka.

Ja det har onekligen tagit honom hårt, om det beror på en kärleksrelation eller om han är en person som alltid är känslosam och uttrycker sig så vanligen i skrift eller om han annars är fåordig.
Han beskriver känslor så starkt att man själv får tårar i ögonen, oavsett vad för relation han än hade med LW så är han djupt känslomässigt engagerad
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-22 kl. 17:14.
Citera
2019-06-22, 16:49
Medlem
Honan6s avatar
Man kan ju hoppas att utredningen inte alls har hamnat i stå och att det närmar sig en delgivning av FUP och åtalshäktning, men jag har tyvärr tappat förtroendet för MN som driver utredningen åt ÅH. Jag minns att MN uppfattades som nästintill utbränd i höstas i en artikel och då borde han kanske ha sjukskrivit sig och lämnat över ansvaret till någon piggare? Kanske hela Polisyndigheten i Örebro upplever sig utbrända och behöver vila upp sig? Under tiden går en mördare lös och utgör en fara för närstående ifall de börjar ifrågasätta hens göromål under mordkvällen.

Jag åkte på Ekersvägen i veckan och fick då ett infall att svänga in i den lilla villaidyllen där en mörk skugga vilar över området. SD:s bil stod utanför garageporten och tomten såg välskött ut. Jag funderade på hur livet lever för den andra familjen och passerade det huset med när jag åkte runt kvarteret. Där fanns ingen bil hemma, men däremot ett gäng cyklar. UW ser ut att behöva lite hjälp med att fixa bort en hel del ogräs till höger om plattgången som leder till entrén.

Villaidyllen ser ut att leva vidare som om ingenting har hänt, men jag kan tänka mig att det känns väldigt konstigt att leva i ett område där grannen har mördats och det kanske av en annan granne. Om jag vore en W*sstr*m så skulle jag åka omvägen runt kvarteret för att nå mitt hus. Jag skulle inte klara av att se den oberörde misstänkte stå och flina vid sin dörr.
Senast redigerad av Honan6 2019-06-22 kl. 17:14.
Citera
2019-06-22, 18:12
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tror inte att de kopplas in då man har en känd/identifierad person som man håller som misstänkt.

Nu undrar jag inte vad någon tror...
Senast redigerad av Enorm 2019-06-22 kl. 18:28.
Citera
2019-06-22, 19:39
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Nej, jag tror att de snackade ihop sig
om någon oskyldig anledning till bråket
när hon inte kunde ta tillbaka anmälan.

Det är en intressant tanke! Isåfall; vad skulle bråket kunnat handla om?
Citera
2019-06-22, 20:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är en intressant tanke! Isåfall; vad skulle bråket kunnat handla om?

Att LW delat hotellrum med MgL?

Att SD inte begärde skilsmässa från HD?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in