2019-06-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Men för att tydliggöra: Stef*n D*vidsson är skäligen misstänkt för mordet på Len* W*sström,
enligt utredande polis och åklagare.
*=a, e.

Men för att tydliggöra: det krävs inga konkreta bevis mot en person för att vederbörande av åkl/polis skall ses som skäligen misstänkt.
Citera
2019-06-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Vet vi att dom stannade till hos LW? I så fall var det väl inte samma morgon hon var försvunnen utan dagen efter... eller hur var det?

Tänker att LW sagt att hon ska höra av sig om hon ska med till Norge.

Var JG/HD ute och letade? Var SD ute och sökte efter att ha blivit släppt efter förhör?
Tänker att alla dessa bor närmre än de som kom med buss.

Med tanke på LW:s stora bekantskapskrets inom kyrkan/geo... finns det någon/några som är involverade i både och?

Jag tror inte att några lokala geocachare letade mer aktivt efter henne.

När man letar efter en försvunnen geocachare så försöker man nog hitta mobilen i första hand. De flesta försiktiga personer brukar ha funktionerna "hitta min mobil" och "skicka sista kända position" påslagna, men det är ofta bara anhöriga eller någon arbetskamrat som står på listan och kan ta fram en position.

Om detta inte fungerat så kan man i stället anta att personen har försvunnit i anslutning till hemmet och börja leta där. Det är också nära hemmet som överfall eller sjukdomsfall brukar kunna inträffa.

Det förefaller lite egendomligt att ingen av hennes geocaching vänner hittat henne när hon faktiskt låg så nära hemmet och på en så uppenbar plats. När man ska leta i en sådan här situation så tar man bara de platser som är möjliga, men ändå så avskilda att andra personer inte redan skulle ha hittat henne. Man får också tänka på att en skadad eller sjuk person faktiskt kan försöka krypa in i skydd även i ett buskage.

Vad gäller de personer som kunde känna till försvinnandet så vet jag inte hur de tänkte. Som vänner till den misstänkte vill man kanske inte delta i letandet och dra på sig misstankar att man bara är med för att undanröja bevis på något sätt eller rentav försöka leda sökandet i fel riktning. Dessutom kan det säkert bli pinsamma diskussioner om misstankarna.

Som jag förstår det blev det nog också en svår situation vad gällde att sprida intern information om vad som hänt inom den lokala geocachingkretsen. Det är nog av den orsaken förslaget att man i stället skulle vända sig till Missing People om man ville hjälpa till att leta dök upp.
Citera
2019-06-25, 03:07
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vad är det som säger att det inte var hon som var/blev utnyttjad? Ingen som funderar på hur många av dom som lekte med hennes känslor?
Med tanke på alla bilder så verkar männen runt henne bete sig som om hon vore deras jagade villebråd, och det är kanske naturligt att en vacker glad singelkvinna blir just jagad av flertalet män, så har det väl varit i alla tider.
Det jag inte förstår är hur detta (man kan tyda det mellan raderna av vissa skribenter)
kan vara hennes fel? För hur mycket männen än tuppade sig och tävlade så var det faktiskt upp till LW att göra sitt egna val, och ingen har rätt att mörda för att den idioten inte fick henne

Relationer kan vara komplicerade. Det är inte osannolikt att både LW och SD försökte göra varandra svartsjuka.
Citera
2019-06-25, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag har svårt att se att LW hade ett så stort behov av att hålla det hemligt vid den perioden. Hon gjorde ju ändå en anmälan och ville "sätta dit honom".

Isåfall ligger det nog närmast till hands att SD övertalade henne att delge en falsk historia till utredarna. Frågan är bara: Är det rimligt att tro att LW berättade för SD om att hon anmält honom för bilincidenten?
Det gjorde hon nog och i samband med det så pratade hon med HD. Det var ju band med detta dom klippte banden på sociala medier.

Som jag tolkar det verkar det som att LW har berättat en historia för vissa, som inte har någon kontaktyta med SD och en annan för dom som känner SD. Om man lyssnar på Sherlock så hör man en sida om hur SD har betett sig, lyssnar man på HD och andra så har LW sagt en helt annan historia, främst om bilincidenten.

Det var en person som sa att hen inte sett eller tänkt på det innan, så nu i efterhand så känns det som LW hade ett bekräftelsebehov som var ganska starkt.

Börja inte nu tända upp bål med att jag svartmålar LW. Försöker delge det jag kommer över. Jag ser varken ev. bekräftelsebehov eller ett aktivt liv med olika män (om det var så) som något negativt överhuvudtaget, tvärt om faktiskt.
Citera
2019-06-25, 06:50
Medlem
Citat:
Läste någonstans att du upplevt JH som förändrad en tid innan mordet, och undrar om det kan berott på att LW eventuellt kanske kan berättat något för honom om hur SD kan betett sig mot henne?
Och hur tänker då du EGT, om detta mycket känslosamma som beholderX skrivit, när han en tid efter mordet var i Örebro?
Känns det fortfarande lika rimligt för dig att misstänka JH BeholderX när du läst det här?

Efter Almarna GC6NG7Z

Analyserar inte känslor i texter så här, finns ingen fakta att konkretisera.
Citera
2019-06-25, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Relationer kan vara komplicerade. Det är inte osannolikt att både LW och SD försökte göra varandra svartsjuka.

Absolut många relationer är mer eller mindre komplicerade.
Men troligast vad som hänt, är att GM hade separationsångest, och rusade dit i någon sorts övertro på sig själv att kunna lösa det hela, men att hon stod fast vid sitt beslut att det var över. Han insåg att han förlorat makten över henne och förlorade då kontrollen över sig själv.
Citera
2019-06-25, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Det gjorde hon nog och i samband med det så pratade hon med HD. Det var ju band med detta dom klippte banden på sociala medier.

Som jag tolkar det verkar det som att LW har berättat en historia för vissa, som inte har någon kontaktyta med SD och en annan för dom som känner SD. Om man lyssnar på Sherlock så hör man en sida om hur SD har betett sig, lyssnar man på HD och andra så har LW sagt en helt annan historia, främst om bilincidenten.

Det var en person som sa att hen inte sett eller tänkt på det innan, så nu i efterhand så känns det som LW hade ett bekräftelsebehov som var ganska starkt.

Börja inte nu tända upp bål med att jag svartmålar LW. Försöker delge det jag kommer över. Jag ser varken ev. bekräftelsebehov eller ett aktivt liv med olika män (om det var så) som något negativt överhuvudtaget, tvärt om faktiskt.

Ja det är mycket troligt att hon tex förminskade problemen hon hade med SD, när hon pratade med människor som hade kontakt med SD. Hon ville väl inte ha mer problem med honom än hon redan hade, hon var ju rädd, och hon hade uppenbarligen fog för den rädslan. Hon är död nu, inte sant?
Någon galen person tog hennes liv och troligast den som hon var rädd för.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-25 kl. 07:20. Anledning: Fel ordföljd
Citera
2019-06-25, 07:16
Medlem
Citat:
Analyserar inte känslor i texter så här, finns ingen fakta att konkretisera.

Jo din fakta baserad på att du känner JH, så kan du visst tolka en text utifrån det, mer än någon här som inte känner honom. Intressant att du vill undvika det, särskilt som det var du som riktade strålkastarljuset just på honom, och nu vill du lägga locket på. Jag tolkar det som att du vill bara vara den som slänger ut ett frö åt andra och låta dom göra skitjobbet åt dig och smutskasta honom och andra. Allt för att få bort SD från rampljuset som GM.
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-25 kl. 07:30. Anledning: Tillägg
Citera
2019-06-25, 07:29
Medlem
Citat:

Det var naturligtvis en del fram och tillbaka mellan dem. De båda visste nog exakt vilka knappar de skulle trycka på gentemot varandra. Att SD hotat och trakasserat henne så till den grad att det borde bli påföljder rättsligt enbart på detta står det inga tvivel om. LW har inte hittat på detta och förmodligen fanns det starka skäl även bakom anmälningarna. Som det ser ut idag vände rättsväsendet henne ryggen där och då och resultatet är förmodligen det vi har framför oss.

Hade det varit SD som hittades där bakom planket skulle jag förstå om man tidigt kollade upp LW tex. Nu var det dock inte så.
Citera
2019-06-25, 07:52
Medlem
Citat:
Jo din fakta baserad på att du känner JH, så kan du visst tolka en text utifrån det, mer än någon här som inte känner honom. Intressant att du vill undvika det, särskilt som det var du som riktade strålkastarljuset just på honom, och nu vill du lägga locket på. Jag tolkar det som att du vill bara vara den som slänger ut ett frö åt andra och låta dom göra skitjobbet åt dig och smutskasta honom och andra. Allt för att få bort SD från rampljuset som GM.
Fakta är att jag känner honom, ja.
Och av den anledningen begär du att jag ska tolka en känslosam text???
Hur och vad man skriver i sin lilla vrå är långt ifrån hur man är som person. JH känns snäll och trygg person. Men likt SD vet man egentligen inte vad som finns i där under.
Att JH skriver en känslosam text lägger jag lika stort värde i som att SD skriver underfundigt vad vissa här tolkar som att han leker med er - NOLL!
Det är när och om det kommer rena fakta som det är intressant.

Jag har skrivit allt jag sett som inte stämmer i JH:s redogörelse rent faktamässigt här på tråden. Sen får ni värdera det. Det har inget med att rikta strålkastarna från SD att göra. Fullt fokus är på att på att få fast mördaren, oavsett vem det är.
Citera
2019-06-25, 07:59
Medlem
Citat:
Ja det är mycket troligt att hon tex förminskade problemen hon hade med SD, när hon pratade med människor som hade kontakt med SD. Hon ville väl inte ha mer problem med honom än hon redan hade, hon var ju rädd, och hon hade uppenbarligen fog för den rädslan. Hon är död nu, inte sant?
Någon galen person tog hennes liv och troligast den som hon var rädd för.
Så pass rädd att hon ringer SD och vill få med honom på FTF-jakt mitt i natten?
Att när hon är med andra vägrar sitta i samma bil som honom?
Det är två motsatser.

Jag tror inte att hon var så rädd. Jag tror och har känslan att minst en anmälning var en markering och hämnd mot SD. När den "bomben" väl briserat, så fanns det väl ingen anledning att fortsätta umgås? Om hon var rädd för honom, så borde väl inte hon kontakta honom efter detta?
Citera
2019-06-25, 08:08
Medlem
Citat:
Så pass rädd att hon ringer SD och vill få med honom på FTF-jakt mitt i natten?
Att när hon är med andra vägrar sitta i samma bil som honom?
Det är två motsatser.

Jag tror inte att hon var så rädd. Jag tror och har känslan att minst en anmälning var en markering och hämnd mot SD. När den "bomben" väl briserat, så fanns det väl ingen anledning att fortsätta umgås? Om hon var rädd för honom, så borde väl inte hon kontakta honom efter detta?

Jag tror inte heller att hon var rädd för SD tyvärr. Förmodligen därför hon öppnade dörren om han är den skyldige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in