2019-06-24, 21:10
Medlem
ersattningsids avatar
Alltså . var på elgiganten häromdagen , när vi skulle betala hade killen framför ett amex svart kort.

kan tilläggas han hade en klocka för 5-600000 på armen också.

vad vet ni om amex svart kort?

vad är det för limit på en sån & hur vanliga är dom?
Citera
2019-06-24, 21:14
Medlem
Bizmarcks avatar
Du kan läsa om kortet här:

http://kreditkort.me/american-express-black

Din lilla smygbög!
Citera
2019-06-24, 21:14
Medlem
Du blir kontaktad av American Express om du under en längre period har uppfyllt ett helt gäng kriterier. Du förväntas exempelvis handla för cirka tre miljoner kronor varje kalenderår med kortet.
Citera
2019-06-24, 21:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ersattningsid
Alltså . var på elgiganten häromdagen , när vi skulle betala hade killen framför ett amex svart kort.

kan tilläggas han hade en klocka för 5-600000 på armen också.

vad vet ni om amex svart kort?

vad är det för limit på en sån & hur vanliga är dom?

Det är ett Centurion Black, inga vanliga dödliga som får sådana. Du ska rulla runt många miljoner årligen för att få ett sådant. Det är ingen limit på dom. Warren Buffet, Madonna etc är personer som har ett sådant. Nu blev man ju nyfiken på vad det var för en tomte du såg.
Citera
2019-06-24, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ett Centurion Black, inga vanliga dödliga som får sådana. Du ska rulla runt många miljoner årligen för att få ett sådant. Det är ingen limit på dom. Warren Buffet, Madonna etc är personer som har ett sådant. Nu blev man ju nyfiken på vad det var för en tomte du såg.

Känner likadant, väldigt nyfiken på vem det kan ha varit!
Citera
2019-06-24, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Nu blev man ju nyfiken på vad det var för en tomte du såg.

Samt vad han köpte och varför i hela friden han köpte det på giganten där vi vanliga dödliga handlar.
Citera
2019-06-24, 21:26
Medlem
Polisen.Patriks avatar
Fattar inte varför man behöver ett speciellt kort för att man har mycket pengar eller varför man inte kan boka första klass när man bokar resan utan behöver ett speciellt kort till det?

Good for you men vem bryr sig?
Citera
2019-06-24, 21:40
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisen.Patrik
Fattar inte varför man behöver ett speciellt kort för att man har mycket pengar eller varför man inte kan boka första klass när man bokar resan utan behöver ett speciellt kort till det?

Har man ett American kort i förvägen, guld eller platinum och uppfyller kraven så varför inte?

Citat:
Många av de fördelar man får med the Black Card är de samma som för Platinum. 24 timmars concierge service, reseförsäkring, personlig resebyrå och så vidare. De flesta VIP lounger på flygplatserna är också tillgängliga. Men med Amex Black har man ännu fler förmåner.
Citera
2019-06-24, 22:06
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:

Du fattar inte varför man behöver ett "speciellt" kort när man har 20 milj+?

Visst, du hade nog sprungit runt med ditt Swedbank kort och skitit i alla förmåner man får, (när man ändå är ute och reser 5 ggr om året)

Men om någon bryr sig? Det tror jag inte. Är väl coolt upp till 14 års ålder.

När jag var yngre så hade en kompis pappa ett sådant kort, det är i metall, eller något annat tyngre material, så det är bra mycket tyngre än ett vanligt kort. Så när "nya" kompisar fick kännedom om detta så kom farsan ner och alla stod med handen framme som tiggare för att känna på hur tungt det är..
Citera
2019-06-24, 22:09
Medlem
ascHacks avatar
Är mest nyfiken på vilken klocka personen i fråga hade? Du måste nästan ha sniffat honom på nackhåren med dessa observationer.

Inköpen på rakapparat och stekpanna rimmar ju inte speciellt bra här.

Mig veterligen kan man göra kopiera det mesta så att det ser äkta ut för otränade ögon på avstånd.
Citera
2019-06-24, 22:11
Medlem
BushwickBills avatar
En i min närhet har ett sådant där kort, den killen omsätter bra många miljoner om året på kortet men allt är inte privat konsumtion utan en del sker via företaget exempelvis styrelsemiddagar och dylika arrangemang. Förmånerna med kortet är många, billiga biljetter på utsålda evenemang, mingelinbjudningar, automatiska uppgraderingar etc. Brukar vara lätt att komma in på klubben och VIP-avdelningen oavsett storlek och skick på sällskapet.
Citera
2019-06-24, 22:14
Medlem
Citat:

I princip allt som du får med det kortet kan du ordna ändå genom att bara hosta upp pengarna. Men det blir så mycket enklare att bara använda kortet. Du kan i princip ringa deras kundtjänst dygnet runt och säga "Fixa en privatjet från Arlanda till Paris och en taxi som hämtar mig i Norrköping. När jag kommer fram vill jag ha en guide som hjälper mig i shoppingkvarteren och på kvällen vill jag ha två biljetter på första raden på någon opera. Jag vill åka inom två timmar."

Sen är det naturligtvis också en statussymbol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in