Kom i en diskussion med min flickvän om detta idag.
Hon sa att killar är starkare fysiskt men tjejer är starkare psykiskt. Bullshit tycker jag. Tjejer är 10 gånger lättare att trycka ner och har mycket lägre självförtroende i allmänhet.
Jag började provocera henne till en början. Men hur fel det än är att säga rakt ut så har alltid tanken funnits där i bakhuvudet.
Män är bättre än kvinnor på allt
Detta är inget påhopp utan vill bara att någon övertalar mig eller bevisar att jag har fel
INGENTING. Snart kommer män även vakna upp och inse att friheterna som kvinnor njuter av idag på världens bekostnad vart ett stort misstag. Kvinnor måste bort från alla makt positioner. DE FÖRSTÖR ALLT ÖVERALLT HELA TIDEN.
Vitt består av alla färger, medan svart består av ingen färg alls.
Ja, de blir påverkade av reklamen från leksaks- och klädesbutiker och får lära sig att rosa är för flickor och blå för pojkar.
Tänker du på Baron-Cohens hårt kritiserade undersökning med 1,5 dagar gamla spädbarn? Den uppmätta skillnaden mellan nyfödda pojkar och flickor var inte stor. Gossebarn spenderade i snitt 52 % av sin tid på att titta på en rörlig mobil och 46 % av tiden på att titta på ett ansikte. Flickebarn delade sin tid i snitt 41 % på att titta på mobilen och 49 % på ansiktet. Inte några enorma skillnader som vi kan konstatera. Vi får heller inte glömma att nyfödda barn är översynta och har svårt att hålla blicken fixerad längre än en kort stund.
En av Baron-Cohens studenter, Jennifer Connellan, ledde experimentet med spädbarnen. Hon visade mobiler och sedan sitt eget ansikte för spädbarnen. Resultaten visade som tidigare nämnts att bland de nyfödda tenderade pojkar att titta längre på mobiler och flickor på ansikten.
Men forskare Cordelia Fine, doktor i kognitiv neurovetenskap från University College London, upptäckte att studien hade brister i utförandet. Det visade sig att Connellan visste könet hos några av barnen. Eftersom det var hennes ansikte som de tittade på och hon höll upp mobilen kan hon oavsiktligt ha rört på mobilen mer när hon höll upp den framför gossebarnen. Hon kan ha stirrat mer rakt ut eller spärrat upp ögonen mitt framför flickebarnen.
Varken Cohens forskningsgrupp eller andra forskare har ännu lyckats replikera studiens resultat, inte en enda gång efter den ursprungliga publiceringen.
Ställ dig i skamvrån nu!
Så, först ekar du det jag precis har sagt och sen tar du något av det jag skrev och sprang ut i skogen.
Vad ska man säga?
Hejdå?
Man säger hon, så fort nån inte håller med i din inprogrammerade dikotomi.
Vad du behöver är en realitycheck. Du kommer ingenstans genom att försöka kopiera gamla sanningar med ditt klena minne.
Livet och samtalet fortsätter med eller utan din inverkan.
Du har en annan verklighetsuppfattning än gemeneman varför vi aldrig kommer kunna förstå varandra eller mötas.
Du tror på en massa konspiratoriska teorier som saknar stöd annat än i din fantasi. Det blir lite som att diskutera om jorden är platt eller om förintelsen faktiskt existerade med anhängare av dessa teorier. Det går alltså inte.
Du uppvisar samma besatthet och förvrängda uppfattning angående feminismen och mäns "utsatthet" i samhället.
Du har en annan verklighetsuppfattning än gemeneman varför vi aldrig kommer kunna förstå varandra eller mötas.
Du tror på en massa konspiratoriska teorier som saknar stöd annat än i din fantasi. Det blir lite som att diskutera om jorden är platt eller om förintelsen faktiskt existerade med anhängare av dessa teorier. Det går alltså inte.
Du uppvisar samma besatthet och förvrängda uppfattning angående feminismen och mäns "utsatthet" i samhället.
Varken vi eller du kan peka på en enda sak som kvinnor är bättre än män på och som inte grundar sig på dina känslor. Det verkar alltså råda total enighet här.
Jag ser faktiskt 3 kvinnor av sammanlagt 7 bagare i bagarlandslaget. Det kan inte bli jämnare än så, för det skulle se konstigt ut med 3,5 kvinnor och 3,5 män.
2 kvinnor och 3 män som Årets Bagare under åren 2014-2018:
2018 Gustav Fagerman 2017 Ått Padtum Söderström 2016 Kim Lund
2015 Gabriel Di Grado
2014 Adam Söderström
Ska även passa på att nämna att fler flickor än pojkar vann ”Sveriges yngsta mästerkock”. 4 flickor och 2 pojkar. I denna tävling var könsfördelningen bland de tävlande 50/50.
2014: Viktor Klemmedsson 2015: Donya Absi 2016: Signe Strålin
2017: Walter 2018: Lily Larsson 2019: Agnes Fredriksson
”Sveriges Mästerkock” 2014-2019: 3 män och 3 kvinnor
2019: Gabriel Jonsson
2018: Erik Hammar 2017: Klara Lind
2016: Catarina König
2015: Sandra Mastio
2014: Amir Kheimand
Jag ser faktiskt 3 kvinnor av sammanlagt 7 bagare i bagarlandslaget. Det kan inte bli jämnare än så, för det skulle se konstigt ut med 3,5 kvinnor och 3,5 män.
2 kvinnor och 3 män som Årets Bagare under åren 2014-2018:
2018 Gustav Fagerman 2017 Ått Padtum Söderström 2016 Kim Lund
2015 Gabriel Di Grado
2014 Adam Söderström
Ska även passa på att nämna att fler flickor än pojkar vann ”Sveriges yngsta mästerkock”. 4 flickor och 2 pojkar. I denna tävling var könsfördelningen bland de tävlande 50/50.
2014: Viktor Klemmedsson 2015: Donya Absi 2016: Signe Strålin
2017: Walter 2018: Lily Larsson 2019: Agnes Fredriksson
”Sveriges Mästerkock” 2014-2019: 3 män och 3 kvinnor
2019: Gabriel Jonsson
2018: Erik Hammar 2017: Klara Lind
2016: Catarina König
2015: Sandra Mastio
2014: Amir Kheimand
Fortfarande inga exempel där kvinnorna är bättre alltså.
Så, först ekar du det jag precis har sagt och sen tar du något av det jag skrev och sprang ut i skogen.
Vad ska man säga?
Hejdå?
Du skrev att vitt inte ens är en färg, utan är alla färger. Hur ska du ha det? Är vitt ingen färg eller är det alla färger? Bestäm dig.
Vitt är en av sex elementarfärger.
Jag ser att du inte bemötte mina andra argument: det ena angående marknadsföringens inverkan på pojkars och flickors färgpreferenser och det andra om Baron-Cohens studie på nyfödda barn.
Fortfarande inga exempel där kvinnorna är bättre alltså.
Kvinnor är bättre än män på följande saker:
• Pole dance
• Hoola hooping (rockringsdans)
• Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten (< 20 grader)
• Pärldykning (Ama)
• Verbal förmåga
• Emotionella färdigheter
• Immunförsvar mot influensa
• Överlevnad vid svält, sjukdomar och andra extrema umbäranden
• Episodiskt minne
• Luktsinne
• Färgseende (förmågan att skilja på färger och se fler nyanser)
EDIT: • ”Super-tasters”
Senast redigerad av lupac 2019-06-24 kl. 10:40.
• Pole dance
• Hoola hooping (rockringsdans)
• Ultramaraton-simning i öppet, KALLT vatten (< 20 grader)
• Pärldykning (Ama)
• Verbal förmåga
• Emotionella färdigheter
• Immunförsvar mot influensa
• Överlevnad vid svält, sjukdomar och andra extrema umbäranden
• Episodiskt minne
• Luktsinne
• Färgseende (förmågan att skilja på färger och se fler nyanser).
Verifierbara saker och inte sådant som dina känslor tycker.
Varken vi eller du kan peka på en enda sak som kvinnor är bättre än män på och som inte grundar sig på dina känslor. Det verkar alltså råda total enighet här.
Kvinnor som gör fler mål beror på att dom spelar mot kvinnor som inte kan stoppa någon från att göra mål, dvs kvinnor är sämre målvakter, inte bättre på att göra mål.
Haha, ja självklart!
Allt går att vända och vrida på så att det låter bra till ens egen fördel.