2019-06-24, 00:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Även gruppen män är bättre, det ser du t.ex. på skolresultat för pojkar respektive flickor.

Men tråden handlar om det finns något kvinnor är bättre på och du har inget alls att komma med här som inte baseras på dina subjektiva upplevelser.

Är gruppen män bättre än gruppen kvinnor på att baka, inreda och arrangera trädgårdar på ett smakfullt sätt?

Dessutom vet jag inte vad du talar om gällande skolresultat, mig veterligen har inte killar bättre betyg än tjejer. Vi talar inte om enbart matematik nu, eller högskoleprovet, utan vi pratar om skolresultat, alltså betyg. Annars får du specificera vad du syftar på.
Citera
2019-06-24, 00:34
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Du skrev innan att det var ipsi som inte förstod vad jag skrev. Av allt att döma har du inte heller förstått.
Kvinnor är nämligen inte handikappade. De utgör hälften av befolkningen och har en viss typ av anatomi. Män har en annan.
Det är alltså inte ett handikapp.
Du kanske skulle ta en kurs i biologi, du verkar ha dålig koll på detta

Det är väl en definitionsfråga.

Citat:
Är gruppen män bättre än gruppen kvinnor på att baka, inreda och arrangera trädgårdar på ett smakfullt sätt?

Ja män brukar vara mer framstående där också, t.ex mästerkockar är män, de bästa floristerna är män osv.
Citera
2019-06-24, 00:45
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är väl en definitionsfråga.

Ja män brukar vara mer framstående där också, t.ex mästerkockar är män, de bästa floristerna är män osv.

Jag pratade om gruppen nu. Jag har redan skrivit att någon enskild man brukar vara " bäst" pga att han vunnit någon tävling eller liknande. Det gäller denna enskilda man och hänger sannolikt ihop med att män har en betydligt större tävlingsinstinkt än kvinnor.
Du kan väl inte på allvar mena att du tror att män som grupp har mer talang än kvinnor som grupp inom precis alla områden?

Nej det är inte en definitionsfråga för varje enskild person utan i samhället har vi en definition av vad ett handikapp innebär, och vad som är en handikappad person och inte.
Citera
2019-06-24, 00:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag pratade om gruppen nu. Jag har redan skrivit att någon enskild man brukar vara " bäst" pga att han vunnit någon tävling eller liknande. Det gäller denna enskilda man och hänger sannolikt ihop med att män har en betydligt större tävlingsinstinkt än kvinnor.
Du kan väl inte på allvar mena att du tror att män som grupp har mer talang än kvinnor som grupp inom precis alla områden?

Nej det är inte en definitionsfråga för varje enskild person utan i samhället har vi en definition av vad ett handikapp innebär, och vad som är en handikappad person och inte.

Har du något motexempel som inte baseras på dina känslor?
Citera
2019-06-24, 00:51
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du något motexempel som inte baseras på dina känslor?

Jag har precis gett flera exempel och de har ingenting med känslor att göra. Det är så verkligheten ser ut om vi skulle göra stickprov.
Nu har jag sagt vad jag har att säga inom detta. Du fortsätter agera som att du är totalt urblåst när du ignorerar vad jag skriver. Jag har flertalet gånger förklarat för dig att det finns en skillnad mellan grupp och en enskild individ. Och du fortsätter att ställa samma fråga gång på gång. Har du svårt att förstå vad jag skriver?
Citera
2019-06-24, 00:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag har precis gett flera exempel och de har ingenting med känslor att göra. Det är så verkligheten ser ut om vi skulle göra stickprov.
Nu har jag sagt vad jag har att säga inom detta. Du fortsätter agera som att du är totalt urblåst när du ignorerar vad jag skriver. Jag har flertalet gånger förklarat för dig att det finns en skillnad mellan grupp och en enskild individ. Och du fortsätter att ställa samma fråga gång på gång. Har du svårt att förstå vad jag skriver?

Jag har inte sett ett enda exempel från dig som inte baseras på känslor, kan du citera något exempel?

Nej förstås inte eftersom du inte har kommit med något.
Citera
2019-06-24, 01:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag har inte sett ett enda exempel från dig som inte baseras på känslor, kan du citera något exempel?

Nej förstås inte eftersom du inte har kommit med något.

Nej du kan gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Och om du inte förstår vad som står där så hjälper det inte att jag skriver det en gång till. Sov gott! ✨
Citera
2019-06-24, 01:13
Avslutad
Citat:
Du missade hela poängen med vad jag skrev. Skräll.

Det där du länkar till har inte med högre kompetens för gruppen män vs gruppen kvinnor att göra, snarare att tävlingsinstinkten är mer inbiten hos män.
Fattar du inte det, på allvar?
Män är bättre på att ställa upp i kock-VM och kvinnor är bättre på att göra flest mål i fotbollsVM.
Citera
2019-06-24, 01:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej du kan gå tillbaka och läsa vad jag skrivit. Och om du inte förstår vad som står där så hjälper det inte att jag skriver det en gång till. Sov gott! ✨

Jaha du kör med det berömda trolltricket, "jag har gett exempel jag lovar, men jag kan inte tala om vad det är eller citera det".
Citera
2019-06-24, 01:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skotittare
Och jag har inte skrivit det du vill få det till heller.

Det jag har skrivit är att enligt forskningen så är det större skillnader inom könen än mellan könen.
Alltså att våra könsskillnader egentligen inte är särskilt stora. Så att fjanta omkring om vilket som skulle vara det bästa könet är rätt ointressant och väldigt bakåtsträvande.
Vissa kan ju vara intresserade av att män är bättre på att delta i kocklandslaget och att kvinnor är bättre på att göra flest mål i VM. De kanske skriver upp sånt i nån bok så att de kommer ihåg det.
Citera
2019-06-24, 04:08
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vissa kan ju vara intresserade av att män är bättre på att delta i kocklandslaget och att kvinnor är bättre på att göra flest mål i VM. De kanske skriver upp sånt i nån bok så att de kommer ihåg det.

Kvinnor som gör fler mål beror på att dom spelar mot kvinnor som inte kan stoppa någon från att göra mål, dvs kvinnor är sämre målvakter, inte bättre på att göra mål.
Citera
2019-06-24, 08:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Du får nöja dig med att man inte orkar diskutera med dig på grund av att du är dum i huvudet.
Man säger hon, så fort nån inte håller med i din inprogrammerade dikotomi.
Vad du behöver är en realitycheck. Du kommer ingenstans genom att försöka kopiera gamla sanningar med ditt klena minne.
Livet och samtalet fortsätter med eller utan din inverkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in