2019-06-23, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
Har Vs även kontaktat alla spelare som förlorat pengar på nämnda slots och krediterat dem deras pengar, eller är det bara vinstpengar de vill ha tillbaka och behålla alla pengar som spelare förlorat?

Är nog ingen som förlorat pengar på nämnda slots igår då det var tekniskt omöjligt
Citera
2019-06-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Fast nu var det ju inte så det tekniska felet påverkar. Du vinner precis som vanligt, men du betalar inte för snurren.

Jaha, den infon missade jag, TS skrev inget om det varken i början eller när han sen fick veta att han kunde behålla pengarna.

Det ändrar ju faktiskt på saken. Stämmer det du skriver kan ju inte TS hävda att han inte förstod att något var fel. I trådens första sidor så frågade folk om TS märkte något som verkade konstigt när han spelade. Då hävdade TS att det enda orimliga var att han hade sådan tur och nämnde inte att avgift uteblev vid varje snurr på hjulet .

Jag vet inte om detta faktum ändrar på den juridiska frågan men det ändrar på den moraliska frågan. TS kan ju inte längre hävda att han inte handlade i god tro vilket han ju kunde innan.

EDIT:
CassandraC och BaphometBoy har redan svarat förnuftigt och utförligt på utsagan om att det tekniska felet bestod i att det ej drogs pengar vid snurr på hjulet.
Senast redigerad av Kulturman 2019-06-23 kl. 21:09. Anledning: Läst mer av tråden
Citera
2019-06-23, 21:11
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturman
Jaha, den infon missade jag, TS skrev inget om det varken i början eller när han sen fick veta att han kunde behålla pengarna.

Det ändrar ju faktiskt på saken. Stämmer det du skriver kan ju inte TS hävda att han inte förstod att något var fel. I trådens första sidor så hävdade TS att det var slumpen som var otrolig till hans fördel och nämnde inte att avgift uteblev vid varje snurr på hjulet när folk frågade ifall han tyckte något verkade orimligt.

Jag vet inte om detta faktum ändrar på den juridiska frågan men det ändrar på den moraliska frågan. TS kan ju inte längre hävda att han inte handlade i god tro vilket han ju kunde innan.

EDIT:
CassandraC och BaphometBoy har redan svarat förnuftigt och utförligt på utsagan om att det tekniska felet bestod i att det ej drogs pengar vid snurr på hjulet.

Men om det inte dras pengar från saldot när man snurrar så vet man ju att det är något galet?

Jag var med om det där för några år sedan, då slutade jag spela på den maskinen, mycket riktigt så blev jag debiterad några dagar senare för de spins jag gjorde.
Citera
2019-06-23, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Men om det inte dras pengar från saldot när man snurrar så vet man ju att det är något galet?

Jag var med om det där för några år sedan, då slutade jag spela på den maskinen, mycket riktigt så blev jag debiterad några dagar senare för de spins jag gjorde.

Och hur många spins tog det innan du reagerade? 5? 10?

De som säger att man som spelare kanske inte märker sånt direkt vet inte vad de pratar om.
Citera
2019-06-23, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front

Precis, och just det scenariot tar de användarna jag nämnde i mitt inlägg upp i sina inlägg på sida 16, 17 eller 18.

Om det stämmer att VS inte tog betalt vid snurrningen är det förstås avgörande om användaren kan se det eller inte för att det sak räknas som fusk. Kan användaren inte se eller på annat sätt märka att inga pengar dras, så är han eller hon förstås oskyldig.

Om spelbolaget i efterhand väljer att debitera för de snurr man gjort så kommer alla som vunnit förmodligen gå back precis som de hade gjort om det inte vore något tekniskt fel.
I ett sådant tillfälle vore det också fel av spelbolaget att kräva tillbaka pengar samtidigt som de också debiterar för varje snurr. TS har inte sagt något om att det tekniska felet var att ingen avgift togs, tvärtom sa han att han bara hade tur.

Därför vet vi inte vari det tekniska felet bestod.
Senast redigerad av Kulturman 2019-06-23 kl. 22:05.
Citera
2019-06-24, 00:28
Bannlyst
Ja SOLKLART att det blev fel?
Du vann pengarna istället för att förlora dom till dom som det hela ju bygger på.
Att folk låter sig sugas in i den skiten när hasardspel så uppenbart är uppbyggt för att huset alltid ska dra in storpengarna och den enskilde förlora så ursäkta, man måste vara lite pappskalle för att hålla på med det.
Man blir, om man inte just har en jäkla tur, en loser och det är så dom vill ha det dom gamarna.
OCH GE FAN I ATT SPAMMA MINA KANALER MED ER REKLAM!

Dom jävla dårarna.

Tack
Citera
2019-06-24, 02:51
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Hej,

Igår vann jag 158 tusen på videoslots på spelet Rasputin.
Fick pengarna till kontot, men kort därpå så fick jag mejl om att det blivit tekniska fel i samband med att jag spelade och videoslots kräver mig tillbaka på pengarna.

Finns det något jag kan göra?
Det borde väl gå att begära ut all data kring det genom GDPR lagen? Om dom säger nej så hotar du med eu domstol
Citera
2019-06-24, 03:12
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricola
Det borde väl gå att begära ut all data kring det genom GDPR lagen? Om dom säger nej så hotar du med eu domstol

Varför läser du inte tråden innan du svarar? TS har redan skrivit att han får behålla pengarna.
Citera
2019-06-24, 03:15
Medlem
Ricolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Varför läser du inte tråden innan du svarar? TS har redan skrivit att han får behålla pengarna.
Jag läste bara dom 2 första sidorna sen orkade jag inte läsa mer som svar på din fråga.
Citera
2019-06-24, 03:30
Medlem
sistadroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Varit i kontakt med videoslots om detta för att reda ut vad felet var och så här svara de:

Det är så här att det var ett tekniskt fel som uppstod vilket gjorde att kunderna kunde spela utan att satsa pengar, och där flera kunder vann flera miljoner pågrund utav detta.

Detta är tyvärr olaligt av användarna att utnyttja denna bugg, precis som alla användare har accepterat detta i våra regler och villkor, jag vet inte riktigt vad det är du menar.

Om man utnyttjar en en bugg i systemet för att vinna pengar, som faktiskt är uppenbar, så kommer det tas rättsliga åtgärder mot dessa kunder då de faktiskt begåt ett lagbrott

Ja var det så uppenbart att pengar inte drogs för insatser ja då är man nu ute på farligt vatten. De kommer nog vinna i domstol
inte för att jag läst hela tråden men jag jobbade på noiqpoker för 10 år sen (betting site) och med min erfarenhet hade jag tagit ut pengarna och inväntat en polisamälan från deras sida. Om det nu går att ta ut pengarna det vill säga, de kan ju spärra uttag.
Citera
2019-06-24, 06:19
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Och hur många spins tog det innan du reagerade? 5? 10?

De som säger att man som spelare kanske inte märker sånt direkt vet inte vad de pratar om.

3 spins kanske det var.

Ja, sådant ser man ju när man spelar
Senast redigerad av X-front 2019-06-24 kl. 06:22.
Citera
2019-06-24, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepbrother
Har redan kontaktat deras support och det är dom som skickat ut mejlet.

Satsar på att du inte kommer behålla pengarna. Hade du varit smart skulle du låstas som du absolut inget sett aldrig svarat eller öppnat nya mail och aldrig loggat in på sidan igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in