2019-06-23, 17:59
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Vem som helst kan bli skjuten för vad som helst i skägget. Tittat på någon en sekund för länge, eller råkade vända bort blicken ett ögonblick för tidigt. Pratat med en tjej som någon annan såg som sin egendom. Parkeringsskada på svågerägd Merca eller sent filbyte in framför dekaltrimmad BMW med fyra bruschor i. Grillat fläskkarré offentligt. Listan kan göras lång.

Nä, det är att ta i. Jag är mer intresserad av personen som var på plats och såg dem och verkar veta att detta är ett urartat bråk. Är det tjackpundare som bråkar över en skuld?
Citera
2019-06-23, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
Kan säga att polisen mörkar vad som pågår i stan just nu! Det sk. ”Storbråket” i Ryd för någon vecka sen var en skjutning där 2 personer blev injagade i oskyldiga privatpersons trädgård samtidigt som de blev beskjutna. 2 skottskadade och en väldigt skärrad vanlig familj som hamnade mitt i uppgörelsen. Detta står ingenting om i media men var alltså skjutning även då. Allt hänger ihop enligt mina källor..

Är detta sant är det så sjukt tröttsamt att politiker, media och polisen ljuger för oss hela tiden.
Om dom talat sanning från början hade Sverige fortfarande varit topp 10 land i världen.
Att tysta ner är så förbannat vekt, skjut/grip, åtala och utvisa, gång på gång så är denna delen av problemet löst till slut.

Verkar det hänga ihop med cykelbomben också?
Citera
2019-06-23, 18:59
Medlem
Tryckkokarens avatar
Kan detta ha att göra med skjutningen i Berga och bomben på Hamngatan?
Citera
2019-06-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parabenes83
Nej.
Baserat på vad?
Citera
2019-06-23, 21:33
Medlem
Polisen nationellt borde kanske börja testa någon form av att insätta monetär belöning från allmänheten för upplysningar, hjälp m.m. Detta skulle jaga ur råttor från sin håla på ett bättre sätt och få indirekt en hållhake på de som utför brotten?

Vad är alternativet, att betala i efterhand för allt brotten kostar? Bättre förebygga
Senast redigerad av rahat 2019-06-23 kl. 21:43.
Citera
2019-06-23, 22:03
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grollaren
MISSTÄNKER mordförsök??
Vad skulle det annars vara?

Alla brottsrubriceringar börjar med misstänkt tills man har en laga kraftvunnen dom. Annars kan det tolkas som att man föregår en rättegång. Sedan skulle det också kunna vara misstänkt grov misshandel alternativt synnerligen grov misshandel - det är inte så konstigt som det kanske låter.
Citera
2019-06-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Är detta sant är det så sjukt tröttsamt att politiker, media och polisen ljuger för oss hela tiden.
Om dom talat sanning från början hade Sverige fortfarande varit topp 10 land i världen.
Att tysta ner är så förbannat vekt, skjut/grip, åtala och utvisa, gång på gång så är denna delen av problemet löst till slut.

Verkar det hänga ihop med cykelbomben också?

Det är 100% sant, jag känner de som oskyldigt blev drabbade och det sköts rakt mot deras lägenhet där 3 barn låg & sov!
BO kom springande från buskagen mot deras uteplats och blev beskjutna samtidigt av några blattekids. Springpojkar såklart till de äldre..
vad jag hört och fått info om hänger det ihop med sprängningen.. allt som händer i stan just nu är sammankopplat, dock vet jag inte om skjutningen igår har med detta att göra.
De som blev skjutna bor i samma samma hus som de flydde mot och det har varit en incident där tidigare där de varit inblandade. Grabbar från Ryd i 27-30 års åldern
Citera
2019-06-23, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Baserat på vad?
Baserat på att jag vet.
Citera
2019-06-23, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Skulle du vilja vara snäll att utveckla det där lite? Vad var det för typer tror du?
Det är ”vanliga” människor som hamnat i bråk. Sånt som händer i förorterna. Dom som var inblandade trodde det skulle vara ett vanligt slagsmål när någon plötsligt tog upp ett vapen och sköt.
Nu till egen spekulation: Kan ha varit pga de var i underläge i slagsmålet och det var den enda utvägen. Skotten va uppenbarligen inte med avsikt av att döda pga skott mot nedre delarna av kroppen.
Citera
2019-06-23, 23:03
Medlem
Citat:
Det är ”vanliga” människor som hamnat i bråk. Sånt som händer i förorterna. Dom som var inblandade trodde det skulle vara ett vanligt slagsmål när någon plötsligt tog upp ett vapen och sköt.
Nu till egen spekulation: Kan ha varit pga de var i underläge i slagsmålet och det var den enda utvägen. Skotten va uppenbarligen inte med avsikt av att döda pga skott mot nedre delarna av kroppen.

Vanliga människor bär inte vapen!
Du har nog helt andra referensramar kring vad som är vanligt och inte
Citera
2019-06-23, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenmedkoll
Vanliga människor bär inte vapen!
Du har nog helt andra referensramar kring vad som är vanligt och inte
Har du tappat läsförståelsen? Skrev vanliga inom citationstecken. Och med ”vanliga” syftar jag på dom som blev skjutna och inte dom andra.
Citera
2019-06-23, 23:21
Medlem
Citat:
Har du tappat läsförståelsen? Skrev vanliga inom citationstecken. Och med ”vanliga” syftar jag på dom som blev skjutna och inte dom andra.

Du skrev att det var ”vanliga” människor som bråkade och att ena sidan oväntat drog vapen. Du skrev inte att ENA parten av bråket var ”vanliga” så nej, min läsförståelse är det inget fel på. Snarare du som formulerar dig märkligt? Som förväntar dig att man ska förstå att du bara syftade på ena parten som ”vanliga”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in