2019-06-23, 14:37
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har inte sett nån kommentar om rån, försvunna ägodelar.
Jag har svårt att komma på någon annan motivbild än rån. (Om några mord nu alls har skett)
Senast redigerad av wwr 2019-06-23 kl. 14:40.
Citera
2019-06-23, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag har svårt att komma på någon annan motivbild än rån. (Om några mord alls har skett)
Ett tydligt motiv skulle kunna vara att hotellen köpt in dålig sprit till ett bättre pris, läs billigare, för det stod ju nån artikel som "Develi" länkade att hotellen upplevde ett allt större krav på att pressa kostnaderna...
Citera
2019-06-23, 14:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har svårt att komma på någon annan motivbild än rån. (Om några mord alls har skett)
Det är väl om hotellen kört med illegala inköp till billigare pris. Samtidigt verkar det ju vara hur om helst med platsundersökning då de återfinns, det klassas ju som naturligt hela tiden att folk dör som flugor...
Har dock inte sett nån anhörig skriva om försvunna ägodelar, det är mer fokus på konstiga omständigheter då de är relativt unga och vitala och plötsligt dör. Samtidigt är uppgifterna vaga, de får ju knappt hem kropparna, och det är mest anhörigrapporter. FBI ligger lågt av naturliga skäl antar jag.

Edit.
Erinrade mig att en kvinna blödde i munnen efter intag av nån dryck från minibaren och nåt med smak el lukt av blekmedel.
Så finns olika rapporter om intag av dryck eller mat på hotellrestauranger, minibarer eller konstiga lukter.
Senast redigerad av develi 2019-06-23 kl. 14:50.
Citera
2019-06-23, 14:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Det är väl om hotellen kört med illegala inköp till billigare pris. Samtidigt verkar det ju vara hur om helst med platsu.s. då de återfinns, det klassas ju som naturligt hela tiden att folk dör som flugor...
Har dock inte sett nån anhörig skriva om försvunna ägodelar, det är mer fokus på konstiga omständigheter då de är relativt unga och vitala och plötsligt dör. Samtidigt är uppgifterna vaga, de får ju knappt hem kropparna, och det är mest anhörigrapporter. FBI ligger lågt av naturliga skäl antar jag.
Jag skulle tro att det är ovanligt att utländska turister på hotellanläggningar avlider. Det har ju väckt uppmärksamhet.

Konstigt att de inte får hem kropparna.

Varför skulle FBI ligga lågt?
Citera
2019-06-23, 14:54
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Erinrade mig att en kvinna blödde i munnen efter intag av nån dryck från minibaren och nåt med smak el lukt av blekmedel.
Så finns olika rapporter om intag av dryck eller mat på hotellrestauranger, minibarer eller konstiga lukter.
Jag kör en gissning på rånmord av städerskan som fyllt gift i minibaren hos turister som verkar ha cash. Men jag antar att alla uppgifter är osäkra.
Citera
2019-06-23, 14:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag skulle tro att det är ovanligt att utländska turister på hotellanläggningar avlider. Det har ju väckt uppmärksamhet.

Konstigt att de inte får hem kropparna.

Varför skulle FBI ligga lågt?
Jag menar mer att de sänt dit agenter för att u.s. omständigheterna på plats (förutom toxikologsvar de väntar in) och vill ha mer kött på benen innan de uttalar sig.
Anhöriga är ju förtvivlade och pratar mer i media - samt att det nu framkommer fler fall som dött på snarlikt sätt via att det uppmärksammats.
Citera
2019-06-23, 15:25
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Edit.
Den fradga ur munnen som kan uppstå vid lungödem skulle ju kunna uppfattas som "blod" i vidare betydelse. Men det låter anmärkningsvärt. Jag gissar på förgiftning.
Senast redigerad av wwr 2019-06-23 kl. 15:27.
Citera
2019-06-23, 15:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Den fradga ur munnen som kan uppstå vid lungödem skulle ju kunna kallas för "blod" i vidare betydelse. Men det låter anmärkningsvärt. Jag gissar på förgiftning.
Frågan är vad och hur - det finns som sagt flertal olika uppgifter om det så är dofter och inhalation, mat eller dryck. Främst har väl insekticider och metanol varit på tapeten men en kvinna nämner även lukt av blekmedel och frätande.

Det blir rosafärgat skum snarare än blod och i ett senstadie när döden knackar på dörren så det stämmer inte med den kvinnans uppgifter om blekmedel.
De har märkliga symtom, Hurlbut uppges ha kommit nån grönaktigt skum ur munnen, en annan som dog i "heart attack and pulmonary edema" och hade nån konstig lukt ur porerna enligt frun ihop med de extrema svettningar. Beskrev dock inte hur det luktade. Organofosfat ska ge nån skarp odör som påminner om vitlök läste jag nånstans och ger även överdriven produktion av svett etc.
Citera
2019-06-23, 16:38
Medlem
feemaxxxs avatar
Om man tittar hur många amerikaner semestrar i dess hotel (i regionen ofta all-inclusive anläggningar) är det kanske inte så konstigt att några dör under vistelsen.

Så gott som alla gäster dricker väl i rummets minibar när det är gratis. Var i Mexico på RUI och där hängde det fyra 75r (rom, vodka, gin, whiskey) där man kunde dricka hur mycket man ville.

Sol-Hetta-Vatten - Alkohol; inte nyttigt när man kör på i en vecka eller mer.

Ungefär som gamla svenska feta gubbar i Thailand, de dör också som flugor.
Citera
2019-06-23, 16:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Om man tittar hur många amerikaner semestrar i dess hotel (i regionen ofta all-inclusive anläggningar) är det kanske inte så konstigt att några dör under vistelsen.

Så gott som alla gäster dricker väl i rummets minibar när det är gratis. Var i Mexico på RUI och där hängde det fyra 75r (rom, vodka, gin, whiskey) där man kunde dricka hur mycket man ville.

Sol-Hetta-Vatten - Alkohol; inte nyttigt när man kör på i en vecka eller mer.

Ungefär som gamla svenska feta gubbar i Thailand, de dör också som flugor.
..och hjärtinfarkt och vätska i lungorna kanske är smittsamt?

Det är flertal personer som är runt 40-50 år, friska innan och har inte överkonsumerat sprit. Läs på, dina generella anekdoter är värdelösa och påminner mer om de korkade myndigheternas uttalanden.
Citera
2019-06-23, 17:00
Medlem
wwrs avatar
Citat:
..och hjärtinfarkt och vätska i lungorna kanske är smittsamt?

Det är flertal personer som är runt 40-50 år, friska innan och har inte överkonsumerat sprit. Läs på, dina generella anekdoter är värdelösa och påminner mer om de korkade myndigheternas uttalanden.
Jag håller med dig. FBI brukar inte bli inkopplade om det är tillfälligheter som orsakat dödsfallen. Det känns som det kan vara mer än en "mediagrej". Flera, friska, inte alltför gamla har avlidit. Fast jag medger att jag inte hunnit läsa allt.
Citera
2019-06-23, 17:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag håller med dig. FBI brukar inte bli inkopplade om det är tillfälligheter som orsakat dödsfallen. Det känns som det kan vara mer än en "mediagrej". Flera, friska, inte alltför gamla har avlidit. Fast jag medger att jag inte hunnit läsa allt.
Jag tror heller inte att FBI skulle bry sig om det inte föreföll suspekt. För övrigt finner jag det irrelevant att syssla med nån sorts blame-the-victim, åberopa statistik eller bagatellisera innan detta är utrett.

När man läser fruar, makars och vänners beskrivningar är det inte nån överkonsumtion eller solsting ihop med fylla. De flesta är där för att fira bröllopsdag, ska fira nån släktnings bröllop, firar smekmånad eller födelsedag och insjuknar akut efter måltid eller dryck. Det ter sig alltså vara under mer ordnade förhållanden.
Att de sen skulle sitta och skita samt spy, bli överhettade och sluddra känns inte som en supertippad kombo av symtom i förhållande till dödsorsaken. Det verkar snarare vara nåt som utlöst de allvarligare tillstånden.
Senast redigerad av develi 2019-06-23 kl. 17:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in