Citat:
Pyramider på pyramider?Det där bolaget Sprinkle verkar ju vara ett lustigt bolag. Svårt att greppa alla saker de sysslar med kryptovalutor, blockkedjeteknik osv. Man har lyckat hyra in de avdankade popstjärnorna Denise Lopez och Jessica Folcker (nån som minns henne?) som marknadsförare. Men om man kollar på allabolag.se så har företaget inga direkta inkomster att prata om. Är bolaget ytterligare ett av Thony Morellis pyramidbolag skapat i syfte att skinna investerare på pengar? Verkar skumt.
Thony et consortes har naturligtvis skapat sitt svenska AB med vad som verkar vara en pytt av eget och lånat. Men vad jag inte förstår är om de är någon typ av franchisetagare till det engelska bolaget, som ser ut att vara en bläckfisk i vardande.
Jag tänker som så att även om det engelska företaget är seriöst, då hade de inte behövt knyta till sig entreprenörer ur den svenska affärsvärldens undervegetation.
Jag vet inte hur man ska börja nysta i det hela, men jag tror att det vore värt besväret för dem som kan och har tid och råd.
Även om den londonbaserade verksamheten skulle vara seriös, så är det helt klart att den kommer att generas av det som byggs upp här i Sverige.
Det som verkligen luktar skunk är att man försöker sig på en aktieemission genom någon variant av crowd funding.
Jag stannar där, för jag vet inte vad jag talar om, bara att det jag talar om luktar illa.
https://sprinkle.group/