2019-06-23, 10:38
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Var inte otrevlig. Det är inte mitt fel att fakta visar vad de visar. Håll det för dig själv om det gör dig sur, annars får du leka ensam.

Ingen man har gjort lika många mål i ett fotbolls-VM som en kvinna. Alltså är kvinnor bäst på att göra flest mål i fotbolls-VM.
Lustigt.

För om man (en) tänker (känner) lite så måste väl ändå denna fakta betyda att män är förtryckta? Är det inte den logiken som gäller?
Citera
2019-06-23, 10:45
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja huuur kan någon här tro att du har något emot färgen rosa? Så lustigt!

Behöver jag säga mer?
Jag har en rosa avatar. Tydligen inga problem för dig att bortse från verkligheten när du tjejgissar vad jag trycker om rosa. Vill tipsa att om jag brydde mig rosa skulle min avatar sett annorlunda ut, och om du gjort en kvalitets-tjej-gissning (en oxymoron) så hade du inberäknat avataren i dina basfakta.
Citera
2019-06-23, 10:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad är problemet med att inlägget skrevs på midsommarafton? Det är ingenting att hänga upp sig på.
Jag ifrågasätter HUR du spenderar din tid på fb ja, inte ATT du spenderar den här.
Berätta hur du tänker när du ifrågasätter hur jag spenderar min tid här, när du själv använder midsommarafton till att skriva tomma inlägg här.

Själv satt jag på en supertrevlig midsommarfest med både barn och äldre.
Citera
2019-06-23, 10:53
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Smaken är ju som baken, mitt avatar visar hur en hårdrocksskiva, utan bögerier, ska se ut.

Har du förresten märkt hur många franska öppna spanske tjuren Nadal har vunnit, mestadels klädd i rosa?
Du är yngre än jag, när hårdrock (min avatar = ursprunget) ersatts av death och trash metal (din avatar), som tyvärr är lite för uppblåst, melodi-löst, och pompöst för min smak. Men det kan vi diskutera i annan tråd.

Såg att Led Zeppelins Houses of the Holy-omslag med rosa barnstjärtar, alltså mellantinget mellan våra avatarer, trots allt ska få visas på facebook.

Nadal tjänar pengar på sin rosa tröja. Antagligen några 10-tals miljoner per år. Jag hade också haft en rosa tröja under samma förutsättningar.
Citera
2019-06-23, 10:56
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
TS bryr sig. TS frågade vad kvinnor är bättre än män i.

Göra flest mål i VM är ett av svaren.
Sedan när betyder "fler mål" i olika sporter "bättre"? Är ishockey en bättre sport än fotboll? Där görs 3 gånger fler mål. Är pojkligan bättre än Premiere league? Där görs fler mål. En basketmatch kan sluta 100-98. Måste vara en fantastisk sport för dig.

Det som är bra med elit-fotboll är tvärtom den jämna kvaliteten som gör att det blir få mål. Det är bland det sämsta med dam-VM, alla målen.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-23 kl. 10:58.
Citera
2019-06-23, 12:33
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Precis, det är väl snarast negrerna som kan svara på detta men att tjejer är mer benägna rent generellt sett att suga negerkuk stämmer väl, därmed inte sagt att deras teknik måste vara bättre.

Men trots att det främst är negrerna som kan avge ett svar på detta kanske ipsi och andra tjejer i tråden bidra med synpunkter, hur bra anser ni att ni är på detta?
Kan ta ett tag innan svar. Numera massvis med negerkuk i deras buffé att handskas med denna helg. Kvinnor är bättre på negerimport?
Citera
2019-06-23, 13:00
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Den som är bäst på att göra många mål är bäst på att göra många mål. Döh.
Ja, men då är pojklagsspelare bättre än kvinnor, för de gör riktigt många mål.

Tråden gäller vad kvinnor är bättre på än män. Inte vilken kvinna som är bäst bland andra kvinnor. Jag spekulerar i att du är ännu en OT-kvinna. Kvinnor är sämre på att följa topic än män.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-23 kl. 13:12.
Citera
2019-06-23, 13:03
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Ja, de blir påverkade av reklamen från leksaks- och klädesbutiker och får lära sig att rosa är för flickor och blå för pojkar.
Det stämmer ju helt enkelt inte. Om man tar en två-årig flicka till HM innan hon någonsin sett en klädaffär, som jag gjort 4 gånger, så går hon direkt till prinsess-rosa avdelningen. Inte alla, men en statistiskt signifikant del. Det är inte affärerna som styr människorna, det är människorna som styr affären.

Antagligen tror du man kan påverka människor lätt eftersom du själv är lättpåverkad. Själv är jag bombsäker på att jag älskar marinblått av någon för mig okänd nedärvd anledning. Det är så mycket lättare att leva med min inställning, jag behöver inte ändra på mig eller andra.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-06-23 kl. 13:13.
Citera
2019-06-23, 13:23
Medlem
skotittares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det stämmer ju helt enkelt inte. Om man tar en två-årig flicka till HM innan hon någonsin sett en klädaffär, som jag gjort 4 gånger, så går hon direkt till prinsess-rosa avdelningen. Inte alla, men en statistiskt signifikant del. Det är inte affärerna som styr människorna, det är människorna som styr affären.

Antagligen tror du man kan påverka människor lätt eftersom du själv är lättpåverkad. Själv är jag bombsäker på att jag älskar marinblått av någon för mig okänd nedärvd anledning. Det är så mycket lättare att leva med min inställning, jag behöver inte ändra på mig eller andra.

En två-åring är redan så pass påverkad av samhällets normer så det är ett dåligt exempel.
Däremot en helt nyfödd är totalt ointresserad av vad det är för färg på sin leksak.

Din bombsäkerhet är också din största svaghet när det kommer till debatter.
Citera
2019-06-23, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Ja, men då är pojklagsspelare bättre än kvinnor, för de gör riktigt många mål.

Tråden gäller vad kvinnor är bättre på än män. Inte vilken kvinna som är bäst bland andra kvinnor. Jag spekulerar i att du är ännu en OT-kvinna. Kvinnor är sämre på att följa topic än män.
Bäst på att göra flest mål i VM.
Citera
2019-06-23, 13:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den som är bäst på att göra många mål är bäst på att göra många mål. Döh.

Och mot femtonåriga pojkar lyckades damlandslaget inte göra ett enda mål och fick tre i baken. Herrlandslaget skulle däremot inte ha något problem att göra mål på småpojkar.
Citera
2019-06-23, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ännu fler mål gör förstås ett pojklag, ju yngre desto fler mål rent generellt. Konstigt att de yngsta inte tas ut till VM när de är så bra

Eftersom kvinnor är bättre än män på att göra flest mål i VM, är det bättre att flickorna får växa till sig tills de platsar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in