2019-06-22, 14:13
Medlem
Enorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Håller med dig fullt ut och prioriterar man inte upp detta så kommer vi få vänta på en lösning. Om man överhuvudtaget klarar av det.
Lösningen finns redan i materialet som man har tagit del av. Men oförmågan att se sammanhang mellan olika vittnet och övriga spår talar för att utredningen kan komma att gå i stå. Det som behövs nu är en erfaren åklagare som kan driva detta framåt och att man begär stöd från rikskrim.

Har du vetskap om GMP (gärningsmannaprofil) gruppen är/varit inkopplad?
Citera
2019-06-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tror att det ligger mycket i det du skriver här. HD kanske är rädd och bara försöker spela med och hålla SD på gott humör. HDs föräldrar kanske bara är glada för varje stund de kan ta hand om barnen så de slipper obehaget av det hela.

Ja jag tror att han utåt sett kan bete sig som en riktig helyllekille, hjälper de båda kvinnorna HD och LW som ”vän” med praktiska saker, men att hans avsikt är att de inte ska behöva någon annan, en magisk vänskap sa LW.
Jag tror att HD har genomskådat honom för längesedan, han släpper henne inte, får inte han ska ingen annan heller få henne, dessutom vet han ju inte om hon avslöjar honom. Undrar om HD någonsin får gå vidare med någon som kan göra henne trygg & lycklig för omväxlings skull?
Och LW..hon var kanske inte lika lugn, han kanske började förstå efter mötet med HD och började ifrågasätta hans hemliga magiska sidor? Kanske vägrade LW dessutom ge honom makten att låta honom skrämmas, i alla fall att hon vägrade visa det utåt för honom? Kanske var det så hon utmanade honom? Var det tillräckligt provocerande att hon inte visade hur rädd hon var? Var det därför han förlorade kontrollen?
Citera
2019-06-22, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Inget man vill höra dagen efter midsommarfesten.

Arma kvinna!

Ja han vet nog hur han ska charma alla, med sin magiska vänskap!
Förmodligen ett riktigt kontrollfreak!
Citera
2019-06-22, 14:47
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Jag kan inte säga vad som kommit fram av masttömningarna, men rent generellt så kan man inte se på metern vart en mobil befinner sig. Och om den masten som mobilen varit uppkopplad mot täcker in hela området så ser man bara att han haft mobilen igång. Men om vi låter oss säga att vid motorvägen kommer man närmare en närliggande mast kan mobilen hoppa över till den masten och även hoppa mellan dessa två master.
Är det där en spekulation eller är det så att någon gång mellan 23:30-24:00, typ, har SD:s mobil hoppat mellan den "ordinare" masten och "motorvägsmasten"?

Tillägg: Du skrev "Jag kan inte säga vad som kommit fram av masttömningarna", kanske ska man tolka det som att du inte kan/vill/får säga något om masttömningarna men visst vore det en intressant omständighet om man kunnat konstatera det där hoppandet under den där halvtimmen.

Men borde inte det räcka till sannolika, speciellt i kombination med det här ?

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-06-22 kl. 15:17. Anledning: Komplettering
Citera
2019-06-22, 15:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror att bråket gällde något annat
som LW inte ville skulle komma ut.
När hon fått tänka efter lite så
trivialiserade hon det till att ha varit
tjafs om födelsedagsfika.

Tänker du då att SD och LW gett motstridiga uppgifter i förhör, om vad tjafset handlade om?
Citera
2019-06-22, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nej, jag är tveksam. Du får hålla isär att hon inte gått att få tag på, det skulle kunna vara att hon gått ut, glömt bort tiden och inte har täckning eller laddning på telefonen, alternativt råkat ut för en olycka (isåfall hade det kanske varit läge att kalla in MP). Det sägs ju att hon gått ut ibland medan barnen "ändå sov", konflikterna med äldsta sonen påstås handlat om bland annat detta. Kvarlämnade oinslagna paket är nog inte heller något som tillräckligt starkt skulle indikera att hon tvingats från hemmet. Om hon kommit sig för att hon skulle göra något annat och göra klart paketinslagningen senare.
Människorov är ju en väldigt specifik misstanke rörande ett allvarligt brott. Givetvis behöver den inte vara korrekt, och det är den väl inte om hon av någon anledning frivilligt mött upp någon som då av någon anledning dödar henne på platsen de träffas.

Ja men jisses hon gick inte att finna, dörren stod på glänt, hon svarade inte på telefon, halvindlagna paket, klockan tickar och sonen väntade på att bli firad av sin familj så även av sin mamma.
Klart som sjutton de måste förstått att något var väldigt fel
Citera
2019-06-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det fetade:

Och vem var hennes nya kärlek menar du?

Ja se det är väl ingen som vet, det verkar vara ett mysterium
Citera
2019-06-22, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enorm
Har du vetskap om GMP (gärningsmannaprofil) gruppen är/varit inkopplad?

Tror inte att de kopplas in då man har en känd/identifierad person som man håller som misstänkt.
Citera
2019-06-22, 15:32
Medlem
Citat:
Det är en ledningsfråga hos polisen som inte prioriterar upp fallet ordentligt och begär in den kompetens som saknas.
Det är som du skriver ofattbart.

Kan någon kontakta Le*if GW?
Senast jag såg han på tv vill han gärna hjälpa till i utredningar

Ja, nu får nog åklagaren begära hjälp utifrån.
Citera
2019-06-22, 15:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Ja se det är väl ingen som vet, det verkar vara ett mysterium

Men du vet att hon hade en ny kärlek? Hur vet du det isåfall?
Citera
2019-06-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Inget man vill höra dagen efter midsommarfesten.

Arma kvinna!

Ja det är nog många som känt honom länge och inte vill tro att han är skyldig, jag minns jag läste vad Bi**y mamma sa till pressen om sin son, hon trodde de hade det bra och hade aldrig märkt något konstigt, men förstod ändå att hon inte kände honom när han mördat Tova.
Så man får väl förstå att människor runt GMs har sin bild tills bevisningen säger motsatsen. Fast samtidigt finns nog dom som undviker också, det borde vara så alla fall
Citera
2019-06-22, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Men du vet att hon hade en ny kärlek? Hur vet du det isåfall?

Nej det vet jag inte, det var någon som skrev här i tråden. Jag tycker det är konstigt att det inte kommit fram att som bekräftade uppgifter, om hon verkligen hade en ny kärlek, tycker det borde inte varit något att hålla hemligt om det var så.
Därför har jag spekulerat om några ggr om det kunde varit rökridå för att få SD att hålla sig borta/för att alla andra skulle sluta spekulera kring henne och SD. Men jag har ingen aning, bara spekulationer eftesom det inte verksr vara någon som vet hur det faktiskt var
Senast redigerad av SmartaMarta666 2019-06-22 kl. 16:02. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in