2019-06-21, 18:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Tack OzzieTheOwl 👍

Och då får betydelsen med det hon sagt, att hon var rädd att något skulle hända, en logisk förklaring!
Då var inte avföljandet någon rökridå!
Men varför anmälde hon inte, krävde kontaktförbud? Kan det varit så att hon var SÅ pass rädd att hon inte ens vågade anmäla något mer?
Och varför satte inte hennes nya kärlek stopp för detta, genom att stötta henne att anmäla? Eller var han också trackasserad, hotad och rädd för SD?

”De har ingenting på mig”, tyckte jag var mycket märkligt sagt tidigare..

Det fetade:

Och vem var hennes nya kärlek menar du?
Citera
2019-06-22, 02:47
Medlem
Har för mig att någon skrev att SD hjälpte LW med någon typ av förberedelse inför
Norgeresan, typ uppgradera henne, någon annan som kommer ihåg bättre, kanske?

Det skulle då ha gällt burkletandet, bäst å lägga till det
Senast redigerad av CarlJanne75 2019-06-22 kl. 02:54.
Citera
2019-06-22, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att LW blockerat SD styrker väl i och för sig inte att hon faktiskt varit ofredad eller trakasserad av honom. Lika lite som att en polisanmälan i sig bevisar att något oegentligt har ägt rum.
Det är ganska lätt att blockera någon eller att polisanmäla någon. En polisanmälan kan få negativa följder för en själv dock om det upprepas utan att man lyckas prestera något som kan styrka vad man påstår har skett.
Så LW kan ju visat upp "blockeringen" när hon träffade Sh Holmes för all del, men utredningen visar väl i alla fall att SD och LW hade kontakt. LW kanske hävde blockeringen så snart hon skiljdes åt från ShHolmes <rycker på axlarna>.

Orsaken till att LW inte gjort fler anmälningar kan ju vara att hon helt enkelt inte hade fog för det även om hon utåt pratade vitt och brett om att hon blivit hotad etc. I samband med anmälningarna om ofredande och misshandel så är det väl fullt möjligt att hon i förhör frågats om hennes inställning till eventuell egen provokation i händelserna. Visserligen ska polis och åklagare ta misstanke om kvinnofridsbrott på allvar men det betyder inte att de lamt ska jamsa med om det framkommer att händelsernas utveckling i hög grad är beroende av kvinnans agerande i situationen, att hon exempelvis försökt tvinga sig kvar i någon annans bil. Man måste ju utreda så man vet om det är en brottslig gärning som utförts och isåfall bör åtalas, vilket kan innebära att den som tror sig vara offer kan bli ifrågasatt.

Denna mening i din text;
I samband med anmälningarna om ofredande och misshandel så är det väl fullt möjligt att hon i förhör frågats om hennes inställning till eventuell egen provokation i händelserna.

Jag undrar hur du tänker och menar med just denna mening??
Menar du att polisen kan anse att hon får skylla sig själv om hon blir trackasserad och misshandlad om hon provocerat honom?
För i min bok, kan hon tom ha sex mitt framför ögonen på honom, utan att han har rätt att varken trackassera eller misshandla henne.
Citera
2019-06-22, 04:28
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Denna mening i din text;
I samband med anmälningarna om ofredande och misshandel så är det väl fullt möjligt att hon i förhör frågats om hennes inställning till eventuell egen provokation i händelserna.

Jag undrar hur du tänker och menar med just denna mening??
Menar du att polisen kan anse att hon får skylla sig själv om hon blir trackasserad och misshandlad om hon provocerat honom?
För i min bok, kan hon tom ha sex mitt framför ögonen på honom, utan att han har rätt att varken trackassera eller misshandla henne.

Men nu hade han inte misshandlat henne, han använde en nivå av våld som lagen ger honom rätt att använda om en person försöker tvinga sig kvar i hans bil. Han tog till en fysisk handling som var tillräckligt obehaglig så hon skulle lämna bilen men inte skadade henne nämnvärt. Rodnad i hårbotten kan man få av att använda stylingprodukter eller använda varmluftsfön. Vad din bok säger är irrelevant för hur rättsväsendet kan agera. Polis och åklagare kan inte använda sig av tvångsmedel för att i pseudoterapeutiskt styrka en upprörd kvinna som diffus grund anser att expartner förtjänar lite jävelskap. Är man så *snäll* så lär åklagaren eller polis själv riskera åtal för trakasserier.

Vi vet inte om han trakasserat henne, eller vad ofredandet hon anmälde bestod i. Hon kanske framhärdade i att kräva något hon inte kan kräva rent lagligt, äktenskapslöfte, att han ska ge upp HD, och hon blev kallad något fult? Det är inte heller något som typiskt faller under allmänt åtal.

Det är lagreglerat att straff för en gärning kan sättas ned eller i vissa fall bortfalla vid provokation. Det är inget man bör ta hänsyn till utan något som SKA beaktas.
Citera
2019-06-22, 05:08
Medlem
Citat:
Det kanske var lite spännande att ha en romans med en präst, smickrande dels för att hon var präst och dels om nu HD inte fullt ut orkade med vare sig chachandet som hon brukade utöver sitt och SDs egna relation?

Nej, inte att han "bara" hade henne för sex, de hade ju ett gemensamt intresse också ändå trots allt.

På tal om sex och präst....
HD vill slippa..LW är präst..
Jag undrar om SD kan lida av typ något Hora-Madonna komplex?

Varför släpper SD inte taget om HD?
Borde han inte vara väldigt less på att ständigt bli avvisad? Men hon kanske är hans ägodel...krävande kvävande...hon kanske aldrig skulle bry sig ett dugg egentligen men hon får aldrig gå vidare, hon är helig och hans, får inte han så får ingen annan, var det därför han inte ville skiljas?

Så LW...sett från SD ögon: en präst har inga begär, jag behöver aldrig vara orolig att behöva dela henne med någon!

Frid och fröjd tills bubblan sprack, han ville ha båda, och han var beredd att ljuga hur mycket som helst för att få behålla båda sina ”gudomliga madonnor” och plötsligt börjar LW tröttna, krångla och träffar en ny romans och han klarar inte se ”sin ena madonna” med någon annan.
Kan vara därför inte HD går vidare, för hon alltid varit/är rädd? Är det pga SD hon är utmattad/skör?
Citera
2019-06-22, 05:32
Medlem
Citat:
Men nu hade han inte misshandlat henne, han använde en nivå av våld som lagen ger honom rätt att använda om en person försöker tvinga sig kvar i hans bil. Han tog till en fysisk handling som var tillräckligt obehaglig så hon skulle lämna bilen men inte skadade henne nämnvärt. Rodnad i hårbotten kan man få av att använda stylingprodukter eller använda varmluftsfön. Vad din bok säger är irrelevant för hur rättsväsendet kan agera. Polis och åklagare kan inte använda sig av tvångsmedel för att i pseudoterapeutiskt styrka en upprörd kvinna som diffus grund anser att expartner förtjänar lite jävelskap. Är man så *snäll* så lär åklagaren eller polis själv riskera åtal för trakasserier.

Vi vet inte om han trakasserat henne, eller vad ofredandet hon anmälde bestod i. Hon kanske framhärdade i att kräva något hon inte kan kräva rent lagligt, äktenskapslöfte, att han ska ge upp HD, och hon blev kallad något fult? Det är inte heller något som typiskt faller under allmänt åtal.

Det är lagreglerat att straff för en gärning kan sättas ned eller i vissa fall bortfalla vid provokation. Det är inget man bör ta hänsyn till utan något som SKA beaktas.

Det är inte helt omöjligt att hon har blivit rekommenderad att återta
sin första anmälan.
Hon ville ju först ta tillbaka misshandelsanmälan också, men fullföljde
när hon fick kvinnligt målsägarbiträde.
Sannolikt övertalad.
Citera
2019-06-22, 05:35
Medlem
Citat:
På tal om sex och präst....
HD vill slippa..LW är präst..
Jag undrar om SD kan lida av typ något Hora-Madonna komplex?

Varför släpper SD inte taget om HD?
Borde han inte vara väldigt less på att ständigt bli avvisad? Men hon kanske är hans ägodel...krävande kvävande...hon kanske aldrig skulle bry sig ett dugg egentligen men hon får aldrig gå vidare, hon är helig och hans, får inte han så får ingen annan, var det därför han inte ville skiljas?

Så LW...sett från SD ögon: en präst har inga begär, jag behöver aldrig vara orolig att behöva dela henne med någon!

Frid och fröjd tills bubblan sprack, han ville ha båda, och han var beredd att ljuga hur mycket som helst för att få behålla båda sina ”gudomliga madonnor” och plötsligt börjar LW tröttna, krångla och träffar en ny romans och han klarar inte se ”sin ena madonna” med någon annan.
Kan vara därför inte HD går vidare, för hon alltid varit/är rädd? Är det pga SD hon är utmattad/skör?

Hon har skaffat eget boende, hon har fullföljt en skilsmässa, hon ser väl
inte ut å va så där jävla rädd.
Citera
2019-06-22, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att HD och JG skulle vara inblandade framkom tydligen i samband med en bönekedja. Man kan väl ana att HD och JG kanske inte har samma religiösa hemvist som uppgiftslämnaren.
Förstår inte Ditt svar måste jag erkänna.

Vad menar Du med "bönekedja"? Vilken uppgiftslämnare... uppgiftslämnare om vad?
Citera
2019-06-22, 08:52
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Har för mig att någon skrev att SD hjälpte LW med någon typ av förberedelse inför
Norgeresan, typ uppgradera henne, någon annan som kommer ihåg bättre, kanske?

Det skulle då ha gällt burkletandet, bäst å lägga till det
Här har vi nåt

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-06-22, 09:04
Medlem
Citat:

Fast jag tolkade det inte riktigt så. Det stod att han hade rätt att använda visst våld men det stod inte att han fick knoggnugga henne. Och jag tänker då att våldet han fick använda var att dra henne i armarna för att få ut henne ur bilen, som är rimligt.

Så konstigt, du hävdar alltså att en GM kan gå fri om han anses blir provocerad, och inte behöver ta ansvar för sina handlingar?
Citera
2019-06-22, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det är inte helt omöjligt att hon har blivit rekommenderad att återta
sin första anmälan.
Hon ville ju först ta tillbaka misshandelsanmälan också, men fullföljde
när hon fick kvinnligt målsägarbiträde.
Sannolikt övertalad.

Vem skulle rekommendera henne att ta tillbaka sin första anmälan?
Citera
2019-06-22, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här har vi nåt

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tackar!!

Citat:
Fakta är:
SD hjälpte LW lösa mystar inför norgeresan och kolla om hon uppfyllde planerade challenges.
SD och LW har haft en tät kontakt hela tiden sedan 2017.

Det där är Medinsyn säker på.
Om det stämmer så ser det ju inte alls ut som om SD skulle ha så
mycket emot Norgeresan, snarare tvärtom, han hjälper henne inför den.

Kan det möjligen vara så att SDs avoga inställning till resan är
en trådsanning, enbart skapad för att få till ett mordmotiv som
då ska bygga på svartsjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in