2019-06-22, 14:33
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyWhore
Fan vad jag hoppas att det blir action!

Så du är en sån där flyktingvurmare som tycker att Sverige blir ett bättre land av några miljoner iranier?
Citera
2019-06-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det iranska civila reguljärflyget flight 655 som 1988 blev nedskjutet fanns med på all tillgänglig flygdata och att hävda att det var ett misstag är att antingen fara med osanning eller att påstå att USAs flotta är helt inkompetent som inte har allmänt tillgänglig information om fasta civila flygrutter.

Nu var det inte jag som inledde diskussionen om flight 655 utan en motdebattör som använde denna händelse för att leda i bevis att USA är blodtörstigt per se mot de stackars iranierna (som har för vana att attackera tankers, skjuta ner drönare på internationellt vatten, bygga kärnvapenprogram, begå brott mot mänskligheten i stor skala i allmänhet och mot kvinnor i synnerhet.

Klart som fan det var ett klantigt misstag, men det var knappast Lockerbie senare samma år.

Överlag är jag fascinerad över hur många vänstertroll, shia-islamister och putinister kan samsas i samma tråd.

För den som vill klassa sig själv som Västvänlig i första hand (inte till dig, men till tysta läsare) och som fattar att Trump är den ende presidenten på typ tre decennier som inte startat krig, rekommenderas Donalds tweet.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1142055388965212161
Citera
2019-06-22, 14:37
Medlem
Skogismyras avatar
Det är tragiskt att man kan skjuta ner ett amerikanskt militärplan utan konsekvenser.
Det är fritt fram för alla att skjuta sönder amerikansk militärutrustning! Så om någon känner för att bomba sönder amerikanska militära tillgångar så är det helt okej! Fritt fram. Det är nästan så att man själv blir sugen.

Och många idioter här tror att USA vill ha krig med Iran, hahaha
Senast redigerad av Skogismyra 2019-06-22 kl. 14:44.
Citera
2019-06-22, 14:39
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Iranierna skulle verkligen inte gå med på att kallas för araber. De är perser. Arab är snarast ett skällsord för en iranier.

Jag vet att de är perser , därav "arabiska(sic!)" , mer än en krigshetsare i tråden har dock kallat dem araber.
Ett exempel på den okunskap som är allmänt rådande hos krigshetsarna. Mussla som mussla och USA=vårt lag, även fast Iran varit bättre på att skydda oss från terrorister de senaste åren.
Senast redigerad av langaocb 2019-06-22 kl. 14:54.
Citera
2019-06-22, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag tvivlar på att de iranska försvarssystemen är så bra, däremot kan tänkas att någon påpekade för Trump att Iran skulle kunna slå tillbaks t ex genom att bomba amerikanska styrkor i Irak och att det var 150 amerikanska liv som kunde gå förlorade.

Du behagar skämta. Hade Iran skickat upp sina gamla jaktplan i närheten av amerikanskt militärflyg hade USA gjort slarvsylta av dem. De tar inga risker.

Jag tror deras försvarssystem är klart dugliga.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raad_(air_defense_system)
Även deras långdistansmissiler är klart potenta.
Man har vid minst ett tillfälle beskjutit islamiska staten i Syrien med dessa, ett ansenligt avstånd.

Ett angrepp på Iran kommer pågå i veckor om inte månader för att slå ut dessa system.
Om någon kan axla denna roll så är det USA.
Problemet blir att Iranierna kommer att slå tillbaka. Det finns gott om mål i regionen som kan åsamka enorm skada.
Citera
2019-06-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Jag tror deras försvarssystem är klart dugliga.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Raad_(air_defense_system)
Även deras långdistansmissiler är klart potenta.
Man har vid minst ett tillfälle beskjutit islamiska staten i Syrien med dessa, ett ansenligt avstånd.

Givetvis. Ryssen sponsrar.

”..According to Fars news agency the Raad, is more advanced than its Russian predecessor”

Citat:
Ett angrepp på Iran kommer pågå i veckor om inte månader för att slå ut dessa system.
Om någon kan axla denna roll så är det USA.
Problemet blir att Iranierna kommer att slå tillbaka. Det finns gott om mål i regionen som kan åsamka enorm skada.

Exakt. Därför använder Trump skallen.
Men ändå hotar tydligt. Precis som han gjorde med Nordkorea. Och vem lyckades efter femtio, sextio år dra den jävulska regimen till förhandlingsbordet?
Citera
2019-06-22, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Givetvis. Ryssen sponsrar.

”..According to Fars news agency the Raad, is more advanced than its Russian predecessor”

Exakt. Därför använder Trump skallen.
Men ändå hotar tydligt. Precis som han gjorde med Nordkorea. Och vem lyckades efter femtio, sextio år dra den jävulska regimen till förhandlingsbordet?

Det är ju tvärtom, Nordkorea som velat träffa amerikanska presidenter och andra ledare i femtio, sextio år men alla har vägrat för de inser att NK inte går att förhandla med. Trump täffade honom och inget hände. Resultat, Trump ser ut som den demente idiot han är.

Trump använder inte skallen, han är impulsiv och otroligt velig. Att han sen gör uttalanden som gör att han ser ut som en dement idiot talar för det.

Vad ska Iran dra för slutsatser av det?
Citera
2019-06-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katalina
Det är ju tvärtom, Nordkorea som velat träffa amerikanska presidenter och andra ledare i femtio, sextio år men alla har vägrat för de inser att NK inte går att förhandla med. Trump täffade honom och inget hände. Resultat, Trump ser ut som den demente idiot han är.

Trump använder inte skallen, han är impulsiv och otroligt velig. Att han sen gör uttalanden som gör att han ser ut som en dement idiot talar för det.

Vad ska Iran dra för slutsatser av det?

Du förstår inte hans modus operandi, eller hans sätt att förhandla by surprise, din ideologiska förvridna vänsternolla.
Men det är bra att så hatiska individer mot västvärldens viktigaste nation som du finns.

Såna som du kommer att få fel gång på gång och säkrar Donalds seger 2020
Citera
2019-06-22, 15:09
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Nu var det inte jag som inledde diskussionen om flight 655 utan en motdebattör som använde denna händelse för att leda i bevis att USA är blodtörstigt per se mot de stackars iranierna (som har för vana att attackera tankers, skjuta ner drönare på internationellt vatten, bygga kärnvapenprogram, begå brott mot mänskligheten i stor skala i allmänhet och mot kvinnor i synnerhet.

Klart som fan det var ett klantigt misstag, men det var knappast Lockerbie senare samma år.

Överlag är jag fascinerad över hur många vänstertroll, shia-islamister och putinister kan samsas i samma tråd.

För den som vill klassa sig själv som Västvänlig i första hand (inte till dig, men till tysta läsare) och som fattar att Trump är den ende presidenten på typ tre decennier som inte startat krig, rekommenderas Donalds tweet.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1142055388965212161

Ja, sen har vi ju Donald's rådgivare Tucker. Han kan också få vara med i tråden. Donald lyssnade på honom i stället för på John Bolton. Men ett fullskaligt krig mot Iran ligger knappast i Donald's intresse om han tänker bli omvald.

https://www.youtube.com/watch?v=-c0jMsspE7Y
Citera
2019-06-22, 15:13
Medlem
Israel som vill gå i krig med USA som proxy.

Bara judiska högerfolk i USA som verkar vara för kriget. Hmmmmm...... inte ens Trump vill men om Benjamin säger hoppa frågar Trump bara hur högt.
Citera
2019-06-22, 15:13
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Föregångaren som refereras är S-200, ett system som lanserades i slutet av 60-talet. Raad lanserades 2012. 2016 köpte man S-300 system av Ryssland, ett system som är i en helt annan liga jämfört med Raad.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Islamic_Republic_of_Iran_Air_Defense_Force
Citera
2019-06-22, 15:16
Avslutad
Citat:

Jag är varken vänstertroll, shia-islamist eller putinist.

Och det handlar INTE för dessa krigshetsare inom det militärindustriella komplexet och den globala storfinansen att skydda väst. Då hade inte USA gullat med Saudiarabien och låtit Wahabismen spridas och slå rot främst i mellanöstern och Europa.

Jag undrar när den poletten ska trilla ner för svärjevännerna och Trumps hejarklack? Jag har väntat i några år nu.
Senast redigerad av torstenferdinand 2019-06-22 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in