2019-06-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det har jag förstått, hade han framgång också?
Det verkar som att han får napp emellanåt. Jag talade nyligen med en dam som talade lyriskt om SD och att han omöjligt kan vara mördare.
Citera
2019-06-22, 13:25
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Det verkar som att han får napp emellanåt. Jag talade nyligen med en dam som talade lyriskt om SD och att han omöjligt kan vara mördare.

Inget man vill höra dagen efter midsommarfesten.

Arma kvinna!
Citera
2019-06-22, 13:27
Medlem
Citat:

Tycker inte jag är så konstigt, finns många som låter sig duperas av den sorten.
Smilande, tramsig yta och säkert smickrande.
Citera
2019-06-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Arma kvinna!

Håller med, arma kvinna!

Tyvärr många som inte ser under ytan och därför råkar illa ut.
Citera
2019-06-22, 13:29
Medlem
Citat:

Förmodligen inget nytt beteende eller tillfälligt då. Redan i dykarklubben har vi noterad tendenserna och nu med flitigt cachade som kan ske på alla möjliga tider. Perfekt.
Citera
2019-06-22, 13:34
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
En psykopat har inga sömnproblem så där är vi helt överens. Jag håller fast vid att det fortfarande är SD som är huvudmisstänkt och i dagsläget finns det inga andra aktuella gärningsmän.

När du anser att jag ska ställa mina tjänster till förfogande så är det en fråga för ledningsgruppen att avgöra vilka som arbetar med fallet. Och återigen så är det ett gigantiskt pussel som ska läggas och bitarna finns i utredningen. Det är min fulla övertygelse. Sen fungerar inte polisens arbete som allmänheten vill tro. Det fanns en orsak till att Palme åklagaren vart insatt på mordet i vivalla. Det är stor skillnad på hans sätt att jobba och åklagaren i det här fallet.

På vilka grunder ger du honom diagnosen psykopat? SD har väl inte gått igenom någon undersökning där han fått diagnosen antisocial personlighetsstörning? Jag frågar eftersom detta är något jag måste ha missat helt. Du kan säkert berätta var och när han fick den diagnosen.

Sarkasm kan vara svårt i skrift, vilket det naturligtvis var när jag skrev att du skulle ställa dina tjänster till förfogande. Det finns många "hobbydetektiver" vissa ser sig lite seriösare än andra. Vad allmänheten tror om polisarbete är för mig ointressant.

Det är något motsägelsefullt att skriva som du gör (syftar på det fetade). Är det så att SD är GM så behöver det inte pusslas så mycket.
Citera
2019-06-22, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
På vilka grunder ger du honom diagnosen psykopat? SD har väl inte gått igenom någon undersökning där han fått diagnosen antisocial personlighetsstörning? Jag frågar eftersom detta är något jag måste ha missat helt. Du kan säkert berätta var och när han fick den diagnosen.

Sarkasm kan vara svårt i skrift, vilket det naturligtvis var när jag skrev att du skulle ställa dina tjänster till förfogande. Det finns många "hobbydetektiver" vissa ser sig lite seriösare än andra. Vad allmänheten tror om polisarbete är för mig ointressant.

Det är något motsägelsefullt att skriva som du gör (syftar på det fetade). Är det så att SD är GM så behöver det inte pusslas så mycket.

Det skall bevisas också.
Citera
2019-06-22, 13:46
Medlem
why123s avatar
Citat:
Det skall bevisas också.

Ja tänk att vi har det enorma kravet i våra domstolar. Att det ska förekomma övertygande bevisning innan vi låser in någon. Du tycker väl ändå inte att vi ska hoppa över den processen och bura in någon på magkänsla.
Citera
2019-06-22, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja tänk att vi har det enorma kravet i våra domstolar. Att det ska förekomma övertygande bevisning innan vi låser in någon. Du tycker väl ändå inte att vi ska hoppa över den processen och bura in någon på magkänsla.

Absolut inte. Men en indiciekedja, som skall byggas i det här fallet, är självklart svårare och kan ta längre tid. Den skall uppnå samma krav på robusthet för att leda till fällande dom.
Citera
2019-06-22, 13:56
Medlem
why123s avatar
Citat:

SD borde vara en coach i relationsforumet, där många killar skiver hur de aldrig får napp.

Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Arma kvinna!

Säg inte det du. Hon fick kanske uppleva en "magisk" natt.

Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Tycker inte jag är så konstigt, finns många som låter sig duperas av den sorten.
Smilande, tramsig yta och säkert smickrande.

Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Håller med, arma kvinna!

Tyvärr många som inte ser under ytan och därför råkar illa ut.

Citat:
Förmodligen inget nytt beteende eller tillfälligt då. Redan i dykarklubben har vi noterad tendenserna och nu med flitigt cachade som kan ske på alla möjliga tider. Perfekt.

Vad är det ni skriver? Menar ni att Lena likväl som denna kvinna/dessa kvinnor bara gick på efter ytan och ville ha smickrande komplimanger. Dessutom i sex år, jag är mållös .
Citera
2019-06-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är en ledningsfråga hos polisen som inte prioriterar upp fallet ordentligt och begär in den kompetens som saknas.
Det är som du skriver ofattbart.

Har du någon möjlighet, själv eller via kontakter, att påverka läget? Finns det någon möjlighet för vanliga samhällsmedborgare att agera?

Någon måste sätta dit den dj-ln NU!
Citera
2019-06-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det går inte att ångra en anmälan som faller under allmänt åtal, tex misshandel.
Polis och åklagare är skyldiga att utreda alla sådana anmälningar.

Men anmälaren kan försvåra utredningen genom att vägra samarbeta och då blir det näst intill omöjligt att få till ett åtal.

Tack SonyaStolt, det va det jag ville få fram!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in