2019-06-22, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vem skulle rekommendera henne att ta tillbaka sin första anmälan?

Polis/åklagare kanske, den som skulle utreda det, jag spekulerar bara.
Citera
2019-06-22, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Här har vi nåt

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Mmm..och då var väl HD iväg till nrkpg och geocachade? Vem märkte att SD och LW träffades under helgen när HD var borta? Var det någon som anade att det var så och kanske till och med kollade upp det? Risken är väl ganska stor att alla visste och pratade om detta i hela kvarteret?
Citera
2019-06-22, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Polis/åklagare kanske, den som skulle utreda det, jag spekulerar bara.

Går det att ta tillbaka misshandel? Jag har för mig det ändrades för några år sedan att det inte skulle gå att göra det, eftrsom så många kvinnor tidigare tagit tlllbaka och sedan mördats av samma person som tidigare misshandlat dom. Och att det därför ändrads för att de skulle hinna räddas i tid?
Citera
2019-06-22, 09:35
Medlem
Citat:
Tackar!!

Det där är Medinsyn säker på.
Om det stämmer så ser det ju inte alls ut som om SD skulle ha så
mycket emot Norgeresan, snarare tvärtom, han hjälper henne inför den.

Kan det möjligen vara så att SDs avoga inställning till resan är
en trådsanning, enbart skapad för att få till ett mordmotiv som
då ska bygga på svartsjuka.

Ditt resonemang förutsätter att man sätter tilltro till vad
@Medinsyn har delgett tråden.

Noterat i alla fall att du skriver "Om det stämmer..."
Citera
2019-06-22, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Ditt resonemang förutsätter att man sätter tilltro till vad
@Medinsyn har delgett tråden.

Noterat i alla fall att du skriver "Om det stämmer..."

Jo, det är ju en gardering så klart efter som jag inte vet, lugnast så
Citera
2019-06-22, 09:43
Medlem
Citat:
Hon har skaffat eget boende, hon har fullföljt en skilsmässa, hon ser väl
inte ut å va så där jävla rädd.

Jo det gör hon på något vis..
Hon mår inte bra och har inte gjort på länge, hon tillåter att hennes man får ha sex med andra så hon slipper, när hon får veta att mannen har en älskarinna vågar hon då som först flytta och begära skilsmässa, de umgås flitigt ändå efter skilsmässan även utan barn som om de fortfarande var gifta, det känns hela vägen som att detta är charader från HD på något vis.
Hon får en enormt stark känsla av att hon vill ingenting med SD egentligen, men att han kräver och kvöver hennes rättigheter som om han äger henne? Tvingar hann henne nu att umgås för att det ska se normalt ut, för att få alla att tänka att de är på väg tillbaka till varann och HD fattar (trots att han nekar) men inga bevis har och är samtidigt livrädd? Och har fått samma känsla att han behandlade LW lika krävande och kvävande? Som om de båda två var hans ägodelar, en känsla av makt och kontroll men om det gör honom till en mördare för att han vill ha båda vete sjutton?
Citera
2019-06-22, 09:54
Medlem
Citat:
Går det att ta tillbaka misshandel? Jag har för mig det ändrades för några år sedan att det inte skulle gå att göra det, eftrsom så många kvinnor tidigare tagit tlllbaka och sedan mördats av samma person som tidigare misshandlat dom. Och att det därför ändrads för att de skulle hinna räddas i tid?

Enligt uppgift i tråden så va hon på väg att ta tillbaka misshandelsanmälan
men fullföljde när hon fick ett kvinnligt målsägarbiträde.
Sant eller inte vet jag inte.
Citera
2019-06-22, 10:08
Medlem
Citat:
Tackar!!

Det där är Medinsyn säker på.
Om det stämmer så ser det ju inte alls ut som om SD skulle ha så
mycket emot Norgeresan, snarare tvärtom, han hjälper henne inför den.

Kan det möjligen vara så att SDs avoga inställning till resan är
en trådsanning, enbart skapad för att få till ett mordmotiv som
då ska bygga på svartsjuka.

SD framstår som en väldigt hjälpsam och självsäker person och hjälpsam för att kunna ha kontroll, självsäker för han är medvetet överlägsen sexuellt?
Han styr och har makt och behöver inte oroa sig, han tar han om båda sina kvinnor?
Men vad händer om någon av dom vill komma loss? Eller båda samtidigt? Får då hans sexuella självsäkerhet och kontrollbehov sig en rejäl smäll då?
Jag tänker att SD med sitt styrande krävande kvävande sätt blir väldigt påfrestande och svårt att ta sig ur hans grepp? Det kan se ut som att båda kvinnorna vill och är lyckliga, samtidigt som de lider och inte står ut?
Citera
2019-06-22, 10:15
Medlem
Citat:
Jo det gör hon på något vis..
Hon mår inte bra och har inte gjort på länge, hon tillåter att hennes man får ha sex med andra så hon slipper, när hon får veta att mannen har en älskarinna vågar hon då som först flytta och begära skilsmässa, de umgås flitigt ändå efter skilsmässan även utan barn som om de fortfarande var gifta, det känns hela vägen som att detta är charader från HD på något vis.
Hon får en enormt stark känsla av att hon vill ingenting med SD egentligen, men att han kräver och kvöver hennes rättigheter som om han äger henne? Tvingar hann henne nu att umgås för att det ska se normalt ut, för att få alla att tänka att de är på väg tillbaka till varann och HD fattar (trots att han nekar) men inga bevis har och är samtidigt livrädd? Och har fått samma känsla att han behandlade LW lika krävande och kvävande? Som om de båda två var hans ägodelar, en känsla av makt och kontroll men om det gör honom till en mördare för att han vill ha båda vete sjutton?

Du är ganska motsägelsefull tycker jag, först så får han ha sex med andra, sedan
när hon får reda på att det verkligen är så, då tuffar hon till sig å vågar flytta.

Om det stämmer att hon har sagt att han får ha sex med andra, det vet vi inte säkert.
Även om hon har sagt det behöver det inte vara sant, vad hon säger är
en sak, det hon känner kan vara något helt annat.

Sedan blir det ett gäng påståenden som du då försiktighetsvis sätter
frågetecken efter , rena gissningar alltså.
Tror du HDs föräldrar också är livrädda för honom?
Citera
2019-06-22, 10:28
Medlem
Citat:
Du är ganska motsägelsefull tycker jag, först så får han ha sex med andra, sedan
när hon får reda på att det verkligen är så, då tuffar hon till sig å vågar flytta.

Om det stämmer att hon har sagt att han får ha sex med andra, det vet vi inte säkert.
Även om hon har sagt det behöver det inte vara sant, vad hon säger är
en sak, det hon känner kan vara något helt annat.

Sedan blir det ett gäng påståenden som du då försiktighetsvis sätter
frågetecken efter , rena gissningar alltså.
Tror du HDs föräldrar också är livrädda för honom?

Ja det är ju ett något konstigt arrangemang som är just motsägelsefullt. Jag blir inte klok på det. Borde inte HD och LW varit de som slagits så hårtussarna flög? Jo det hade varit mer förståeligt och jag tror att SD hade något överlägsen personlighet, beskyddande och tog om hand om båda två, men samtidigt krävde och kvävde i samma veva att de kom inte ifrån honom. Att han hade makt över dom på flera sätt.
Kanske LW försökte få kontroll över honom på något sätt genom att bryta detta övertag han hade? För att bryta sig loss?
Hon hade tidigare sagt det var en magisk vänskap? Då menar hon väl att det är något särskilt som ingen förstår?
Citera
2019-06-22, 10:37
Medlem
Citat:

Det går inte att ångra en anmälan som faller under allmänt åtal, tex misshandel.
Polis och åklagare är skyldiga att utreda alla sådana anmälningar.

Men anmälaren kan försvåra utredningen genom att vägra samarbeta och då blir det näst intill omöjligt att få till ett åtal.
Citera
2019-06-22, 11:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Det går inte att ångra en anmälan som faller under allmänt åtal, tex misshandel.
Polis och åklagare är skyldiga att utreda alla sådana anmälningar.

Men anmälaren kan försvåra utredningen genom att vägra samarbeta och då blir det näst intill omöjligt att få till ett åtal.

Jag tror att bråket gällde något annat
som LW inte ville skulle komma ut.
När hon fått tänka efter lite så
trivialiserade hon det till att ha varit
tjafs om födelsedagsfika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in