2019-06-20, 11:06
Avstängd
Professor Idiot, från Malmö Högskola, deklarerar i Sydsvenskan - var annars? - att det inte finns, och aldrig har funnits, någon flyktingkris i Sverige eller i Europa: länder som Jordanien, Libanon och Pakistan tar ju hand om mångdubbelt fler flyktingar än Europa gör. Artikeln är provocerande usel, men realistiskt sett handlar det om politisk propaganda presenterad som "forskare uttalar sig", och den här sortens texter är så vanliga i just Sydan numera att man knappt reagerar längre.

https://www.sydsvenskan.se/2019-06-20/det-har-aldrig-funnits-en-flyktingkris-i-sverige

Men han har förstås rätt på ett sätt: det är inte en flyktingkris vi ser egentligen, utan en migrantkris, vilket är något helt annat.

Ronald Stades svada är lätt att genomskåda för alla som har lärt sig att avkoda sådana här texter. Ett enkelt påpekande bara:

- Professorn missar att Sverige skänker tusen gånger mer per år till varje anländ "flykting" än länder som Jordanien och Libanon, där man i princip låter 500 flyktingar dela på samma brunn och plats i ett tält ute på annars oanvändbar mark, plus kanske enkla matransoner. Inga bostäder av stadstyp, inga kurser, ingen modern sjukvård, nästan inga bidrag. Inte konstigt att Jordanien då kan härbärgera några miljoner eller vad det är.

-
Senast redigerad av HepCat-X 2019-06-20 kl. 11:11.
Citera
2019-06-21, 00:49
Moderator
Chantres avatar
Lindängeborna har gått man ur huse för att delta i det svenska midsommarfirandet.

https://www.pppress.se/nyhet/midsommarfirande-vid-amfiteatern-pa-lindangen/
Citera
2019-06-21, 04:43
Medlem
Ensamkommandes studentskiva på Malmö Live

https://malmolive.se/artiklar/ensamkommandes-studentskiva-pa-malmo-live?fbclid=IwAR1qVNG8sRMEDK7vM5I64AnnsCpgv8djBCdo CXW0wbwHqPYWi M7gl1iGQEE
Senast redigerad av ascheberg 2019-06-21 kl. 04:45.
Citera
2019-06-21, 10:49
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nu har Malmö stad skickat ut en lista med ”tips och råd för hur du undviker att hamna i oönskade situationer” till all personal inom hälsa, vård och omsorg.

Kvällsposten listar några av punkterna:

”Planera din färdväg – känn ditt område. Alternativa färdvägar/ingångar/utgångar”.
”Försök att minimera tiden från det att du parkerar din cykel/bil tills det att du går in till brukaren”.
”Innan du lämnar ett trapphus, titta först ut och gör en bedömning av omgivningen för att undvika att hamna i en oönskad situation”.
”Håll avstånd till personer som bedöms som potentiellt hotfulla eller farliga och öka avståndet om det inte finns andra personer i närheten”.

Listan är dock inte ny utan togs fram för ett år sedan utifrån en säkerhetsutbildning som kommunen hade med anledning av de skjutningar som plågade staden.
– Nu var det återigen, efter en lugn start på året, skjutningar och sprängningar inom loppet av bara några dagar. Då bestämde vi oss för att skicka ut listan igen, säger Åsa Ollerstam Lundh, en av cheferna som skickade ut listan, till Kvällsposten."

https://nyheteridag.se/malmo-stad-tipsar-sin-personal-sa-undviker-du-att-drabbas-av-valdet/

Men se!
Ännu ett bevis på att ”mångkulturen” har gjort Sverige till en bananrepublik som i valfritt ”shit hole country”.

Svetsministern, Damberg och den vidrigaste av de alla Reinfeldt med anhang har verkligen lyckats förstöra Sverige.

Samma varningar som jag fick i USA ifall vi skulle förirra oss ner i ”downtown” i valfri stad för 30 år sedan.

Samma skit som jag exempelvis har sett utanför Paris osv.

Nu är vi här!

Arma, ARMA djävla Sverige!
Citera
2019-06-21, 11:21
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
"Nu har Malmö stad skickat ut en lista med ”tips och råd för hur du undviker att hamna i oönskade situationer” till all personal inom hälsa, vård och omsorg.

Kvällsposten listar några av punkterna:

”Planera din färdväg – känn ditt område. Alternativa färdvägar/ingångar/utgångar”.
”Försök att minimera tiden från det att du parkerar din cykel/bil tills det att du går in till brukaren”.
”Innan du lämnar ett trapphus, titta först ut och gör en bedömning av omgivningen för att undvika att hamna i en oönskad situation”.
”Håll avstånd till personer som bedöms som potentiellt hotfulla eller farliga och öka avståndet om det inte finns andra personer i närheten”.

Listan är dock inte ny utan togs fram för ett år sedan utifrån en säkerhetsutbildning som kommunen hade med anledning av de skjutningar som plågade staden.
– Nu var det återigen, efter en lugn start på året, skjutningar och sprängningar inom loppet av bara några dagar. Då bestämde vi oss för att skicka ut listan igen, säger Åsa Ollerstam Lundh, en av cheferna som skickade ut listan, till Kvällsposten."

https://nyheteridag.se/malmo-stad-tipsar-sin-personal-sa-undviker-du-att-drabbas-av-valdet/

Fantastiskt. Så i praktiken erkänner de att hela Malmö är en NoGoZon där man tar en risk bara genom att sätta sin fot där. Man skäms ju för att vara svensk och betala skatt för att lallare ska styra landet rakt åt helvete. Fy fan.
Citera
2019-06-21, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Fantastiskt. Så i praktiken erkänner de att hela Malmö är en NoGoZon där man tar en risk bara genom att sätta sin fot där. Man skäms ju för att vara svensk och betala skatt för att lallare ska styra landet rakt åt helvete. Fy fan.
Haha, ändå komiskt att de internt för sina "egna" socialdemokratiska och muslimmiljöpartistiska tjänstemän säger sanningen. Ytterst sorgligt att svenskar ska behöva titta över axeln i sitt eget land på grund av de muslimska parasiterna.
Citera
2019-06-22, 04:46
Medlem
Tillslag mot narkotika i och vid Folkets park på midsommarafton

Flera personer omhändertogs av polis vid Folkets park Friisgatan vid 22.30-tiden. Det omhändertagna är i nuläget misstänkta för drogförsäljning. Vid den plats sällskapet stod fann polisen mindre mängder narkotika. En del av de misstänkta fick gå från platsen efter att de blivit kontrollerade. Fem personer fick följa med in i polisbilar. Enligt uppgift skall det varit ett mindre bråk på platsen som drog till sig polisens intresse från början. Vid 00.30-tiden slog polis och vakter till mot nya misstänkta drogförsäljare inne i Folkets park.Pppress.
Citera
2019-06-22, 08:21
Medlem
Hmm nu har jag inte ens läst tråden men kan bara säga att det är fantastiskt i Malmö. En ordentlig 2019 stad. Amazing vibes och kärlek överallt. Det dör någon människa här och där men fan det händer ju överallt so what liksom. Vi kan alltid kontrollera allt och det måste Vi erkänna. Vi Mlamöbor vill ju självfallet inte att det ska vara drog och mord i vår fina stad men staden fungerar ändå som den ska. Integrationen i Malmö fungerar bäst i landet.
Citera
2019-06-22, 09:48
Medlem
Mad monks avatar
Stan är numera som att åka till ett tredjevärlden land. Vänstern har verkligen skapat sitt utopia här.
Citera
2019-06-22, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos
Hmm nu har jag inte ens läst tråden men kan bara säga att det är fantastiskt i Malmö. En ordentlig 2019 stad. Amazing vibes och kärlek överallt. Det dör någon människa här och där men fan det händer ju överallt so what liksom. Vi kan alltid kontrollera allt och det måste Vi erkänna. Vi Mlamöbor vill ju självfallet inte att det ska vara drog och mord i vår fina stad men staden fungerar ändå som den ska. Integrationen i Malmö fungerar bäst i landet.

Tänk hur fel det kan bli när man missar ett litet ord. Skulle stått:

Vi kan inte alltid kontrollera allt.
Citera
2019-06-22, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Votramos

Du måste lägga ner med drogerna.
Citera
2019-06-22, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Du måste lägga ner med drogerna.

Haha jag och droger? Jag har aldrig rökt en cigg eller druckit ett glas vin ens. Bör inte det säga dig att jag har en klarare bild av verkligheten än dig?

Sen att du har en annan bild av Malmö än jag, det har jag respekt för. Jag vet inte hur Malmö var på 80 talet så jag kan bara jämföra med den Malmön jag känner. Ingen större förändring de senaste 10 åren så som jag upplever det. Kom ihåg att jag jämför med Rotterdam, Toronto och Paris och sådana städer inte med ett samhälle med 56 invånare i Småland.
Senast redigerad av Votramos 2019-06-22 kl. 13:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in