2019-06-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
Av ren nyfikenhet, var finns detta internationella luftrum du påstår finnas?

Min. width 21 nautical miles (39 km) ?

12 NM +12 NM från varje sida = 24 NM ?? Det finns inget internationellt luftrum som man kan passera ovanför Hormuz.

Sköts inte ned i sundets smalaste del utan långt utanför enligt de kartor som presenterats. Eftersom ingen här har exakt position så är det meningslöst att hänvisa till hur smalt sundet är. Argument för dumskallar.

Spaningsflyg flyger med största sannolikt inte heller mitt i utan tangerar gränsen. Civilflyg tar kortaste vägen om det är tillåtet fram till nu när de inte vågar vara inom Irans räckvidd även om det kostar dem flygbränsle.
Citera
2019-06-21, 23:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skogismyra
Idioter.

USA vill inte ha krig med Iran.

Klart de vill, alla förutom Trump skulle förmodligen startat krig redan när det sköts ner. Obama (fredsprinsen) skulle ha tryckt på kärnvapenknappen by now.
Citera
2019-06-21, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag håller med, en del tokigt kan Trump göra men han hetsar inte till krig för han vet att det kostar och han kan då glömma att göra "America great again". Iran har inte avslöjat mycket av sin militära kapacitet men vi vet att dom har avancerade torpeder, kryssningsrobotar och ubåtar. Det dom nu avslöjat är att dom kan skjuta ner drönare belagd med radarskydd och det oroar nog. Ett anfall på Iran blir en mycket dyr historia för USA med en hel del nerskjutet och minst ett hangarfartyg sänkt. Läxor lärt från Irakkriget av alla i området. Iran kommer att få ett tyst stöd från Ryssland och Kina om dom amerikanska generalerna tar steget. Sen vet man ju inte hur USA tänker, det här kan vara sista chansen innan Iran blir för stark militärt och kanske till och med färdigutvecklat kärnvapen. I så fall kommer fler märkliga händelser snart att inträffa för att få delar av Europa med sig. Troligen blir det nästa presidents problem och detta lägger sig snart. Bäst vore ju om Iran kunde gå väst till mötes och lätta lite på regimen, att Kina och Ryssland på något sätt kan få dom att avså kärnvapenforskning helt och att USA backar och lättar på sanktioner för vi vet att det inte hjälper om dom bestämts sig för att skaffa kärnvapen, Nordkorea som är så fattiga borde ge en fingervisning.

Iran har säkert redan skruvat ihop sina första kärnvapen men kanske ännu inte fixat in dem i någon bra bärraket. Deras kaxighet kommer sig av det. Nästa alla fall där ett nytt land kommer ut med kärnvapen så har de haft det en lång tid innan.

Revolutionsgardisterna kan mycket väl försöka sänka ett amerikanskt hangarfartyg, så tokiga är dom.
Bli inte förvånad när det händer.
Citera
2019-06-22, 00:07
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Hur många gånger har du varit aktiverad sedan 2012? Bara propaganda skriverier!
Går bara in och skriver när jag är förbannad. Och finns många här som gör mig förbannad, folk som är så hjärntvättade att det nästan tåras i ögonen. Folk utan vett och sans och som verkar ha en himmelsk tro på att de ska få bli del av 1%-gänget om de gör allt som 1% bajsar ut i propaganda.

Att tänka kritiskt verkar helt sakna värde hos dessa. Att USA har en historia sedan 1776 av false flags, korruption, massmord, stöld och bedrägeri verkar inte bekymra. USA hade till och med med våld tillsatt en marionettdiktator i Iran back in the days som skickade över alla oljepengar till 1%-arna men när han såg ut att kanske börja vilja behålla lite av pengarna så såg USA till att skapa kaos där så de kunde byta ut honom men då hann ett gäng fundamentalister ta makten istället varav USA direkt satte saktioner mot Iran och stal alla tillgångar Iran hade utomlands. Inte förrän Obama kom till makten så fick Iran tillbaks en del av dom pengarna och fick delar av sanktionerna släppta. Sen kom terroristen Trump till makten och förstörde allt detta då hans 20+ trillioner dollar skuldsatta USA behöver råna några oljeländer på pengar för att få ekonomin att gå ihop.

Det är där vi är idag och varför USA gör false flags hela tiden för att provocera Iran till krig och för att hitta en ursäkt när övriga världen undrar vad fan USA gör igen.

Så nej, jag står inte för propgagandan, det gör västmedia inklusive SVT och SR, USA och dess slavstater och ett gäng nissar på FB. Jag håller mig till fakta och där är det uppenbart vad USA sysslar med och varför de slänger in en drönare och ett passagerarflygplan in på Iranskt territorium.

Jag är bara ärlig när jag säger att jag önskar att Ryssland och Kina är med på det här, för USA's mål är uppenbarligen att ta land efter land så att de till slut bara har antingen Kina eller Ryssland att hota vilket då såklart gör att terrorstaten USA kan ta över världen och 1%-arna gör oss alla till deras slavar.

För att Ryssland och Kina ska kunna existera så krävs att de skyddar allierade som Iran nu och tar ut USA om 1%-arna gör allvar på sina hot.
Citera
2019-06-22, 00:09
Medlem
jj_6s avatar
Citat:
Idioter.

USA vill inte ha krig med Iran.

Inte??!! Historiska fakta visar på motsatsen. De som styr USA bygger sin rikedom på väpnade konflikter där förlorarna är folken i de drabbade länderna men också de amerikanska skattebetalarna som finansierar den abnormt stora krigsmaskinen som är offensiv, inte defensiv och inriktad på försvar.

Vad säger du om Afghanistan, Irak och Libyien? Iran finns med på listan med länder vars naturresurser ska underställas och kontrolleras av de amerikanska oljebolagen.

Se denna film så kanske det klarnar. https://www.youtube.com/watch?v=Yw0-ASR4sr8
Citera
2019-06-22, 00:10
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Iran har säkert redan skruvat ihop sina första kärnvapen men kanske ännu inte fixat in dem i någon bra bärraket. Deras kaxighet kommer sig av det. Nästa alla fall där ett nytt land kommer ut med kärnvapen så har de haft det en lång tid innan.

Revolutionsgardisterna kan mycket väl försöka sänka ett amerikanskt hangarfartyg, så tokiga är dom.
Bli inte förvånad när det händer.
Skulle vara bra om Iran har kärnvapen, de har inte attackerat något annat land på 200 år. USA har knappt existerat mer än 200 år men har bara varit i fred i tjugo eller nåt sånt. Och de flesta krig USA deltagit i har de startat alldeles själv.

USA är också det enda landet som använt kärnvapen och det gjorde de vid två olika tillfällen mot två helt civila städer och medvetet mot civila kvinnor, barn och äldre. Det är USA som borde sanktioneras tills de inte har några kärnvapen kvar, de är terroristerna här i världen.
Citera
2019-06-22, 00:13
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Sköts inte ned i sundets smalaste del utan långt utanför enligt de kartor som presenterats. Eftersom ingen här har exakt position så är det meningslöst att hänvisa till hur smalt sundet är. Argument för dumskallar.

Spaningsflyg flyger med största sannolikt inte heller mitt i utan tangerar gränsen. Civilflyg tar kortaste vägen om det är tillåtet fram till nu när de inte vågar vara inom Irans räckvidd även om det kostar dem flygbränsle.

Jag syftar främst på ruttern som publicerats av Pentagon.
Den gula linjen visar ju att man faktiskt gjort intrång på Irans territorium innan skjutningen. Se själv!
Detta förändrar ju hela historien.
https://images.app.goo.gl/CMwz6o1xfefFNpEW6

Poängen är dock att det inte finns något som heter internationellt luftrum utan det är en korridor som upprättas med värdländernas godkännande.
Senast redigerad av Saab88 2019-06-22 kl. 00:21.
Citera
2019-06-22, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Du är dum i huvudet. Ingen skulle ha vunnit i ett stort kärnvapen krig. Väx upp jävla idiot.
Den som dödade flest jo. Den som kom ur som den starkaste parten. Du måste helt ha missat vad krig innebär.
Citera
2019-06-22, 00:17
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Och snart kommer liknande artiklar i Washington Post och NYT, de kommer kalla Trump "weak" och feg och liknande. På Fox är det Tucker Carlson och Ingraham som bäst representerar Trumps bas, och de kommer applådera Trump, resten är krigshökar, neocons och never trumpers.
Sean Hannity verkar också ha begripit till sist att krig i Mellanöstern är någonting som USA helst bör hålla sig utanför. Tucker Carlson är kraftigt emot kriget https://www.foxnews.com/opinion/tucker-carlson-warmongers-in-washington-badly-want-a-war-with-iran-trump-is-rightfully-skeptical
och enligt vissa källor har han personligen påverkat Trump att undvika krig https://www.thedailybeast.com/fox-news-tucker-carlson-privately-advises-trump-against-iran-war
Trump inser att hans arv liksom möjligheten att bli omvald skulle bli förstört av ett krig med Iran. Men det är möjligt att han lockas in i det i alla fall av neoconsen.
Citera
2019-06-22, 00:20
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Trump är en fegis, skrävlare och skitsnackare. Försöker köra den hårda stilen med sina löjliga hot, för att sen backa. Vill man bli tagen på allvar måste man nån jäkla gång slå till hårt och skoningslöst. Om man nu anser sig ha bevis för nedskjutna drönare och sprängda oljetankers är det väl för tusan lämpligt med vedergällning. Typ sänka ett gäng fartyg, bomba sönder några hamnar och flygfält.

Ingen kommer ta hans babbel på allvar i framtiden när han aldrig har stake att verkställa hoten.
Citera
2019-06-22, 00:22
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilthyWhore
Den som dödade flest jo. Den som kom ur som den starkaste parten. Du måste helt ha missat vad krig innebär.
Det blir stora konsekvenser efter ett kärnvapenkrig som strålning och radioaktivt nedfall över hela planeten och enorma klimateffekter efter att ozonlagret har förstörts. Jorden skulle förintas på mindre än en timma.
Citera
2019-06-22, 00:41
Medlem
Saab88s avatar
Citat:
Varför flyttar du inte till Iran när du nu älskar landet så mycket?
Det där är irrelevant. Om personen har åsikter i en viss fråga behöver inte detta innebära att hen ska åka till Iran eller annat land. Om jag tex kritiserar Ystad i en fråga så betyder det inte att jag ska flytta därifrån. Det slutar med att alla som tycker vissa saker bor på särskilda ställen i världen.

Men man kan inte blunda för ursäkter som USA hittar på. Varför drog de sig tillbaka från avtalet. Iran har så länge inga kärnvapen. det har gått 20 år efter anklagelserna om iranska kärnvapen. Det är ju tyvärr så att USA är inte längre trovärdiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in