Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2019-06-21, 18:57
Medlem
HK1997s avatar
Med tanke på hur svårt det är att hitta en billig eller ledig parkeringsplats i Stockholm tänkte jag vi använder denna tråd för att lista alla gratis parkeringsplatser vi känner till i Stockholm.

Med "gratis parkering" avser jag en parkeringsplats med enbart en P-skylt utan tilläggstavla. Alltså 24h parkering på vardag och fria parkering på dag innan helgdag samt helgdag förutsatt rätt inställd P-skiva.

Här postar vi alltså parkeringsplatser man kan parkera 24h utan att få böter!

Har använt sökfunktionen och hittat liknande trådar om samma ämne med olika ställen inom Stockholm. Mod kanske ska sammanfoga alla dessa trådar hit.
Citera
2019-06-21, 19:01
Medlem
HK1997s avatar
Jag kan börja ta initiativ.

Ålgrytevägen vid Mälarhöjdsbadet i Bredäng.

Bro Station, utanför pendeltågsstationen.

Återkommer vartefter jag kommer på fler ställen. Bidra gärna tråden på detta sätt.
Citera
2019-06-21, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997
Med tanke på hur svårt det är att hitta en billig eller ledig parkeringsplats i Stockholm tänkte jag vi använder denna tråd för att lista alla gratis parkeringsplatser vi känner till i Stockholm.

Med "gratis parkering" avser jag en parkeringsplats med enbart en P-skylt utan tilläggstavla. Alltså 24h parkering på vardag och fria parkering på dag innan helgdag samt helgdag förutsatt rätt inställd P-skiva.

Här postar vi alltså parkeringsplatser man kan parkera 24h utan att få böter!

Har använt sökfunktionen och hittat liknande trådar om samma ämne med olika ställen inom Stockholm. Mod kanske ska sammanfoga alla dessa trådar hit.

90% av alla fria parkeringar har inte ens en P-skylt då de är gaturparkeringar. Men dessa vill du helt enkelt inte ha?

Eftersom att Stockholm Stad har satt P-avgift i alla deras stadsdelar så är det mycket svårt att hitta någon gata som har gatuparkering utan att det är taxa 5.
Citera
2019-06-21, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HK1997
Jag kan börja ta initiativ.

Ålgrytevägen vid Mälarhöjdsbadet i Bredäng.

Bro Station, utanför pendeltågsstationen.

Återkommer vartefter jag kommer på fler ställen. Bidra gärna tråden på detta sätt.

Det råder P-förbud överallt på den första platsen
Citera
2019-06-22, 07:32
Medlem
Nu var det många år sedan ja bodde i sthlm, fanns eller finns det inte en 24h parkering på andra sidan vägen vid globen. Eller har den byggts bort.
Citera
2019-06-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Nu var det många år sedan ja bodde i sthlm, fanns eller finns det inte en 24h parkering på andra sidan vägen vid globen. Eller har den byggts bort.

Hela området runt Globen är taxa 3-4 så nej.
Citera
2019-06-22, 10:37
Medlem
Ok för mig det var en grusplan på andra sidan vägen om globen man kunde ställa bilen på.. Nåja detta är över 20 år sedan.. Man glömmer fort
Citera
2019-06-22, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Det råder P-förbud överallt på den första platsen

Samt är det inte stockholm. Alla vet att stockholm är innanför tullarna. Lycka till med att hitta gratis-parkering i stockholm, lördag/söndag exkluderat.

Några delar av enskede utanför sthlm är fortfarande utan taxa.
Sen avskaffades väl taxa i hela bromma om jag inte minns fel.
Senast redigerad av fonzen 2019-06-22 kl. 13:50.
Citera
2019-06-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NocturnalVoodoo
Ok för mig det var en grusplan på andra sidan vägen om globen man kunde ställa bilen på.. Nåja detta är över 20 år sedan.. Man glömmer fort

Det finns inte en enda grusplan i johanneshov.
Citera
2019-06-24, 19:48
Medlem
HK1997s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
90% av alla fria parkeringar har inte ens en P-skylt då de är gaturparkeringar. Men dessa vill du helt enkelt inte ha?

Eftersom att Stockholm Stad har satt P-avgift i alla deras stadsdelar så är det mycket svårt att hitta någon gata som har gatuparkering utan att det är taxa 5.

Sist jag var i Tensta var det i praktiken gratis parkering. Hälften av bilarna var felparkerade i månaders tid. Tror det var för att p-vakterna inte vågade åka dit. Vad jag vet har det upphört idag.

Någon som känner till liknande kaozzzförort med liknande parkering?
Citera
2019-06-25, 21:17
Medlem
Är det så jävligt i Stockholm? Jag skall till huvudstaden på semester i juli, bör man bita i det sura äpplet och parkera i p-källare för +300kr per dygn? Eller finns det inga bättre möjligheter?
Citera
2019-06-26, 05:57
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belsubub
Är det så jävligt i Stockholm? Jag skall till huvudstaden på semester i juli, bör man bita i det sura äpplet och parkera i p-källare för +300kr per dygn? Eller finns det inga bättre möjligheter?

Det är inte riktigt så jävligt. Det finns områden där man kunde parkera utomhus för 50kr per natt men vissa har nu höjts till 150kr. Men det är inte i centrala Stockholm.

Var ska du bo någonstans så kan det hjälpa dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in