2019-06-21, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är kortfattat vad evangeliet säger. Jag kan plocka fram verserna, men du kan också bara tro.
Hur gör man när man ”bara tror”?
Kan du bestämma dig för att tro på vad som helst?
Citera
2019-06-21, 13:10
Medlem
Citat:
Gud svarade på din fråga för länge sedan.

5 Mos 30:19
Jag tar i dag himmel och jord till vittnen på att jag har ställt dig inför liv och död, välsignelse och förbannelse. Du skall välja livet, så att du och dina efterkommande får leva.

Du kanske tycker du är modern när du tar till Heimlichmanövern, men Guds vishet är vida överlägsen din. Han säger att du ska välja livet oavsett vad som händer. Du ska bara gå in i döden för din Herre när andra förföljer och dödar dig. Din död ska inte vara följden av att du vägrar läkarhjälp, som Jehovas vittnen och deras blodvägran.
Jaha men ni anser att manövern och bön har samma styrka eller hur?
Citera
2019-06-21, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Det vore intressant med ett sjukhus där bara bön förekommer, och ett sjukhus där medicinsk vetenskap ligger till grund. Efter ett år jämförs resultaten.
Citera
2019-06-21, 13:16
Medlem
Citat:
Så en massa motsägelser, är du som Ned Flanders som följer allt i bibeln även när där är
motsägelser?
Jag vet inte vem Ned Flanders är, och jag vill inte veta heller. Är det svårt att förstås att bibeln innehåller två olika FÖRBUND med olika förbundVILLKOR? Det är alltså inga motsägelser, det är olika villkor.
Citera
2019-06-21, 13:21
Medlem
Citat:
Så en massa motsägelser, är du som Ned Flanders som följer allt i bibeln även när där är
motsägelser?
Ray ”bananmannen” Comfort har i alla fall sagt att bibeln har fel om slaveri. Där måste människor varit inne och korrumperat bibeln, för Gud skulle inte godkänna slaveri, anser Ray. Så det finns de som ”erkänner” fel i bibeln.
Citera
2019-06-21, 13:26
Medlem
Citat:
Det beror på villkoren...jag menar på vilken nivå ditt gudsbeskydd är. Till Jesus sa Gud:

Ps
11Han skall befalla sina änglar
att skydda dig var du än går.
12De bär dig på sina händer,
så att du inte stöter foten mot någon sten.

Änglar skulle bära honom på sina händer. Han gick på vatten. Go figure...
Citera
2019-06-21, 14:18
Medlem
Citat:
Det beror på villkoren...jag menar på vilken nivå ditt gudsbeskydd är. Till Jesus sa Gud:

Ps
11Han skall befalla sina änglar
att skydda dig var du än går.
12De bär dig på sina händer,
så att du inte stöter foten mot någon sten.

Änglar skulle bära honom på sina händer. Han gick på vatten. Go figure...
Med den hjälpen kan väl alla gå på vatten?
Citera
2019-06-21, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ray ”bananmannen” Comfort har i alla fall sagt att bibeln har fel om slaveri. Där måste människor varit inne och korrumperat bibeln, för Gud skulle inte godkänna slaveri, anser Ray. Så det finns de som ”erkänner” fel i bibeln.
Jo han är säkert jätteärlig med tanke på bananfiaskot. Har du hört talas om konceptet att ljuga
för jebus?
Citera
2019-06-21, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det vore intressant med ett sjukhus där bara bön förekommer, och ett sjukhus där medicinsk vetenskap ligger till grund. Efter ett år jämförs resultaten.
Det hade varit underhållande men jag skulle inte vilja bli inlagd på bönestället.
Citera
2019-06-21, 15:50
Medlem
Citat:
Jo han är säkert jätteärlig med tanke på bananfiaskot. Har du hört talas om konceptet att ljuga
för jebus?
Vad är det han ljuger om?
Citera
2019-06-21, 16:54
Medlem
Citat:
Bönens kraft är mycket större, men om Gud visar dig en utväg genom någon som kan utföra Heimlichmanövern, då har du fått bönesvar!
Citera
2019-06-21, 21:53
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Jag har sysslat med detta sedan jag var barn, så jag skulle vara en gudsförnekare som du om jag inte skulle berätta som det är.
Då förstår jag att det är extra tufft att komma ur indoktrineringen om din låtsaskompis.
Citat:
För att deras gudar är döda?
Alla gudar är fantasikonstruktioner. Var och en är salig i sin tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in