2019-06-20, 23:36
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Trollar, nja, hon gör ett försök med humor. Fast det fungerar inte. Män är bättre på humor än kvinnor. Men kvinnor skrattar lättare.

Inget bevis på det i den här tråden, den kan sammanfattas med: Inget nytt under solen, sedan dess skapelse.

Skulle dock säga att kvinnor och män får oavgjort i talangen att slössa dyrbara dagar och år av deras liv på värdelös nonsens. På individuell nivå delar du guldet med Lupac.

Är Sverige så jävla tråkigt att folk inte har något bättre för sig?
Citera
2019-06-20, 23:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
"Allt" är inget svar. Det är nämligen så att du inte har varesig gett exempel på vad "allt" innebär och därmed ej heller styrkt något av det. Sätt igång med det om du nu inte vill utgå från "känslomässiga bedömningar".

Aha du förstår inte vad det ordet betyder. Kan du då komma med något som kvinnor är bättre på än män, och som inte utgår från dina subjektiva känslor utan något objektivt resultat? Förstår du ordet "något"?
Citera
2019-06-21, 00:30
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Aha du förstår inte vad det ordet betyder. Kan du då komma med något som kvinnor är bättre på än män, och som inte utgår från dina subjektiva känslor utan något objektivt resultat? Förstår du ordet "något"?

Först och främst måste jag fråga hur dina mätningar sker. Anser du att gruppen män är bättre än gruppen kvinnor på någonting för att EN man har det bäst uppmätta resultatet?
Citera
2019-06-21, 00:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Först och främst måste jag fråga hur dina mätningar sker. Anser du att gruppen män är bättre än gruppen kvinnor på någonting för att EN man har det bäst uppmätta resultatet?

Har du inte läst trådstarten? Om du har exempel på saker kvinnor är bättre på och kan styrka det med objektiva fakta så är du välkommen att presentera det.
Citera
2019-06-21, 00:36
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Har du inte läst trådstarten? Om du har exempel på saker kvinnor är bättre på och kan styrka det med objektiva fakta så är du välkommen att presentera det.

Svara på min fråga. Om du förstod den. Vi måste veta att vi diskuterar samma sak ditt spånhuve.
Citera
2019-06-21, 00:40
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Svara på min fråga. Om du förstod den. Vi måste veta att vi diskuterar samma sak ditt spånhuve.

Du verkar inte förstå det här, har du kanske en man i närheten som kan hjälpa dig? Kan du komma med något exempel som kvinnor är bättre än män på och som kan styrkas objektivt eller inte? Svaret är väl förstås att du inte kan det eftersom du inte gör det.
Citera
2019-06-21, 00:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du verkar inte förstå det här, har du kanske en man i närheten som kan hjälpa dig? Kan du komma med något exempel som kvinnor är bättre än män på och som kan styrkas objektivt eller inte? Svaret är väl förstås att du inte kan det eftersom du inte gör det.

Du verkar inte förstå att alla män och alla kvinnor inte är samma person. Det går inte att säga "kvinnor" och " män" . Att en person av 50% av befolkningen är bäst på något är oviktigt för resten av gruppen sålänge man inte inbillar sig att man ska rida på någon annans talang.

Som grupp råder följande:
Kvinnor är bättre på sociala interaktioner och emotionellt arbete i olika situationer.
Män är bättre på fysisk styrka, alltså sporter och yrken där detta är avgörande.
Citera
2019-06-21, 01:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du verkar inte förstå att alla män och alla kvinnor inte är samma person. Det går inte att säga "kvinnor" och " män" .

Det är klart det går, du gjorde det precis nu.

Citat:
Att en person av 50% av befolkningen är bäst på något är oviktigt för resten av gruppen sålänge man inte inbillar sig att man ska rida på någon annans talang.

Som grupp råder följande:
Kvinnor är bättre på sociala interaktioner och emotionellt arbete i olika situationer.
Män är bättre på fysisk styrka, alltså sporter och yrken där detta är avgörande.

Och nu gjorde du det igen, du pratar om kvinnor och män trots att det inte skulle gå. Var det här ett exempel på hur bra du är på sociala interaktioner?

Kan du underbygga det fetade påståendet med objektiva fakta, för facts don't care about your feelings.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2019-06-21 kl. 01:11.
Citera
2019-06-21, 01:19
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är klart det går, du gjorde det precis nu.

Och nu gjorde du det igen, du pratar om kvinnor och män trots att det inte skulle gå. Var det här ett exempel på hur bra du är på sociala interaktioner?

Kan du underbygga det fetade påståendet med objektiva fakta, för facts don't care about your feelings.

Det var två generaliseringar som går att göra på gruppnivå. Du har stora svårigheter med att tolka hur normala människor uttrycker sig då du läser allting ordagrant på ett extremt sätt. Det kan du säkert inte hjälpa, men det vore bra om du talade om att du fungerar så. Du blir nämligen helt omöjlig att föra diskussioner med till slut annars.

Hur skulle jag kunna det? Har det någonsin gjorts mätningar angående sociala interaktioner? Nej.
Genom att titta på verkligheten kan vi se att kvinnor har i betydligt högre utsträckning än män arbeten som kräver social kompetens. Kvinnor har större umgängeskrets än män högre upp i åldrarna då fler män är ensamma.
Kan du sluta med det töntiga citatet "facts dont care about your feelings" ?
Citera
2019-06-21, 01:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det var två generaliseringar som går att göra på gruppnivå. Du har stora svårigheter med att tolka hur normala människor uttrycker sig då du läser allting ordagrant på ett extremt sätt. Det kan du säkert inte hjälpa, men det vore bra om du talade om att du fungerar så. Du blir nämligen helt omöjlig att föra diskussioner med till slut annars.

Du har extrema svårigheter att uttrycka dig korrekt, påstår att man inte kan säga en viss sak och sedan direkt efter säger du exakt det. Det måste vara något seriöst fel på dig, men inte bara på dig utan denna brist i debatt-teknik är genomgående för feminister i Sverige, ni är totalt odugliga på allt. Och ändå har du mage att påstå att ni är bra på sociala interaktioner, bah!

Citat:
Hur skulle jag kunna det? Har det någonsin gjorts mätningar angående sociala interaktioner? Nej.

Men då får vi väl bara konstatera att du inte kan komma med ett enda exempel där kvinnor är bättre än män och som vilar på objektiva fakta. De går däremot att komma med massor av exempel där män är bättre och som vilar på objektiva fakta.

Facts don't care about your feelings
Citera
2019-06-21, 02:11
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jo, du skyller på feminismen och anser att inte att en man själv kan påverka sin situation, inklusive dig själv. Det finns ingenting ologiskt i mitt resonemang, men att du uppfattar det är jag inte förvånad över. Min förmåga till att fungera logiskt är långt högre än din, det märks.
Ska vi testa ditt påstående då?

Vad tror du händer på stan om en kvinna slår en man?

Och vad händer om en man slår en kvinna eller slår tillbaks fast man sett att hon slog först?

Exakt. Håll käften.
Citera
2019-06-21, 02:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Det var ju det jag menade när jag skrev att Illinois är en DELSTAT och har nästan 13 miljoner invånare. Underförstått en mycket folkrik delstat - med hög befolkningstäthet. Det var mitt svar på ditt gapflabbande över Illinois. Sluta ta mina argument som dina.

Jeanne Gangs Aqua Tower ligger som sagt i Chicago. Även Vista Tower som ju blir färdig nästa år.

Daniel Burnham (1846 - 1912)
Louis Sullivan (1856 - 1924)
Charles B. Atwood (1849 - 1895)
John Root (1850 - 1891)
Helmut Jahn (1940 -) den enda som fortfarande är i livet

Hoppsan! Så många dödingar från 1800-talet som du lyckats plocka fram ur den spindelvävstäckta kryptan. Du gör ju samma sak som lundapågen.

Jag är mer intresserad av samtida arkitekter under detta sekel.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:21st-century_American_architects

I USA är andelen kvinnliga arkitekter i hela yrkeskåren ca 25 %, vilket ger utslag bland de 147 mest framstående arkitekterna som listas i ovanstående Wikipedia-artikel. Där är andelen kvinnor också 25 %. Detta är en tydlig indikation på att kvinnliga arkitekter är i snitt lika kompetenta som manliga.

Jeanne Gang är med i listan. Såklart.

I Sverige är ca 60 % av arkitekterna kvinnor. Om det hade varit samma andel i USA, då hade det varit betydligt fler kvinnor i nämnda lista.
Men vad är det du vill säga?
Du är så sjukt krystad och helt poänglös i dit ältande.
Vad vill du, enligt trådens titel komma fram till med det här?

Dina arkitekter har topp tvåhundra intressantaste byggnaden i en puttefnaskstad globalt räknat, fast hela poängen med tråden är "är hon bäst".

Vi kan väl alla vara överens om att hon, om något, i alla fall inte är bäst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in