2019-06-21, 00:36
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryG
USA sitter iaf i guldsitsen. Jag tror inte USA kommer anfalla Iran med någon mark offensiv både logistisk och väder kommer göra de för jobbigt. Om USA gör något tror jag på ytligare sanktioner vilket kommer göra de mer än svettigt för Iran som redan har ekonomiska problem tack vare tidigare sanktioner. Om ett anfall kommer USA attackera Iran med kryssningsrobotar och flyg och plocka ut Irans stora försvars förmågor utan större problem. Men en landstigning ser jag som uteslutet.
Fortsätt drömma lilla gubben, många tusen amerikaner kommer hamna i body bags om de försöker.
Citera
2019-06-21, 00:39
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Källa på det? Vanligtvis erkänns 12nm ut från kustlinjen som territorialvatten/luft.
https://twitter.com/JZarif/status/1141772824086028288
Citera
2019-06-21, 00:42
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Källa på det? Vanligtvis erkänns 12nm ut från kustlinjen som territorialvatten/luft.

Jo, det är så det är enligt internationell rätt. Drönaren var 20 nm ut från kustlinjen, enligt de GPS-plottar som är tillgängliga. USA lär också bärga den från platsen, har de sagt.
Citera
2019-06-21, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine

Hehe, haha. Är detta alltså Irans Utrikesminister som twittrar (!) att drönaren var "i Iran". Hehe.

Extra kul att han använder både Twitter och Google Maps att få ut sitt budskap, båda produkter av fria amerikanska företag. Varför använde han inte "Irans Twitter" eller "Irans Google Maps" hehe
Citera
2019-06-21, 00:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är oerhört intressant. Alla Judehatande-Diktaturkramare här skriver att Iran har bevisat att detta var inom Irans territorium.

OK, så länka då?

Vilka jag litar mer på, USA eller Iran? USA.

Att kalla alla som är skeptiska till det USA säger för judehatare är bara larvigt.

Den enda juden som jag personligen har svårt för är Netanyahu och det är för att han är så ultra aggressiv mot allt som är öster om Israel samt Palestina ovanpå att han är korrupt och en person som ljög om Irak år 2001 och 2002
vilket ledde till invasionen 2003 och som ljuger om Iran.
Citera
2019-06-21, 00:45
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saab88
De flyger dock väldigt högt.
Men jag tror att du missar att det finns en ADIZ- Air Defense Identification Zone (ADIZ) till fördel av nationella säkerheten där flygplan har skyldigheten att upprätta kontakt och informera om sina avsikter?
Ser fram emot att höra Trumps "inspelade radiokommunikation" med Iranian Air Defence - Tvivlar starkt på att det finns en sådan inspelning.

Iran har troligtvis varnat drönaren men då stänger drönaren av transpondern (TC och TCAS) och klipper kommunikationen. Beteendet uppfattas som hot och Iran förbereder en taktisk åtgärd redan i ADIZ och slutligen avfyrar. Helt okej, fråga en militär.

Om det inte gäller andra regler på södra halvklotet så är det fel.

Militära flygföretag har ingen som helst skyldighet att över huvud taget sända transponderinformation eller vara i kontakt med civil (eller annan nations militära motsvarighet) när dessa utför uppdrag på internationellt luftrum.

Sedan så kan det vara så att många iaf gör det första mer av god vilja och för att underlätta för den civila trafikledning är en annan femma.

Du kan jämföra det med att Ryssland bekämpar ett svenskt signalspaningsflyg på internationellt luftrum... En inte helt främmande företeelse.
Citera
2019-06-21, 00:48
Medlem
OtherBarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine

Källan jag efterfrågade var på ditt påstående att det inte finns internationellt vatten mellan Iran och Oman, inte någon skärmdump från Google Maps postat av Irans egna Baghdad Bob.
Citera
2019-06-21, 00:51
Medlem
OK, på en vecka har nu Iran:
- Attackerat två tankers (en av dem Japansk) och satt dem i brand
- Öppet sagt att de kommer att anrika uran så att de bryter internationella avtal inom 10 dagar
- Skjutit ner en flygfarkost från USA på internationellt vatten

Denna regim måste stoppas till varje pris. Den hotar i princip varje grannland i sitt område och hotar viktig internationell handel.
Citera
2019-06-21, 00:55
Medlem
Citat:
Detta är oerhört intressant. Alla Judehatande-Diktaturkramare här skriver att Iran har bevisat att detta var inom Irans territorium.

OK, så länka då?

Vilka jag litar mer på, USA eller Iran? USA.

Vilket visar på att du är en idiot. USA är ingen person, utan en vasallstat och bulvan åt Rothshilddynastin som även äger Israel och med sina vänner vill ta över Iran. Debilen Trump gör bara vad han blir tillsagd av Rockefellers.
Citera
2019-06-21, 01:00
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Källan jag efterfrågade var på ditt påstående att det inte finns internationellt vatten mellan Iran och Oman, inte någon skärmdump från Google Maps postat av Irans egna Baghdad Bob.
Bagdad Bob är Pompeo, Bolton och Pence i ett. Mellanösterns nya Bagdad Bob är Netty i Israel.
Citera
2019-06-21, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
vasallstat och bulvan åt Rothshilddynastin som även äger Israel och med sina vänner vill ta över Iran. Debilen Trump gör bara vad han blir tillsagd av Rockefellers.

Hehe, if you say so

Edit: Det känns som att Flashback, iallafall i denna tråd, är oerhört vinklade för Iran, Nordkorea, Kina, Ryssland. Undrar vad det kommer sig av. Ett allmänt hat gentemot den livsstil vi lever, och den livsstil som gör att man kan knattra på sin dator fritt?
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2019-06-21 kl. 01:02.
Citera
2019-06-21, 01:07
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Hehe, if you say so

Edit: Det känns som att Flashback, iallafall i denna tråd, är oerhört vinklade för Iran, Nordkorea, Kina, Ryssland. Undrar vad det kommer sig av. Ett allmänt hat gentemot den livsstil vi lever, och den livsstil som gör att man kan knattra på sin dator fritt?

Ja flashback är ju överrepresenterat med nazister och troll så. Att dom litar mer på iransk underrättelse än amerikansk säger det mesta om vad det är för personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in