2019-06-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
So?

Kvinnor har svårt med vinklar och skit. Typ fickparkera.

Jo så är det. Roliga försök till fickparkeringar är en av de få saker som kvinnor faktiskt är bättre än män på. Slutar ofta med plåtskador eller tramp på fel pedal. Ni som inte tror på det , kolla in youtube.

(Män kör generellt istället ihjäl sej och andra t.ex. genom att köra i 150 på 50-väg p.g.a. bristande konsekvestänk i helt andra sammanhang).
Citera
2019-06-20, 23:07
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Öh vem är det som konstant tjafsar vidare i denna publika debatt-tråd? Jo, nämligen du, LundNoGo med flera. Ni borde bli varnade för trams och offtopic.

Till skillnad från dig som inte skrev nu alldeles nyss då eller?
Och att vara OT ska inte du snacka om

Citat:
Så jag frågar dig en gång till, på vilket sätt visar mitt bidrag kvinnors underlägsenhet? Och underlägsenhet i vad exakt? I debattera specifikt?

Det är så många saker men t.ex. förmågan att hålla dig till topic och att komma med sakliga argument t.ex. Du har heller inte lyckats komma med en enda sak på vad kvinnor är bättre på trots att tråden handlar om det.
Citera
2019-06-20, 23:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilsson
Ser den byggnaden varje dag jag gar till jobbet, borjar likna nagot nu! Visste inte att den var designad av en kvinna. Coolt!

Vad är det som är coolt med att det är en kvinna som designat den?
Citera
2019-06-20, 23:12
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Till skillnad från dig som inte skrev nu alldeles nyss då eller?
Och att vara OT ska inte du snacka om

Det är så många saker men t.ex. förmågan att hålla dig till topic och att komma med sakliga argument t.ex. Du har heller inte lyckats komma med en enda sak på vad kvinnor är bättre på trots att tråden handlar om det.

Du har fortfarande inte svarat ordentligt. Du pratar om off topic, vilket du själv är mer eller mindre konstant, så att påstå att det skulle vara en anledning till underlägsenhet faller på sin egen orimlighet.

Jag har skrivit flera inlägg angående vad kvinnor är bättre på i denna tråden och de finns bland gamla inlägg att hitta. Nej jag tänker inte citera dem åt dig, eftersom du har ett sånt otroligt intresse i mig och vad jag skriver så lägger du nog gärna tid på det själv.

Så, du har fortfarande inte förklarat på vilket sätt jag visar att kvinnor är underlägsna. Och underlägsna inom vad undrade jag?
Citera
2019-06-20, 23:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Du tjatar om din offerkofta, men den är bara en projicering.
Den kommer fram varje gång jag tydligt visar hur du själv ikläder dig den blöta.

Det ologiska i ditt resonemang är att jag klär på mig offerkoftan samtidigt som jag inte kallar mig själv offer utan talar för andra och förtryckta män. Män som far illa för att feminismen blivit så totalitär och formligen bakbundit män från att försvara sig själva.

Du accepterar inte att män far illa och det är det första jag beklagar.

Jo, du skyller på feminismen och anser att inte att en man själv kan påverka sin situation, inklusive dig själv. Det finns ingenting ologiskt i mitt resonemang, men att du uppfattar det är jag inte förvånad över. Min förmåga till att fungera logiskt är långt högre än din, det märks.
Citera
2019-06-20, 23:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Du har fortfarande inte svarat ordentligt. Du pratar om off topic, vilket du själv är mer eller mindre konstant, så att påstå att det skulle vara en anledning till underlägsenhet faller på sin egen orimlighet.

Du verkar inte ens förstå att du inte är moderator här lilla stumpan.

Citat:
Jag har skrivit flera inlägg angående vad kvinnor är bättre på i denna tråden och de finns bland gamla inlägg att hitta. Nej jag tänker inte citera dem åt dig, eftersom du har ett sånt otroligt intresse i mig och vad jag skriver så lägger du nog gärna tid på det själv.

Så, du har fortfarande inte förklarat på vilket sätt jag visar att kvinnor är underlägsna. Och underlägsna inom vad undrade jag?

Du har inte kommit med ett enda exempel som kan styrkas objektivt, du hänvisar endast till dina känslor. Facts don't care about your feelings!

Att du inte förstår detta är bara ett exempel på din underlägsenhet.
Citera
2019-06-20, 23:25
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Sluta använda dessa offerkoftor och försök skärp till dig istället, borde inte kvinnor kunna bli bäst på en enda sak någon gång?

Mycket otydligt inlägg igen. Vad är det jag ska skärpa mig med exakt? Och vad är det du syftar på att kvinnor ska bli bäst på inom ramen för det vi talar om här?
Du tänker nog mer än du skriver.
Citera
2019-06-20, 23:27
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Mycket otydligt inlägg igen. Vad är det jag ska skärpa mig med exakt? Och vad är det du syftar på att kvinnor ska bli bäst på inom ramen för det vi talar om här?
Du tänker nog mer än du skriver.

Jag märker att du har svårt att förstå, kvinnor är inte så bra på det. Angående din andra fråga kanske du skulle ta och läsa TS inledande inlägg, ett litet tips från mig till dig lilla stumpan.
Citera
2019-06-20, 23:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du verkar inte ens förstå att du inte är moderator här lilla stumpan.

Du har inte kommit med ett enda exempel som kan styrkas objektivt, du hänvisar endast till dina känslor. Facts don't care about your feelings!

Att du inte förstår detta är bara ett exempel på din underlägsenhet.

Ojo, jag har full koll på att jag inte är moderator, oroa dig inte. Tycker bara att ni tramsar så mycket off topic att tråden egentligen borde stängas.

Underlägsenhet inom vad?
Citera
2019-06-20, 23:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ojo, jag har full koll på att jag inte är moderator, oroa dig inte. Tycker bara att ni tramsar så mycket off topic att tråden egentligen borde stängas.

Underlägsenhet inom vad?

Underlägsen inom allt, det har vi redan förklarat för dig och ni har inte kunnat komma med ett enda motexempel som inte utgår från era känslomässiga bedömningar.
Citera
2019-06-20, 23:32
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Trodde du att Illinois är en stad?
Det är den femte folkrikaste staten i USA.
Femte...
Där ligger bland annat Chicago som är den tredje största staden i landet.
När Wikipedia listar sin arkitektur nämns inte ens dina jäntor.
Så stort är det.
Daniel Burnham, Louis Sullivan, Charles B. Atwood, John Root, and Helmut Jahn nämns däremot.

Gjorde du en oopsie igen, "klapp"?

Det var ju det jag menade när jag skrev att Illinois är en DELSTAT och har nästan 13 miljoner invånare. Underförstått en mycket folkrik delstat - med hög befolkningstäthet. Det var mitt svar på ditt gapflabbande över Illinois. Sluta ta mina argument som dina.

Jeanne Gangs Aqua Tower ligger som sagt i Chicago. Även Vista Tower som ju blir färdig nästa år.

Daniel Burnham (1846 - 1912)
Louis Sullivan (1856 - 1924)
Charles B. Atwood (1849 - 1895)
John Root (1850 - 1891)
Helmut Jahn (1940 -) den enda som fortfarande är i livet

Hoppsan! Så många dödingar från 1800-talet som du lyckats plocka fram ur den spindelvävstäckta kryptan. Du gör ju samma sak som lundapågen.

Jag är mer intresserad av samtida arkitekter under detta sekel.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Category:21st-century_American_architects

I USA är andelen kvinnliga arkitekter i hela yrkeskåren ca 25 %, vilket ger utslag bland de 147 mest framstående arkitekterna som listas i ovanstående Wikipedia-artikel. Där är andelen kvinnor också 25 %. Detta är en tydlig indikation på att kvinnliga arkitekter är i snitt lika kompetenta som manliga.

Jeanne Gang är med i listan. Såklart.

I Sverige är ca 60 % av arkitekterna kvinnor. Om det hade varit samma andel i USA, då hade det varit betydligt fler kvinnor i nämnda lista.
Citera
2019-06-20, 23:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Underlägsen inom allt, det har vi redan förklarat för dig och ni har inte kunnat komma med ett enda motexempel som inte utgår från era känslomässiga bedömningar.

"Allt" är inget svar. Det är nämligen så att du inte har varesig gett exempel på vad "allt" innebär och därmed ej heller styrkt något av det. Sätt igång med det om du nu inte vill utgå från "känslomässiga bedömningar".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in