2019-06-20, 09:27
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quickhook
Ignorera.

Ännu ett troll konto skapat för att hetsa upp saker och dra ner flashback i avgrunden.

Kanske, men det är vi som är på väg ner i avgrunden. Expos nya projekt att "utbilda" folk om "myter" är ett skrämmande exempel på taktiken Den stora lögnen. Man ljuger så uppenbart men självsäkert att folk blir förvirrade och tappar fotfästet.

Självklart håller vi på att bli i minoritet. Det är bara en tidsfråga och enkel statistik från tex SCB. Det är klart, räknar man en muslimsk somalier i Rinkeby som är född i sverige av sin somaliska mamma som etnisk svensk... Då blir "svenskar" aldrig i minoritet. Det är ju dock en dålig bluff.
Om man räknar som det är, dvs etniska svenskar födda av svenska föräldrar, så håller vi på att bli en minoritet.

Invandrare har högre nativitet, 30% av barnen som föddes förra året i sverige hade utländsk bakgrund,
Invandringen ligger kvar på extremt höga nivåer.

Det finns en massiv propagandaindustri bakom detta, där bonniers och expo är två väldigt tunga kugghjul.
2019-06-20, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muhksat
Alla som har svenskt pass är svenskar, således kan inte svenskar bli i minoritet i Sverige. Rätt enkelt egentligen. Etniska svenskar är en myt. Allt gott kommer utifrån.

Du måste skoja! Så då finns det inga etniska Somalier eller Irakier eller Gambianer Etnicitet överhuvudtaget..Alla är vi människor och alla ska till Sverige och bli försörjda av icke-etniska Svenskar...du är förvirrad, stackars.. Khazaren har lyckas med dig!
2019-06-20, 09:29
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
De här siffrorna kan inte stämma,30% i stockholm,OMÖJLIGT! minst 60%...man får räkna med att de ljuger som med allt annat..

Den känslan har nog mycket att göra med var man bor. I mitt trapphus finns bara svenska namn.
Vi kan nog utgå från att SCB:s siffror stämmer.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av judisk-oligark
Det står ju uttryckligen där att kategorin Utländsk Bakgrund inte räknas in av SCB, enbart utrikes födda. Expo försöker i vanlig ordning förleda. Har du inte läst artikeln eller spelar du på vänstervis dum?

Jag tror inte han spelar, jag tror att han faktiskt kan vara så här hjärndöd... men visst är det helt otroligt jag förstår dig..man kan inte tro att det är sant.
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
De här siffrorna kan inte stämma,30% i stockholm,OMÖJLIGT! minst 60%...man får räkna med att de ljuger som med allt annat..

Kanske men det tror jag inte. Visst, i vissa förorter är det ca 99 % men inte i staden som helhet.
Malmö däremot, närmare 50%.
2019-06-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Den känslan har nog mycket att göra med var man bor. I mitt trapphus finns bara svenska namn.
Vi kan nog utgå från att SCB:s siffror stämmer.

Neeeej det stämmer inte! de fifflar..som vanligt! de räknar alla svenskfödda som etniska svenskar..
2019-06-20, 09:34
Medlem
Julskinkatos avatar
Hade man visat upp det här scenariot för folk för 30 år sedan hade det blivit revolution. Men nu har folk blivit totalt kuvade. Konservativa är marginaliserade. Sossevänstern blundar och svettas av sin egen paradox och lögner, globalisteliten åker alltid bil och bor fint, märker inte problemen, den verkliga globalisteliten gnuggar händer. Allt går enligt plan, de starka europeiska nationerna ska förintas.
2019-06-20, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Överdriver du av retoriska skäl eller tror du på allvar på det du skriver?
1400 år av historia talar sitt tydliga språk. Från en hydda i Mekka till att ha erövrat halva Afrika, Mellanöstern och delar av Asien. Många har konverterat men övriga är utrotade.
2019-06-20, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Vissa dagar när jag är ute och går med hunden varken ser eller hör jag en enda människa som talar svenska eller ser ut att vara av europeisk härkomst, ibland inte på flera dagar. Siffrorna säger en sak, verkligheten en annan.

Håller med, det är samma här...Svensken är redan i minoritet!
2019-06-20, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weallknowit
1400 år av historia talar sitt tydliga språk. Från en hydda i Mekka till att ha erövrat halva Afrika, Mellanöstern och delar av Asien. Många har konverterat men övriga är utrotade.

Ja de har varit ute efter Europa lika länge..och nu har de fått Europa av våra politiker! utan krig eller ens protester...
2019-06-20, 09:39
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krumelurmaskinen
Vi med sunt förnuft har alltid vetat det, ett land kan aldrig få en befolkning som är en minoritet i landet, det finns helt enkelt inget sådant sätt. Turism är en sak men dessa kan aldrig räknas som något som utgör en majoritet.

Ofta får man höra ifrån rasister, främlingsfientliga och rent av galna att svensken ska hamna i minoritet men nu har EXPO tagit tag i det och bevisat att så inte är fallet! LÄS och håll sedan käften om att "svensken håller på att bli minoritet: https://expo.se/2019/06/nej-svenskar...li-i-minoritet

Det spelar ingen roll. Varje tendens att muslimer som grupp växer i samhället är en oroväckande trend. Det finns mycket man måste vara försiktig med och man måste också lyssna på extrem muslimer som har detta som plan.
2019-06-20, 09:39
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Neeeej det stämmer inte! de fifflar..som vanligt! de räknar alla svenskfödda som etniska svenskar..

Varför tas då svenskar med utländsk bakgrund upp i rapporten? Etnicitet har jag svårt att tro att de ens nämner.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in