Visst kan det vara så att MH ljuger, men om man nu presumerar att hon inte gör det så kan man väl i ärlighetens namn inte på allvar hävda att det är föräldrarnas ensak om minderåriga barn exempelvis cyklar mot biltrafik som ett sätt att försöka få sin vilja igenom!?!? Man kan fan tro tråden är aktivitetsprojekt för efterblivna ibland.
Jag vet inte om jag tror att hon ljuger.
Det är väl mer hennes tolkning som jag ställer mig undrande över.
Naturligtvis måste varje vuxen människa som ser ett barn/tonåring cykla mot trafiken på ett farligt sätt ingripa.
Det första man gör är väl att förhindra om det går. Om det är en större väg, typ motorväg då får man väl ringa polisen.
Därefter får man väl prata med barnet och föräldrarna i första hand.
Tolkningen av situationen, att det skulle vara någon slags protest (minns inte riktigt?), det får jag lämna därhän. Det är svårt som utomstående att veta hur det ska tolkas. Men jag upplever att när jag läser texterna så är det fullt med skuldbeläggande som inte känns sunt, vilket gör att jag inte fullt ut litar på hennes tolkning.
Om det nu stämmer då får man väl prata med barnet och föräldrarna om riskbeteendet. Man börjar kanske inte direkt med orosanmälningar.
Vet inte om jag är efterbliven, men jag tycker inte att det är något större fel att vara det? Finns det bot? Man kan inte hjälpa det. Det finns underbara utvecklingsstörda som ibland kan komma med briljanta uppslag. Och jag tycker att det finns värre brister i livet.
Vilka syftar du på med "klanen W"? Det låter som du talar om tattare om UWs släktingar och inte han själv skulle ha bestämmanderätten över vem han vill vara gift med.
Varifrån har du fått iden att MH inte skulle tåla att umgås öht med LW? Eller försöker du skapa en trådsanning. MH har väl inte klagat på att de umgås vid födelsedagar etc. Det var väl sättet hur mycket konflikter med barnen hanterades och nyckfullheten i umgänget som kritiserades?
MH skriver i sin blogg att hon mådde illa av att tvingas umgås med LW under födelsdagsfiranden. Hon ansåg att det spelades charader och kanske det var så.
Jag har inga belägg för att barnen W skulle ha hatat sin styvmor, men om We*sströ*mm*rna fick höra något i ord från MH om vad hon skriver i sin blogg, så är det förståeligt om UW kom på att han ville skiljas och leva själv istället för att låta MH flytta in i huset på heltid.
Några axplock med MH-citat från hennes blogg:
"Senare höll vi kalas för barnet som skulle firas. Jag och U städade hela huset, bakade och pyntade samt tog emot gästerna. Exfrun anlände sent (alltid) och när hon gick ropade hon ut så alla hörde "tack, detta ordnade vi bra tillsammans!"."
"ett hem som idag är vackert, respektabelt och beboeligt - tack vare mig"
"Som att min x-make firade födelsedagsfrukost med barnen och deras mamma. I x-makens hem. Med gardiner jag köpt och satt upp, på porslin jag älskade och framför allt i en villa som jag röjt, möblerat, inrett och ständigt städade."
Eller så kunde han ha gått till polisen
om han mådde dåligt av det.
Som han borde ha gjort från början.
Undrar om polisen har utrett det nu.
Hoppas det.
Bra att MH berättade det.
Det kanske kan lära män att inte
behandla sina kvinnor som skit.
Och ändå förvänta sig att de ska
bevara deras hemligheter.
Konsekvenstänk.
Precis. Det är ju som att använda sin partner som ett slags dörrmatta.
MH skriver i sin blogg att hon mådde illa av att tvingas umgås med LW under födelsdagsfiranden. Hon ansåg att det spelades charader och kanske det var så.
Jag har inga belägg för att barnen W skulle ha hatat sin styvmor, men om We*sströ*mm*rna fick höra något i ord från MH om vad hon skriver i sin blogg, så är det förståeligt om UW kom på att han ville skiljas och leva själv istället för att låta MH flytta in i huset på heltid.
"Senare höll vi kalas för barnet som skulle firas. Jag och U städade hela huset, bakade och pyntade samt tog emot gästerna. Exfrun anlände sent (alltid) och när hon gick ropade hon ut så alla hörde "tack, detta ordnade vi bra tillsammans!"."
"Som att min x-make firade födelsedagsfrukost med barnen och deras mamma. I x-makens hem. Med gardiner jag köpt och satt upp, på porslin jag älskade och framför allt i en villa som jag röjt, möblerat, inrett och ständigt städade."
Men vilken klan W refererar du till vars uppfattning du påstår skulle varit bestämmande för att UW ville skiljas?
Det fetade: det är väl möjligt att MH dramatiserar. Och återigen, det är ganska osnyggt att blogga om den typen av rent privata schismer. Men om vi hypotetiskt antar att det skulle vara sant. Det är väl inte så jäkla märkligt att det också lätt skulle kunna vara ett irritationsmoment? Och varför skulle man förväntas vara överdrivet hänsynsfull mot vuxna som på ett eller annat sätt beter sig illa (jo det är jäkligt osnyggt att försöka ta "credit" för vad någon annan gör, även om så bara arrangera ett barnkalas), vuxna som inte tål att höra relevant kritik i ord är det väl ganska safe att anse som ganska "störda"? Vare sig det gäller vuxnas egna agerande eller passivitet/likgiltighet vid deras barns utagerande i självdestruktiva former.
Men vilken klan W refererar du till vars uppfattning du påstår skulle varit bestämmande för att UW ville skiljas?
Det fetade: det är väl möjligt att MH dramatiserar. Och återigen, det är ganska osnyggt att blogga om den typen av rent privata schismer. Men om vi hypotetiskt antar att det skulle vara sant. Det är väl inte så jäkla märkligt att det också lätt skulle kunna vara ett irritationsmoment? Och varför skulle man förväntas vara överdrivet hänsynsfull mot vuxna som på ett eller annat sätt beter sig illa (jo det är jäkligt osnyggt att försöka ta "credit" för vad någon annan gör, även om så bara arrangera ett barnkalas), vuxna som inte tål att höra relevant kritik i ord är det väl ganska safe att anse som ganska "störda"? Vare sig det gäller vuxnas egna agerande eller passivitet/likgiltighet vid deras barns utagerande i självdestruktiva former.
Orkar egentligen inte svara, men eftersom du upprepar din fråga kan jag berätta att jag kallade UW, LW och barnen för klanen, men att den skulle ha varit bestämmande vet jag inte. U bestämmer väl över sig, eller?
Visste hon inte att han hade tre barn, och att de hade en mamma också som ingick i paketet, innan de gifte sig?
Vilka syftar du på med "klanen W"? Det låter som du talar om tattare om UWs släktingar och inte han själv skulle ha bestämmanderätten över vem han vill vara gift med.
Varifrån har du fått iden att MH inte skulle tåla att umgås öht med LW? Eller försöker du skapa en trådsanning. MH har väl inte klagat på att de umgås vid födelsedagar etc. Det var väl sättet hur mycket konflikter med barnen hanterades och nyckfullheten i umgänget som kritiserades?
Fast Honan6 har ju inte skrivit varken tattare eller att UW inte har självbestämmanderätt vem han ska gifta sig med. Har du svårt att tolka eller har du för bråttom, eller båda delarna?
Om du lätt missförstår, kan det vara bra att läsa flera ggr
Vet någon om LW nämnt MH i de sociala medier hon eventuellt använde under den tid MH och UW var ett par? Om så har skett hur har LW uttryckt sig kring MH? Det vore mer än intressant att veta, tycker jag. Om LW inte skrivit någonting alls om MH anser jag att det är lika intressant.
Fast Honan6 har ju inte skrivit varken tattare eller att UW inte har självbestämmanderätt vem han ska gifta sig med. Har du svårt att tolka eller har du för bråttom, eller båda delarna?
Om du lätt missförstår, kan det vara bra att läsa flera ggr
Jag missförstår inte lätt men du verkar ha svårt med läsförståelse tillika som att uttrycka dig. Jag frågade vilka Honan avsåg med uttrycket "klanen W" som skulle vara så inflytelserik i UWs beslut att avsluta äktenskapet med MH.
Honan visste inte vem hon avsåg, hon bara skrev något som ungefär beskrev de sociala premisserna i familjerelationerna som något stört utan att tänka på eller avse något speciellt. Ville inte Honan beskriva dem som tattaraktiga så hade hen kunna låta bli att skriva att klanen W hade haft betydande inverkan på UWs beslut att skilja sig. Han hade kunnat få ta det beslutet som en självständig individ som normala människor.
MH genomförde eldceremonin 5 månader efter UW gjort slut och hon gjorde det symboliskt på deras bröllopsdag.
Jag har inte skrivit att UW och LW gick tillbaka till varandra. Jag menade att han valde barnen och LW istället för att vara gift med en hagga som inte tålde att bli påmind om sin mans ex genom barnen, gardiner, möbler, hela huset och inte minst att LW tyckte att barnens födelsedagar skulle firas med båda föräldrarna. Sistnämnda är ju något som UW och LW var noga med.
MH blev nog aldrig accepterad av klanen W och kanske barnen hatade sin styvmor. Isf inte alls underligt att UW ville skiljas .
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Orkar egentligen inte svara, men eftersom du upprepar din fråga kan jag berätta att jag kallade UW, LW och barnen för klanen, men att den skulle ha varit bestämmande vet jag inte. U bestämmer väl över sig, eller?
I det fetade från ditt tidigare inlägg så synes du ju påstå att "klanen Ws" uppfattning om MH var av avgörande betydelse för UWs beslut att skilja sig. Det enda jag redigerat inlägget är att jag fetade vad du uttryckte.
En annan fråga av mer teoretisk natur kanske... anser du att världen och tillvaron är så beskaffad att barn eller föräldrar alltid, enbart på grund av sin status som barn eller förälder, har rätt i vilket som helst spörsmål?
Niccolo Machiavelli sade väl något om att det är betydligt säkrare att vara fruktad än att vara älskad...
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-19 kl. 22:14.
Visste hon inte att han hade tre barn, och att de hade en mamma också som ingick i paketet, innan de gifte sig?
Är du helt trög eller försöker du tramsa sönder tråden? Det är inte barnen i sig hon skrev att hon störde sig på. De var vissa saker de gjorde i vissa sammanhang som hon menade var fel. En liten unge som sätter sig på cykeln och sticker ut på att cykla mot trafikriktningen för att få sin vilja igenom är ju ungefär likvärdigt med att hota med självmord om andra inte gör som man vill. Vad gäller vuxna så kan sådant beteende jämställas med hot, i många fall så polisanmäls det också. Men specifikt vad gäller barn så är det typiskt en ganska stark indikation på att barnet inte mår särskilt bra.
Jag kan inte alls hålla med om att det är fel att reagera över det, att anse att det är något föräldrarna borde agera på, om än det är osnyggt att blogga om det.
"Ingå i paketet"? Som HD fick pastor LW i "paketet" när hon gifte sig med SD då? 😂
Partners ev barn kan ingå i paketet men knappast modern till barnen. UW kanske borde flytta till Utah och bli mormon?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-06-19 kl. 22:30.