2019-06-19, 07:47
Medlem
[quote=hoppsann|67887108]Har din kommentar någonting att göra med det jag skrev om?

Förnumstig?
Är det enligt dig förnumstigt att tro att man delar det mesta med den man har en relation med och att den personen inte för det vidare?

Kunde du inte hitta några exempel på där MH på något vis ser eller funderar över sin

Undrar vad som kan orsakat att UW skickar ett mejl att han vill skiljas? Han förkortar även skilsmässan.
Det känns som att hela äktenskapet avslutades drastiskt, vad föranledde detta?
Någon som vet vem hon var gift med tidigare?
Citera
2019-06-19, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tråden har spårat ur helt.
Varför flyttar man fokus från SD och HD till UWs exfru?
Det är så långsökt att försöka få MH som GM.
Det är dax att rensa i tråden.

Tackar! Det blir en del sidospår som kanske ses som breddad utredning av en del. MH skrev väldigt olämpligt i sin blogg men inte tror jag hon tar en annans liv. Hennes ventil är skrivandet och bilderna. Jag har "luskat" lite runt personen.
Citera
2019-06-19, 08:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tyvärr så kan jag inte bevisa att det va mobilpinget som fick fart på våra tappra
Örebropoliser på Torsdagskvällen.
Men om du tänker efter lite, vad skulle kunna få dom att rycka ut
på Torsdagskvällen, några förslag?

Jag brukar kunna bevisa det jag påstår, men den här gången skiter det
sig, åtminstone än så länge, surt som fan.

Sedan så skulle jag jävligt gärna se någon form av bevisning på att SD befann sig i
åtminstone i närheten av Örebro då.
Skulle man kunna knyta SD till platsen och till tid punkten när mobilen pingade
så vore det perfekt.

Hur många i den här tråden tror att SD skulle kunna umgås med den
"pingande mobilen" utan att polisen skulle veta det.
Finns det ens någon som tvivlar på att dom hade björnkoll på SD när
han va tillbaka i Sverige.
Svaret på den frågan kan vi nog bara drömma om, tyvärr.

Du har nog tyvärr rätt, vi lär nog inte få reda på när han kom tillbaka till Sverige.

Jag själv tror fortfarande att det var ”sista pinget innan mobilen dör” som polisen fick där på fredagen.

Jag tror alltså inte att nån micklade med mobilen.

Jag bara tror, utan belägg.
Citera
2019-06-19, 08:14
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Kan inte en annan förklaring till det 'försenade' pinget vara den att det var först på fredagen som polisen tekniskt, genom operatören, kunde påbörja en sökning?
Visst dröjde det någon/några dar innan de rubricerade det som människorov? Det är ju bara vid misst om allvarligare brott som polisen har rätt att begära ut mobildata etc (tror jag).

Och givetvis är inte SD borträknad, hursomhelst.

Edit: mindes fel, det var msk-rov från start, men det tog kanske ändå tid att få igenom en sökning genom mobilbolaget?

Har inget bra svar på din fråga faktiskt och just nu verkar det inte finnas nån mobilexpert i tråden heller.
Citera
2019-06-19, 08:18
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Lite surt det här för jag är så gott som tvärsäker på att jag har läst alternativt
hört en inspelning där dom säger att orsaken till att dom drar igång ett hundsök
på Torsdagskvällen är att mobilen har pingat.

Inte så lätt å hitta det där nu, kan även ligga bakom betalvägg.
Nåja det kanske kommer fram så småningom.

Jag är heller inte hundra på att jag inte läst det där med torsdagkvällen. Trodde faktiskt att det var sent på torsdagskvällen de började leta. Därav spekulationerna om att SD hade kunnat vara hemma.
Citera
2019-06-19, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vet du att detta är sant eller projicerar
du bara dina egna erfarenheter på MH,
UW och LW?

Problemet var väl att UW inte satte
gränser för LW för att han var konflikträdd?
När MH krävde att han satte gränser
och inte daltade med LW när hon ville
leka tonåring så fegade han ur och
begärde skilsmässa
Det är vad jag tror.
Jag tror att UW egentligen hade fyra
barn att ta hand om.

Konflikträdd? Är väl snarare att han har ett mycket logiskt tänkande och prioriterar sina krig väl. Det mot MH tex, tycker du att han verkar rädd? Han avbröt allt med henne med buller och brak, det är inte konflikträdsla, det är en krigsförklaring, att han fått nog, att det räckte!
Men MH har fortsatt...år efter år, pga att hon ingen självinsikt har, kanske inte ens ett samvete, bryr sig bara om sig själv och hur HON mår. Man förstår att han måste känt sig hjärntvättad och manipulerad av henne när han gjorde som han gjorde
Citera
2019-06-19, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Tackar! Det blir en del sidospår som kanske ses som breddad utredning av en del. MH skrev väldigt olämpligt i sin blogg men inte tror jag hon tar en annans liv. Hennes ventil är skrivandet och bilderna. Jag har "luskat" lite runt personen.

Luskat lite..vad fick du reda på som gör dig klar över henne?
Citera
2019-06-19, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Konflikträdd? Är väl snarare att han har ett mycket logiskt tänkande och prioriterar sina krig väl. Det mot MH tex, tycker du att han verkar rädd? Han avbröt allt med henne med buller och brak, det är inte konflikträdsla, det är en krigsförklaring, att han fått nog, att det räckte!
Men MH har fortsatt...år efter år, pga att hon ingen självinsikt har, kanske inte ens ett samvete, bryr sig bara om sig själv och hur HON mår. Man förstår att han måste känt sig hjärntvättad och manipulerad av henne när han gjorde som han gjorde

År efter år?
Jag tolkade bloggen som att den var aktiv max ett år, glest mellan inlägg i slutet. Hon verkade ha kommit på fötter. Sen kom några inlägg om mordet.
Citera
2019-06-19, 08:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Lite surt det här för jag är så gott som tvärsäker på att jag har läst alternativt
hört en inspelning där dom säger att orsaken till att dom drar igång ett hundsök
på Torsdagskvällen är att mobilen har pingat.

Inte så lätt å hitta det där nu, kan även ligga bakom betalvägg.
Nåja det kanske kommer fram så småningom.

Om man nu trodde att det var ett människorov och hoppades på att hon kunde hittas levande, då borde man så snart man fått ping, upprättat hundsök, även om det var mörkt och nattetid.

Det känns ju lite konstigt att det inte nämns i artikeln.

Men det kan ju vara den fråga som reportern ställer som ger det svaret, fredag och lördag.

För fredagen, den börjar ju vid midnatt.
Så du kan ha rätt.
Citera
2019-06-19, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
År efter år?
Jag tolkade bloggen som att den var aktiv max ett år, glest mellan inlägg i slutet. Hon verkade ha kommit på fötter. Sen kom några inlägg om mordet.

Vissa citat ur bloggen var väl daterade? Jag har inte läst bloggen men att hon länkande den från hennes Facebook och ville att tråden här skulle se den, betyder i min värld att man inte lämnat något bakom sig. Och varför tyckte hon att bloggen skulle vara av vikt i jakten på LW mördare? Förmodligen för att rikta misstanken på UW.
Det tyder knappast på att man lagt ner sin stridsyxa, utan fortsätter bråka år efter år. Tänker jag fel menar du?
Citera
2019-06-19, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmartaMarta666
Vissa citat ur bloggen var väl daterade? Jag har inte läst bloggen men att hon länkande den från hennes Facebook och ville att tråden här skulle se den, betyder i min värld att man inte lämnat något bakom sig. Och varför tyckte hon att bloggen skulle vara av vikt i jakten på LW mördare? Förmodligen för att rikta misstanken på UW.
Det tyder knappast på att man lagt ner sin stridsyxa, utan fortsätter bråka år efter år. Tänker jag fel menar du?

Hon har inte länkat bloggen från sin Facebook, det är en skröna som vissa gjort till en sanning. Jag har trippelkollat detta med flera källor.
Citera
2019-06-19, 09:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
UW kanske hade kollat upp via media
hur det hade gått med offret.
Han kanske redan visste det när han
berättade.
Eftersom han mådde dåligt och hade
ångest pga det så måste det ju ha
funnits något allvarligt i situationen.

Det finns något i hennes berättelser som gör att fokus är att dra upp saker som ska svärta ner de olika personer som finns i hennes omgivning.

Nu hann jag inte läsa hela bloggen, bara brottstycken innan den stängdes.

Efter att UW bloggen "avslöjades" (förmodligen) att vara bakdaterad, känner jag mig tveksam till att lägga alltför stor vikt vid det som skrivits i MH-bloggen.

Jag tänker att allt är skrivet av en människa som uppenbarligen mår mycket dåligt och har en skev och vriden uppfattning av det som händer omkring henne.

Om UW mådde dåligt av det, hade ångset, då kan det ju ha berott på att han är en person som har hör moraluppfattning och krav på sig själv. Han kanske tog ett dåligt beslut, att lämna platsen. Men vi vet ju inget om omständigheterna.

Jag tycker visserligen att MH bör kollas upp noga av utredarna (säkert gjort), men jag tänker att hon förmodligen inte har med mordet att göra.

Det ska väl ganska mycket till för att hon ska komma ända från Trosa (?) och kunna få till ett mord utan att hon kan spåras. Hon har dessutom jobb (dagis/fritids?) och mordet skedde på en vardag. Restiden med bil är ungefär 2 timmar.
Det känns som att det har gått lite för lång tid också, från skilsmässan till mordet.

Det passar inte heller in med MV berättelse, om att en man stått utanför LWs framsida och att ett vittne hört en manlig och kvinnlig röst.
Att SD strax innan mordet kontaktat LW och slirar på sanningen om det skulle ju förstås kunna bero på att han vet att anmälningarna mot honom gör honom till misstänkt direkt.

Men att han fortsätter att slira på sanningen?
Senast redigerad av notknapparen 2019-06-19 kl. 09:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in